2026-07-22, 00:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag gjorde bara avdrag för resor med privatbil, men ingen kommentar på det. Fick utbetalt till midsommar.

Så blir det nästa gång för att vara duktig ställer bara till det tydligen.
Citera
2026-07-22, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Så blir det nästa gång för att vara duktig ställer bara till det tydligen.

Jag gissar att de som skrivit egna kommentarer automatiskt hamnar i högen för manuell genomgång. Skatteverket kan ju inte bara strunta i att läsa folks kommentarer.
Citera
2026-07-25, 10:14
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Den som du inte behöver skicka in?
Sant förvisso men ändå viktig att fylla i
Citera
2026-07-30, 08:40
Medlem
Nu kom slutskattebeskedet
Citera
2026-08-01, 10:16
Medlem
Oddsarens avatar
Någon som ska få slutskattebesked i augustiomgången som redan fått upp "Beslutade skatteuppgifter" för 2025 på Mina sidor? Eller står det fortfarande bara 2024 för er?
Citera
2026-08-02, 10:55
Medlem
Har inte heller fått något slutskattebesked, otroligt hur sega Skatteverket är i år.. Skickade in i början av april men inte heller hört något om komplettering eller granskning.

Ni som fortfarande väntar på slutskattebeskedet: kan ni fortfarande ändra er inkomstdeklaration och står det fortfarande bara 2024 under "Beslutade skatteuppgifter", eller har någon fått upp 2025?

Känns som att man får vänta till december
Citera
2026-08-05, 09:47
Medlem
Jag väntar också! Är så irriterad på dem! Har lagt till K4 då jag gjort kapitalförlust på valutahandel.
Har ännu inte hört nånting!

Har du gjort några avdrag eller annat?
Citera
2026-08-05, 10:16
Medlem
Har heller inte fått något än och lär nog heller inte göra det denna veckan heller. Har hållit på å bråka med dom både via mail å telefon nu i några veckor å undrat vad fan dom håller på med och att det ska väll inte vara så svårt för er att kunna ge ett besked om man ska vänta tills Augusti eller December.
Citera
2026-08-05, 10:21
Medlem
Har du gjort några särskilda avdrag eller dylikt?
Jag hade en tuff chatt med dem nyss. De vet ingenting och kan inte säga nånting.
På hemsidan står det ”Hör av dig om du har frågor om din deklaration”. Men inte en jävel kan svara på nånting!
Citera
2026-08-05, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddsaren
Någon som ska få slutskattebesked i augustiomgången som redan fått upp "Beslutade skatteuppgifter" för 2025 på Mina sidor? Eller står det fortfarande bara 2024 för er?

Nej och jag väntar också. Har du gjort några särskilda avdrag eller dylikt? Jag har fyllt i K4 blankett då jag gjort förlust i valutatrading.
Inte hört ett skit från dem. När jag ringde säger de att allt är korrekt ifyllt men kan inte säga när deklarationen blir klar. Skickade in den 23/3.
Helt sjukt sega är de!
Citera
2026-08-05, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryagot
Har inte heller fått något slutskattebesked, otroligt hur sega Skatteverket är i år.. Skickade in i början av april men inte heller hört något om komplettering eller granskning.

Ni som fortfarande väntar på slutskattebeskedet: kan ni fortfarande ändra er inkomstdeklaration och står det fortfarande bara 2024 under "Beslutade skatteuppgifter", eller har någon fått upp 2025?

Känns som att man får vänta till december

För mig finns bara för år 2024. Jag är så trött på att vänta! Man kan väl inte behöva vänta ända till december? Det vore ju helt sjukt!
Citera
2026-08-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imunderandoverit
Har heller inte fått något än och lär nog heller inte göra det denna veckan heller. Har hållit på å bråka med dom både via mail å telefon nu i några veckor å undrat vad fan dom håller på med och att det ska väll inte vara så svårt för er att kunna ge ett besked om man ska vänta tills Augusti eller December.

Har du gjort några särskilda avdrag? Jag har fyllt i kapitalförlust på K4 blankett. Har ringt flera gånger och de säger att allt är korrekt ifyllt. Så jag fattar inte varför det ska ta sån lång tid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in