2026-08-08, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Emilio misshandlade ju PWB! Det finns inget gott ur det äktenskapet..

Citat:
Ursprungligen postat av SofijaC
Så att partnern bedrar mildrar att man slår sin partner? Ni är märkliga här inne alltså.

Jag håller med er här. Deras förhållande var väldigt destruktivt, så tycker inte han är någon att börja om med. Det blev ju rättegång där Emilio friades för misshandeln då det saknades bevis. Så ingen vet ju mer än de två vad dom faktiskt hänt. Dock tycker jag det är väldigt konstigt att Pernilla gått och blivit ”nära” honom på ett annat sätt än tidigare. Förstår att hon gör det för barnens skull. Men om jag går till mig själv, så hade jag ”ställt upp” motvilligt till att träffa mitt ex (som enligt mig har misshandlat mig) vid barnens olika högtidsdagar. Min respekt för en person som misshandlat mig hade ju varit totalt borta.

I WV har vi sett dem träffas vid middagar som inte varit i samband med födelsedagar eller så. Hon behöver ju inte vara vän med honom för att de har barn tillsammans. Räcker med att försöka ha en ok attityd bara.
Citera
2026-08-08, 08:10
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338
Att göra någon illa är aldrig ok. Oavsett fysiskt eller psykiskt. Där innefattar också otrohet som hon tydligen hade varit mot honom. Men man kan ju också lära av sina misstag, och finns det kärlek kvar efter flera år så varför inte ge den en chans igen.
Finns det kärlek kvar då? Att de är vänner är ju en annan sak. De har tre barn tillsammans.
Citera
2026-08-08, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4inarow
Jag håller med er här. Deras förhållande var väldigt destruktivt, så tycker inte han är någon att börja om med. Det blev ju rättegång där Emilio friades för misshandeln då det saknades bevis. Så ingen vet ju mer än de två vad dom faktiskt hänt. Dock tycker jag det är väldigt konstigt att Pernilla gått och blivit ”nära” honom på ett annat sätt än tidigare. Förstår att hon gör det för barnens skull. Men om jag går till mig själv, så hade jag ”ställt upp” motvilligt till att träffa mitt ex (som enligt mig har misshandlat mig) vid barnens olika högtidsdagar. Min respekt för en person som misshandlat mig hade ju varit totalt borta.

I WV har vi sett dem träffas vid middagar som inte varit i samband med födelsedagar eller så. Hon behöver ju inte vara vän med honom för att de har barn tillsammans. Räcker med att försöka ha en ok attityd bara.

Citerar mig själv då jag inte lyckas editera?

Å andra sidan är det märkligt att Emilio, med tanke på hans personlighet, har förlåtit Pernilla om misshandeln inte hänt?
Jag har för mig att jag läst/hört att det gällt nån knuff, så ingen regelrätt misshandel. Tror Theos pappa pressade henne till att anmäla Emilio. Och på senare dagar har P och E talat ut och förlåtit varandra. Han för knuffen och hon för att hon lät det gå så långt som till rättegång.
Citera
2026-08-08, 08:36
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCHMACKOS
Ingen vet vad som hände mellan dom två förutom dom själva. 3 barn är väl gott nog!
PW skickar hjärtan och gullgull på löpande band till Emilio så även om inte Sverige verkar ha glömt "misshandeln" så har hon gjort det. Länge sedan det hände nu. Självklart tar jag avstånd från allt våld . Tycker dock att Bauer har en jävla attityd mot henne emellanåt. Rättar och korrigerar, mästrar och kör med ett översitteri utan dess like . Tycker att han infantiliserat henne av och till, ungefär som om hon vore ett barn. Det kallar jag psykisk misshandel så han är fan inte ett jota bättre än Ingrosso.

Hon uppför sig som ett barn. Tramsar och fnittrar.
Så om man har tre barn ihop så ”kan det inte vara så illa”? Lite stryk är snart glömt?
Bauer har PWB själv valt, hon har lovat att älska honom tills döden skiljer dem åt och vem är vi att häva ur sig att han skulle vara ett kräk mot henne?

Sanningen är snarare att vi inte vet ett dugg hur de har det och vi är avundsjuka varelser som inte vill se någon annan, än oss själva, att lyckas här i livet.
Att PWB och CB är lyckliga tillsammans - Det är så JÄDRA svårt att acceptera!
Citera
2026-08-08, 08:41
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Hon verkar vara väldigt ointresserad av sin makes familj och släkt. Har aldrig sett eller hört henne vara med på något familjärt på Bauersidan. Inte ens träffat svärmor,döttrar eller hans bror på tu man hand någonsin. Nu typ släktträff? Konstigt att han inte tjatat hål i huvudet på henne att följa med för att kunna visa upp "Sveriges lilla solsken" för släkt och familj.
Unnar henne dock vilan ...om man säger så 😁

Det kanske är Pernilla som inte vill träffa dem?
Eller vill de inte ha med henne att göra?

Konstigt att de inte umgås lika mycket som Bauer umgås med Wahlgrens släkt och vänner.
Citera
2026-08-08, 08:42
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9m3J2W/darfor-fick-han-sla-mig

Oj det var värre än jag trodde 😳

Vet att länken egentligen skulle hamnat i Pernillatråden, men i och med att misshandeln diskuteras här så känns den relevant i denna tråd.
Citera
2026-08-08, 08:43
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Hon uppför sig som ett barn. Tramsar och fnittrar.
Så om man har tre barn ihop så ”kan det inte vara så illa”? Lite stryk är snart glömt?
Bauer har PWB själv valt, hon har lovat att älska honom tills döden skiljer dem åt och vem är vi att häva ur sig att han skulle vara ett kräk mot henne?

Sanningen är snarare att vi inte vet ett dugg hur de har det och vi är avundsjuka varelser som inte vill se någon annan, än oss själva, att lyckas här i livet.
Att PWB och CB är lyckliga tillsammans - Det är så JÄDRA svårt att acceptera!
Vet du att dom är så lyckliga då?
Citera
2026-08-08, 08:45
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det kanske är Pernilla som inte vill träffa dem?
Eller vill de inte ha med henne att göra?

Konstigt att de inte umgås lika mycket som Bauer umgås med Wahlgrens släkt och vänner.
Jag har då aldrig sett henne med hans släkt, vänner eller familj, förutom hans dotter och mamma.
Han kanske inte har så många nära
Citera
2026-08-08, 08:46
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Vet du att dom är så lyckliga då?

De är ju tillsammans och det vittnar väl om att de tycker om varandra?
Citera
2026-08-08, 08:47
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Jag har då aldrig sett henne med hans släkt, vänner eller familj, förutom hans dotter och mamma.
Han kanske inte har så många nära
Narcissister kanske inte får vänner så lätt. Dessutom så verkar han ju vilja vara med Pernilla och ha henne för sig själv hela tiden.
Citera
2026-08-08, 08:49
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
De är ju tillsammans och det vittnar väl om att de tycker om varandra?
Vill du tro på det så gör det! Dom kan behöva lite positiv respons också.
Citera
2026-08-08, 08:51
Medlem
SCHMACKOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Narcissister kanske inte får vänner så lätt. Dessutom så verkar han ju vilja vara med Pernilla och ha henne för sig själv hela tiden.
Så kan det vara! Han är 60+ men verkar överlag väldigt ensam. Inga kompisar eller vänner syns ju till någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in