Citat:
Det säger sig själv.
Hade han skapat adam och eva som fiskar eller mollusker som sedan utvecklats till människor så har du en kombination. Men i hur de berättar skapelsen nuvarande form? Knappast.
Du får nog läsa på lite lilla gumman. Kanske du tom ska överlåta denna vetenskapliga diskussion till oss män?
Hade han skapat adam och eva som fiskar eller mollusker som sedan utvecklats till människor så har du en kombination. Men i hur de berättar skapelsen nuvarande form? Knappast.
Du får nog läsa på lite lilla gumman. Kanske du tom ska överlåta denna vetenskapliga diskussion till oss män?
Det är en godtycklig slutsats som du har hittat på, att ”det bara måste vara så att Adam & Eva inte kan samexistera med evolutionen”. Om du hade kunnat bevisat det vetenskapligt, då skulle vi kunna börja snacka. Men det kommer ju inte att hända.
Varför tror du inte att Gud (eller universum om du är icke-troende) sitter på en annan förklaring till Adam & Evas samexistens med evolutionen, som lilla du inte klarar av att tänka ut?
Hur kan du ens överhuvudtaget tro att det som står i bibeln är grundlöst nonsens? Förstår du ens att bibeln inte är någon vanlig bok? Bibeln är som en slags grundstruktur för västerländskt tänkande och innehåller övergripande sanningar, eller meta-sanningar, om verkligheten. Att tycka att berättelsen om Adam & Eva omöjligt kan finnas manifesterad i vår vanliga materiella vetenskapliga värld, är så jävla blåst och på sån låg nivå. Du har ju ingen aning om så är fallet.
Du är den som nog bör lämna diskussionen. Jämför man oss två så bidrar jag med givande tankar, medan du inte. Faktum är att jag sopar mattan med dig.
Och sen är det i vanliga fall bara dugliga män som får skoja med mig sådär lite gulligt nedlåtande. Du är tydligen en oduglig man, och odugliga män gör sig bäst tysta nånstans i bakgrunden.