Citat:
Ursprungligen postat av
Custom_made
Jag menar att det kommer nya digitala idn. För att logga in på nätet. Och sen får vi se.
Jaha, men varför skulle det behövas nya id'n för det?
Citat:
Jag tror att i framtiden kommer allt vara kopplat till en digital identitet där du har "poäng" om du är "god" osv.
Och dom godaste är dom med mest pengar.
Menar du att de blir rika för att de är goda eller tvärtom?
Citat:
Det blir som oblatbrev igen. Du kan köpa din väg in i "himmelen"(moralisk överlägsenhet/rätt åsikter/pkism/dygd).
Ja det är ju tyvärr en mörk möjlighet - själv tycker jag mer det verkar som om despoter som Trump och Putin redan gör detta. pkism och "rätt åsikter" verkar ha förlorat slaget.
Citat:
Finns redan, men kommer betydligt farligare i framtiden. Finns redan i Kina där varje steg du tar registreras med kameror.
Nej, Kina kan varken läsa dina tankar eller bevaka varje steg dess medborgare tar med kameror. Du verkar ha gått på myterna om deras s.k social credit score.
https://en.wikipedia.org/wiki/Social_credit_system
Citat:
Det börjar ju alltid där. "Vi måste stoppa kriminaliteten".
Tycker du inte att vi måste det?
Citat:
Ja alltså om ingen lever så är ingen kriminell... Är ju extremen. Men det är en hal väg och vi har redan givit bort både vår.rätt att uttrycka åsikter, att få förvalta våra pengar, att få prata svenska i Sverige, att få välja våra grannar och att få bestämma över våra barn.
Men visst, "d3T $tÄvjAR PenNingtväättt""
Varför , och hur, har du gett bort din rätt att uttrycka åsikter, förvalta dina pengar, prata svenska etc? Jag har inte gjort något av det där du räknar upp och jag har aldrig mött några problem för det.
Citat:
Din naiva attityd gentemot makt och makt intressen är verkligen skrämmande och ett tydligt bevis på att jag har rätt i min analys.
Vad är "min naiva attityd", och vad har du rätt om menar du?
Citat:
Du är en villig slav som gärna byter bort din framtid mot "lösningar" gentemot alla dom här hoten mot samma framtid som du så villigt bytte bort för att du inte kunde stävja din egen rädsla
Som sagt, jag har inte bytt bort min framtid - det är ju du själv som påstår att du gett bort rätten att bestämma över ditt liv - att du inte ens får prata svenska längre.
Citat:
...eller låta folk prata om saker på en vuxen nivå.
Du verkar leva med uppfattningen att yttrandefrihet och demokrati handlar om att få påstå vad som helst utan att bli ifrågasatt eller bemött - jag tycker precis tvärtom. Om du påstår saker så måste du kunna debattera och försvara dina påståenden - det är det som är yttrandefrihet - inte att kunna vräka ur sig vad som helst och förvänta sig att alla andra ska svälja det.