2026-08-07, 22:58
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Föreställer mig något i stil med när El Chapo greps, förutom att det inte skedde i en skärgård såklart. Men omfattningen. En mängd poliser med K-pist kastar sig i vattnet från stora båtar och ett 10-tal fullt armerade poliser hivar ner sig från helikoptrar.
Manus till nästa storfilm…
Citera
2026-08-07, 23:00
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Han försökte att fly genom att simma ifrån polisen
Simmade polisen efter? Eller fiskade de upp honom i ett fiskenät? Hade gärna velat se detta.
Citera
2026-08-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Manus till nästa storfilm…

Haha, en start…

Som jag fattat det:

MGM hade på något sätt tagit sig till norra delen av Arbodaön eller sydvästra delen av Marskär. Två öar precis intill Sollenkroka där mordet begicks. Han hade gömt sig själv och sin kanot där. Som av en händelse upptäckte en person att kanoten var där, men lät inte gå sett MGM. Polisen skickar upp helikopter. Han hittad med hjälp av värmekamera som ger utslag.

Därefter vet jag inte riktigt. Det lär ju ha funnits polisbåtar precis där när helikoptern hovrade. Mannen ska i alla fall ha försökt simma från ön när han märker att han är upptäckt. Polisen griper honom i vattnet, simmandes. Plockar väl upp honom i en båt.
Citera
2026-08-07, 23:03
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Simmade polisen efter? Eller fiskade de upp honom i ett fiskenät? Hade gärna velat se detta.
Polishundarna kanske fick en simtur i värmen…
Citera
2026-08-07, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Lät dom honom simma i land eller drog dom upp honom direkt ur vattnet?
Han kanske vinschades upp av helikoptern…😲

Vet inte detaljer men värmekameran upptäckte honom i vattnet när han började simma iväg. Vet ej om han gav upp när han insåg att loppet var kört med poliser i land, i luften och till havs. Han insåg nog vissa begränsningar i sin mindre genomtänkta flyktplan. Stolpskott
Citera
2026-08-07, 23:08
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Jag gjorde en hypertext-länk av 'sammanfattning'.
Men länken till det sammanfattande inlägget kanske blir tydligare så här:
(FB) Kvinna i 50-årsåldern misstänkt mördad på ö i Värmdö kommun (2026-08-04)

Motivbilden är vad jag vet helt okänd, officiellt. Och jag vet inte heller om det i den pågående sekretessbelagda förundersökningen givits någon förklaring från den misstänkte än.

Alla länkar till sammanfattning riskerar att drunkna bland alla nya inlägg. Kommer dessutom nya personer hela tiden som ber om sammanfattning.

Jag har skrivit till moderator och bett att länken till sammanfattning ska läggas till i trådstarten.
Citera
2026-08-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freerider123
Stämmer bra, det är en relativt kort tur för en kajak skulle jag säga.

Ännu kortare tur till Arboda-ön. Mindre än 5 minuter.
Men han kanske paddlade vidare då eller senare. Den gömda kajaken upptäcktes väl på Arboda ö?
Citera
2026-08-07, 23:09
Medlem
apperceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag hoppas att han får max straff med dubbla livstider. Ett sådant svin ska inte få gå omkring fritt i samhället tills han är gammal och trött. Han förtjänar verkligen inget annat!

Man får inte dubbel livstid i Sverige så det är en irrelevant förhoppning.
Citera
2026-08-07, 23:10
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Den fisk kommer att bli uppäten
smaklig måltid
Citera
2026-08-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Hur upplevde du den du misstänkte är MGM vid ert möte? Var han uppenbart påverkad av något (bara händelsen som sådan kanske, eller droger/alkohol?)? Så han något? Finns det något du kan/vill säga om det?

Hur skulle du bedöma sannolikheten för det? Är det 50/50 att det var han? Eller högst troligt? Eller väldigt osäker?

Sorry, många frågor.

Högst troligt att det var han.
Citera
2026-08-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Ännu kortare tur till Arboda-ön. Mindre än 5 minuter.
Men han kanske paddlade vidare då eller senare. Den gömda kajaken upptäcktes väl på Arboda ö?

Måste varit Marskär de hittade kajaken på.
Citera
2026-08-07, 23:16
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Hon ägde landstället, akademiker, framgångsrik karriär, såg bra ut (det gör inte han)
Han ser väl okej ut. En väldigt vanlig utseendetyp. Går jag ut på stan en sommardag ser jag 3-4 stycken som ser ut precis som han. De sitter på uteserveringar, i sällskap med kvinnor som ser ut ungefär som hon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in