2026-08-05, 12:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Jag väntar också, var dum nog att göra en notering om att körjournal fanns då jag kört över 3000mil med förmånsbil.
Hade jag bara gjort avdraget så hade man säkerligen redan haft pengarna.

Har inte fått något meddelande om att de vill ha min körkontroll eller på annat sätt kontrollera mina uppgifter så räknar inte med att ha blivit extrakollad iallafall.

Får väl hoppas att det dyker upp något närmaste dagarna som det ska enligt datumen.
Citera
2026-08-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag väntar också, var dum nog att göra en notering om att körjournal fanns då jag kört över 3000mil med förmånsbil.
Hade jag bara gjort avdraget så hade man säkerligen redan haft pengarna.

Har inte fått något meddelande om att de vill ha min körkontroll eller på annat sätt kontrollera mina uppgifter så räknar inte med att ha blivit extrakollad iallafall.

Får väl hoppas att det dyker upp något närmaste dagarna som det ska enligt datumen.

Du kanske ska ringa och fråga. Jag ringde dem och de sa att jag inte ens fått en handläggare och att ärendet inte granskat än. Augusti körningen är redan gjord så jag ska räkna med december
Citera
2026-08-05, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lappliza
Jag väntar också! Är så irriterad på dem! Har lagt till K4 då jag gjort kapitalförlust på valutahandel.
Har ännu inte hört nånting!

Har du gjort några avdrag eller annat?

Jag har fyllt i K4 för kapitalförlust 3 år på raken nu fjärde.
2023 fick jag i augusti
2024 fick jag i augusti
2025 fick jag i juli.

Nu säger dem att de inte kommer komma i Augusti och jag kan räkna med December..

Jag skickade in deklaration i mars.. detta e fan sjukt. Känns som de granskar k4 extra i år
Citera
2026-08-05, 12:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryagot
Du kanske ska ringa och fråga. Jag ringde dem och de sa att jag inte ens fått en handläggare och att ärendet inte granskat än. Augusti körningen är redan gjord så jag ska räkna med december

Får väl vänta denna vecka iallafall så får man hugga tag i det om inget dykt upp på kivra innan dess.
Inte så att jag står och faller utan dessa pengar.
Citera
2026-08-06, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryagot
Jag har fyllt i K4 för kapitalförlust 3 år på raken nu fjärde.
2023 fick jag i augusti
2024 fick jag i augusti
2025 fick jag i juli.

Nu säger dem att de inte kommer komma i Augusti och jag kan räkna med December..

Jag skickade in deklaration i mars.. detta e fan sjukt. Känns som de granskar k4 extra i år

Pratade med dem nyss. Efter 30 minuter i kö
kunde de inte säga nånting. Bra support.
Dock sa hon att de som får vänta till december i regel är de som arbetar här men bor i annat land och de som har extremt komplicerade deklarationer. Således kan den bli klar i morgon, nästa vecka eller om två månader….

Vad är det du lagt till på K4? Jag har en stor förlust på valutatrading. Var duktig och skickade med alla underlag för att underlätta men det verkar ju inte gå snabbare för det.
Citera
2026-08-06, 09:25
Medlem
Citat:
Har du gjort några särskilda avdrag? Jag har fyllt i kapitalförlust på K4 blankett. Har ringt flera gånger och de säger att allt är korrekt ifyllt. Så jag fattar inte varför det ska ta sån lång tid!

Inget mer än avdrag i tjänst; som varje år. Fick detta mail idag.

"Hej,

Skatteverket granskar deklarationer för privatpersoner mellan april och december varje år och Skatteverket kan aldrig i förväg svara på när en privatperson får sitt slutskattebesked under året.

Det är 4 större uttag av slutskattebesked per år, men ett slutskattebesked komma mellan dessa perioder:
År 2026
- Slutskattebesked 7 - 10 april
- Slutskattebesked 9 - 12 juni
- Slutskattebesked 4 - 7 augusti
- Slutskattebesked 8 - 11 december

Du som inte tidigare har fått besked om din slutliga skatt får ditt slutskattebesked 8 - 11 december 2026. Enligt lag ska alla privatpersoner ha fått slutskattebesked senast 15 december som härrör sig från 1956. Mer förklaring än så kan vi inte ge dig."
Citera
2026-08-06, 09:35
Medlem
Citat:
Pratade med dem nyss. Efter 30 minuter i kö
kunde de inte säga nånting. Bra support.
Dock sa hon att de som får vänta till december i regel är de som arbetar här men bor i annat land och de som har extremt komplicerade deklarationer. Således kan den bli klar i morgon, nästa vecka eller om två månader….

Vad är det du lagt till på K4? Jag har en stor förlust på valutatrading. Var duktig och skickade med alla underlag för att underlätta men det verkar ju inte gå snabbare för det.

Stor kapitalförlust från valutatrading via IG. Fyllde i K4 och skickade med alla underlag direkt. Tidigare år har jag fått i juli/augusti vilket varit ganska smidigt ändå, men i år säger de att jag inte kommer med i augusti och att deklarationen fortfarande inte är färdiggranskad. Helt sjukt. Hade aldrig räknat med att det inte skulle varit klart till augusti. Kommer inte hjälpa att ringa dem ingen vet något, är nog bara vänta til december..
Citera
2026-08-08, 01:02
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Så, inte hört något alls från skatteverket så får väl räkna med utbetalning i december känns det som.
Trött man blir kan man lugnt säga.

Lär väl även bli tvungen att skicka in en körjournal kan jag tänka mig då det var just det jag gjorde extra avdrag för, kört mer än 3000 mil med förmånsbilen.

Trött man blir men får väl helt enkelt överleva tills dess.
Citera
2026-08-08, 09:55
Medlem
Här är man Bror Hederlig och tar upp vinst på försäljning av fondandelar i utländsk fond samt att man ägde en utländsk fond 1 Januari 2025. Skattemässigt blev det en spottstyver av hela skatten. Nog fan skall det supergranskas av skatteverket.

Inget smart drag att vara Bror Hederlig.
Citera
2026-08-08, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosun
Nog fan skall det supergranskas av skatteverket.

Inget smart drag att vara Bror Hederlig.

Har de begärt kompletteringar eller är det bara att det tar tid?
Citera
2026-08-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Har de begärt kompletteringar eller är det bara att det tar tid?
Det är bara för att det tar tid.
Citera
2026-08-10, 10:56
Medlem
Oddsarens avatar
Var på plats och pratat med skatteupplysningen. Enligt dem har det tagit ovanligt lång tid pga låg bemanning. Augusti är tyvärr kört, mest troliga att det kommer i December. Kan komma där mellan men osannolikt.

Pajaser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in