2026-08-07, 23:00
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskytangopapa
Jag säger för övrigt själv varken bu eller bä när det gäller Dekorima-mannen.
Som körsbär duger Dekorimamannen bra. Sedan beror det på körsbärsplockaren om bäret hamnar i korgen eller får korgen.
Citera
2026-08-07, 23:02
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Tänk på att man kan få nedsatt syn om man spelar whiskeymelodin på för hög volym tydligen?

SE skrev ned på en lapp den information som än idag finns på Systembolagets hemsida om den tyska vinregionen Rheingau mellan Wiesbaden och Rüdesheim, information som SE troligen fick av expediten på Systembolaget.

Tyvärr är SE ingen vinare i mordrejset som du håller på att fantisera ihop!

Vilken jävla otur han har hela tiden!

Här tror alla att han syftar på Bundeskriminalamt, och så är det en oskyldig dryck hela tiden.
Citera
2026-08-07, 23:02
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Som körsbär duger Dekorimamannen bra. Sedan beror det på körsbärsplockaren om bäret hamnar i korgen eller får korgen.

Dekorimamannen är AB. Det tar inte 40 år att räkna ut.
Citera
2026-08-07, 23:03
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Eftersom han pratar om att kolla kontoret i förhöret den 9:e juni, så torde lappen ha påträffats efter detta.

Men visst, SE hade säkert semester i juli.

Men den kan ändå ha varit liggande i några månader.
Var hittar du uppgifterna från PH när han hittade lappen?

OBS! Egna fantasier från dig undanbedes vänligen men bestämt!
Citera
2026-08-07, 23:03
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Har många 52-åringar kan springa med sånt tryck som SE, den gamle 100-metersmästaren?

Du har sett TV-inslaget.

Ni får testa på konferensen nästa gång. Håll ambulansen redo för muskelbristningar, ryggskott, hälsenor och hjärtinfarkter.

Nu tillhör ju inte alla 52-åringar den exklusiva klubben ”Vi runda som åker långt för att få våra favoritmenyer”. Du är visst själv medlem, men vi kanske borde lämna över mikrofonen till någon lite mer normalfungerande.

Zinedine Zidane är 54 år idag. Jag tvivlar inte på att han också skulle kunna springa en kort sträcka.

Finns det någon annan 50-plussare i tråden som inte är lika horisontellt utmanad som Dalulven? Rapportera gärna om ni tror att ni hade kunnat upprepa SE:s lilla spring i Rapport.
Citera
2026-08-07, 23:05
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Vilken jävla otur han har hela tiden!

Här tror alla att han syftar på Bundeskriminalamt, och så är det en oskyldig dryck hela tiden.
Tror du verkligen att alla förknippar BKA med Rüdesheim?

Hur tänker du där att 'alla tänker'?

Jag tror till exempel på att BKA ligger i Wiesbaden, mycket för att jag själv varit där på plats.
Citera
2026-08-07, 23:06
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Var hittar du uppgifterna från PH när han hittade lappen?

OBS! Egna fantasier från dig undanbedes vänligen men bestämt!

Det kan man räkna ut i förhöret 1986, men han nämner det även 2017 om jag minns rätt.
Citera
2026-08-07, 23:09
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Tror du verkligen att alla förknippar BKA med Rüdesheim?

Hur tänker du där att 'alla tänker'?

Jag tror till exempel på att BKA ligger i Wiesbaden, mycket för att jag själv varit där på plats.

Det ligger nåt i det. Men jag sonderar tidningarna för en ledtråd i frågan.

Vin snarare än MOP. Det är komiskt.
Citera
2026-08-07, 23:12
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Nu tillhör ju inte alla 52-åringar den exklusiva klubben ”Vi runda som åker långt för att få våra favoritmenyer”. Du är visst själv medlem, men vi kanske borde lämna över mikrofonen till någon lite mer normalfungerande.

Zinedine Zidane är 54 år idag. Jag tvivlar inte på att han också skulle kunna springa en kort sträcka.

Finns det någon annan 50-plussare i tråden som inte är lika horisontellt utmanad som Dalulven? Rapportera gärna om ni tror att ni hade kunnat upprepa SE:s lilla spring i Rapport.

Alla horisontellt utmanade är inte soffpotatisar.

Tyckte om att springa, men skaderisken är lite för hög idag.

Kommer ta er i trappspurten ändå! Kom upp på ca 60 sekunder förra gången, men då tog jag det lugnt från plaketten till första trappsteget.
Citera
2026-08-07, 23:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det kan man räkna ut i förhöret 1986, men han nämner det även 2017 om jag minns rätt.
Det du tycker att du kan 'räkna ut' och vad feliner defekerar läggar jag i samma sophink.

Eller har du en länk som inte involverar din svajiga fantasi om datumet?
Citera
2026-08-07, 23:15
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Det ligger nåt i det. Men jag sonderar tidningarna för en ledtråd i frågan.

Vin snarare än MOP. Det är komiskt.
Att SE var begiven på alkoholhaltiga drycker är en av de lerfotsliknande grundbultarna i hela vuxensagan om GM SE. Vin är en alkoholhaltig dryck.

Återkom gärna när du sonderat tidningarna.
Citera
2026-08-07, 23:15
Medlem
Citat:
Har många 52-åringar kan springa med sånt tryck som SE, den gamle 100-metersmästaren?

Du har sett TV-inslaget.

Ni får testa på konferensen nästa gång. Håll ambulansen redo för muskelbristningar, ryggskott, hälsenor och hjärtinfarkter.

Det finns åskilliga 50-åringar som kan springa omkull mindre bra tränade 25-åringar - även om det omvända är vanligare.

Man ska inte underskatta hur gedigen träning i unga år när kropp och hjärta fortfarande utvecklas kan påverka fysiken långt upp i åldern.

Men folk låter sig luras av yttre attribut som klädstil och kroppsform.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in