2026-08-07, 23:40
Medlem
Bilderberg78s avatar
Ingen vet, men alla badar tills vidare ändå.....
ODESSA. Trots oljespill, vrakdelar och skrot från drönare kommer folk till Odessa vid Svarta havet för att sola och simma bland vågorna som rullar in med föroreningar.

– Inget kan hindra människorna här från att bada, säger Vladislav Ponomarenko.

https://www.dn.se/varlden/vi-visste-att-vattnet-var-minerat-men-vi-badade-anda/
Inte samma, men samma ändå...
Citera
2026-08-08, 00:40
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilderberg78
Det är inte sci-fi eller när staten övervakar oss, tekniken finns redan.
De är om hur vi kan stoppa denna utveckling mot oss, själva medborgarna.

Jag är ingen foliehatt, men detta är inte ens en konspirationsteori. Detta är vår vardag, men när ska vi sätta ner foten?

No Means No!

https://www.dn.se/varlden/tyska-regeringen-i-krismote-efter-misstankt-dronarattack/

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/har-skadas-gronssakforsaljaren-i-rysslands-dronarsafari

Debatt och diskussion är synonymt i detta topic.
Många har varnat länge.

Först skapar politikerna ett problem: Invandringen och allt med den. Censuren, våldet, kriminaliteten, vända grannar mot grannar, splittra familjer och bara allmän ödeläggelse av samhället, relationer och tillit oss emellan.

Sedan erbjuder man en "lösning" genom total övervakning av folket och folket jublar samtidigt som varje rättighet ges bort villigt.

Svenskar och människor överlag är jubel idioter som går rakt i fällan.

Det kommer, var så säker, dom kör redan drönare i sthlm, Gotland, vad jag vet, sen säkert Gbg, Malmö kan jag tänka mig.

Och det här är BARA början. Strax kommer digitala id för att få använda samhället. Efter det blir det "etiska poäng" eller "klimatpäng" dvs du straffas för att du är fel, tycker fel eller gör fel.
Rika kan såklart gå runt detta.

Det är inte enkelt att värna om någonting när man är.så korkad som svenskar tyvärr. Här i Sverige gick det i princip utan några protester och vi kommer att möta en mörk framtid snabbare än vi tror!

För det är ju lite märkligt hur samma problem verkar dyka upp överallt. Verkar finnas krafter bakom kulisserna. Förmodligen förledda sådana. Finns ju en del nyttiga idioter t.ex. Greta, vänstern, men även högern. Dom är ju pusselbiten i andra fasen.

Alla hjälper till att nå undergång och totalt slaveri. Villigt. Med leende på läpparna. Samtidigt som man spottar på sina närmaste.
Senast redigerad av Custom_made 2026-08-08 kl. 00:42.
Citera
2026-08-08, 00:54
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Jag är ingen foliehatt, men detta är inte ens en konspirationsteori. Detta är vår vardag, men när ska vi sätta ner foten?

No Means No!

https://www.dn.se/varlden/tyska-regeringen-i-krismote-efter-misstankt-dronarattack/

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/har-skadas-gronssakforsaljaren-i-rysslands-dronarsafari

Vad då "vår vardag"? Båda dina exempel handlar om ryzka drönare mot ukrainska mål. Och därför ska vi nu vara rädda för den svenska staten??
Citera
2026-08-08, 01:12
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vad då "vår vardag"? Båda dina exempel handlar om ryzka drönare mot ukrainska mål. Och därför ska vi nu vara rädda för den svenska staten??
Det handlar om att även du som har autism ska veta att detta händer i verkligheten, inte endast som ett mönster i din lilla dumma hjärna som tror att du är smartare än alla andra på Flashback.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Gx5Gql/ovantad-hjalte-stoppade-bombdronaren-den-svavade

Jag nämnde inte svenska staten ens en enda gång.
Senast redigerad av Bilderberg78 2026-08-08 kl. 01:30.
Citera
2026-08-08, 01:38
Medlem
Bilderberg78s avatar
@nerdnerd har en konspirationsteori om att detta kan ske i Sverige, låt oss leka med den tanken ett tag....
Citera
2026-08-08, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Många har varnat länge.

Först skapar politikerna ett problem: Invandringen och allt med den. Censuren, våldet, kriminaliteten, vända grannar mot grannar, splittra familjer och bara allmän ödeläggelse av samhället, relationer och tillit oss emellan.

Sedan erbjuder man en "lösning" genom total övervakning av folket och folket jublar samtidigt som varje rättighet ges bort villigt.

Svenskar och människor överlag är jubel idioter som går rakt i fällan.

Det kommer, var så säker, dom kör redan drönare i sthlm, Gotland, vad jag vet, sen säkert Gbg, Malmö kan jag tänka mig.

