Citat:
Ursprungligen postat av
Trams82
Tycker ändå att psykopat borde ha märkts tidigare än vid 57-års ålder?
Svartsjuka, absolut, men att en tillsynes reko snubbe tar livet av någon så brutalt?
Jo, märkligare saker har ju hänt. Blir intressant med FUP.
Onekligen intressant.
Det finns indicier på att han agerat manipulativt/narcissistiskt/ogeneröst vid en tidigare bodelning med en tidigare partner.
Kan ju vara en oskön jävel som blir svår att ha att göra med så fort man inte dansar efter hans pipa. Hon kanske är den första som någonsin vågat sätta ner foten mot honom. Många narcissistiska drag syns ju bara för dom absolut närmaste. Man döljer det för omvärlden. Med det sagt, förmodligen ingen fullblodspsykopat. Tämligen normal tillsynes, socialt fungerande som det verkar. Ytan behöver ju inte säga allt om personen är väl det jag menar.
Jag tror det finns viss sannolikhet att det bla är något som har kopplingar till svartsjuka. Kvinnan har ägt sommarboendet med exet. Sånt kan va känsligt. Kanske bara, som många spekulerar, mindervärdeskomplex. Han står inte ut med att vara ”losern” i förhållandet. Han kanske lånat pengar av henne som hon velat ha tillbaka? Hon kanske har antytt att hon inte vill vara tillsammans med honom, eller rentav gjort slut. En man med ett stort ego kan bli så pass kränkt att han mördar för det. Hänt förr och kommer hända igen.
Vem vet. Jag har ingen aning.