Och det här är BARA början. Strax kommer digitala id för att få använda samhället. Efter det blir det "etiska poäng" eller "klimatpäng" dvs du straffas för att du är fel, tycker fel eller gör fel.

Det är inte enkelt att värna om någonting när man är.så korkad som svenskar tyvärr. Här i Sverige gick det i princip utan några protester och vi kommer att möta en mörk framtid snabbare än vi tror!

För det är ju lite märkligt hur samma problem verkar dyka upp överallt. Verkar finnas krafter bakom kulisserna. Förmodligen förledda sådana. Finns ju en del nyttiga idioter t.ex. Greta, vänstern, men även högern. Dom är ju pusselbiten i andra fasen.

Alla hjälper till att nå undergång och totalt slaveri. Villigt. Med leende på läpparna. Samtidigt som man spottar på sina närmaste.

Atombomben..
Citera
2026-08-08, 13:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Och det här är BARA början. Strax kommer digitala id för att få använda samhället.
De flesta har väl redan bank-id, jag har det i alla fall och det känns inte direkt som nån slavgrej - snarare jäkla praktiskt.

Citat:
Efter det blir det "etiska poäng" eller "klimatpäng" dvs du straffas för att du är fel, tycker fel eller gör fel.
Vad är skillnaden mot de lagar vi redan har och stiftar?

Citat:
Vad var det som gick utan protester i Sverige - och varför borde vi ha protesterat?
Citera
2026-08-08, 16:06
Medlem
Citat:

No Means No!

Protesterar du emot ryska regeringens övervakning av oss?
Citera
2026-08-08, 16:35
Medlem
Bilderberg78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Protesterar du emot ryska regeringens övervakning av oss?
Jag protesterar mot att 1+1=2, men att du inte kan fatta detta.
Citera
2026-08-09, 00:46
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
De flesta har väl redan bank-id, jag har det i alla fall och det känns inte direkt som nån slavgrej - snarare jäkla praktiskt.

Vad är skillnaden mot de lagar vi redan har och stiftar?

Vad var det som gick utan protester i Sverige - och varför borde vi ha protesterat?

Jepp. Så ni är redan invanda i att det är praktiskt. Sen kommer "säkerhetsaspekter för användarna". Övervakning. Vilket redan sker. Lagarna som hårdnat kring penningtvätt har gjort det möjligt för bankerna att godtyckligt stänga människor ute från sina pengar.
Finns flertalet fall redan där folk kanske gjort någon utlandsbetalning eller liknande som banken inte gillat och låser kontot.

I framtiden kommer folks konton låsas om du tänker, säger eller tycker fel saker.

Vi är ju mitt i att sätta upp övervakningsstaten.
T.ex. snackas det massa om medborgarskap hela tiden.
Om medborgarskap kan ändras godtyckligt från politikers eller statens håll och dom enda som får ta del av samhället är medborgare så är vi i princip gisslan till staten.

Först massinvandringen. Sen övervakningen som ett svar på den ökade kriminaliteten.
Citera
2026-08-09, 01:14
Medlem
Citat:
Jag protesterar mot att 1+1=2, men att du inte kan fatta detta.
Så, förklara.
Hur du får fram att fientliga drönare skulle vara "Drönare samt framtida polisstaten"
Citera
2026-08-09, 16:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jepp. Så ni är redan invanda i att det är praktiskt.
Visst - men vad menar du att det skulle behövas nya digitala id för?

Citat:
Sen kommer "säkerhetsaspekter för användarna". Övervakning. Vilket redan sker.
Så det kommer inte heller sen - det finns redan?

Citat:
Lagarna som hårdnat kring penningtvätt har gjort det möjligt för bankerna att godtyckligt stänga människor ute från sina pengar.
Visst sker misstag, men som medel för att stoppa penningtvätt är det ju positivt.

Citat:
Finns flertalet fall redan där folk kanske gjort någon utlandsbetalning eller liknande som banken inte gillat och låser kontot.
Ja det är för djäkligt - men det är ju inte särskilt vanligt och dessutom har FI tagit ställning att det inte får göras i onödan. Menar du förresten låst kontot eller avslutat det? Båda förekommer ju, och de som får sina konton låsta brukar ju få tillbaks tillgången när oklarheterna är utredda (oftast att kunden inte svarat på enkäten om kundkännedom).

Citat:
I framtiden kommer folks konton låsas om du tänker, säger eller tycker fel saker.
Du tror banken vet vad du tänker??

Citat:
Vi är ju mitt i att sätta upp övervakningsstaten.
T.ex. snackas det massa om medborgarskap hela tiden.
Om medborgarskap kan ändras godtyckligt från politikers eller statens håll och dom enda som får ta del av samhället är medborgare så är vi i princip gisslan till staten.

Först massinvandringen. Sen övervakningen som ett svar på den ökade kriminaliteten.

Varför ska folk med dubbla medborgarskap få stanna kvar om de missköter sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in