2026-07-19, 20:03
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Guldsmedshyttan är endast Nynningen, men resten är med Dag Vag om jag förstod korrekt.
Får se vilken laguppställning det till slut blir. Om Nynningen så att säga kommer kompa bakom Dag Vag-gänget eller hur de tänkt det hela?

Skulle nog kunna tro att det blir som sist, Att Nynningen hjälper Dag Vag med både Trummor & Sax.
Verkar som att Tage Dirty inte spelar Trummor längre eller lagt av.

Samtidigt så är det rätt kul att delar av Dag Vag fortsätter att spela
& det verkar inte bli några mer hyllningskonserter till Stig Vig på Mosebacke längre.
Citera
2026-07-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Skulle nog kunna tro att det blir som sist, Att Nynningen hjälper Dag Vag med både Trummor & Sax.
Verkar som att Tage Dirty inte spelar Trummor längre eller lagt av.

Samtidigt så är det rätt kul att delar av Dag Vag fortsätter att spela
& det verkar inte bli några mer hyllningskonserter till Stig Vig på Mosebacke längre.

Det verkar troligt att det blir så som du säger. Hoppas vädret blir bra så att det inte störtregnar just den kvällen de ska lira i Stockholm.
Citera
2026-07-19, 22:11
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Det verkar troligt att det blir så som du säger. Hoppas vädret blir bra så att det inte störtregnar just den kvällen de ska lira i Stockholm.

Dag Vag 2.0 kommer nog köra en del säkra kort tror jag nog.
Med tanke på att Stig Vig verkligen var Dag Vag till 100 % så kommer det nog bli svårt att ersätta honom. Undrar vad låtlistan kommer bli sedan. Men det blir väl säkert 30-40 min konsert.
Eller max 1 timme tror jag nog
Citera
2026-08-07, 22:38
Medlem
Citat:
Dag Vag 2.0 kommer nog köra en del säkra kort tror jag nog.
Med tanke på att Stig Vig verkligen var Dag Vag till 100 % så kommer det nog bli svårt att ersätta honom. Undrar vad låtlistan kommer bli sedan. Men det blir väl säkert 30-40 min konsert.
Eller max 1 timme tror jag nog

Du fick rätt broder. Dag Vag lirade knappt en timme tillsammans med Nynningen som även lirade ett eget set innan Zilverzurfarn och Beno Zeno samt Bumpaberra och Kopp Te klev upp på scenen och rev av Tjockhult, Dimma, Samma Sak och en hel del till låtar som jag får återkomma när jag lyssnat igenom min inspelning.

Kan dock varna lite att det inte var min bästa inspelning men hyfsat möjligen. I alla fall, det blev inspelat och det var bra drag på publiken och båda banden.

Återkommer när jag processat inspelningen.
Citera
2026-08-07, 22:40
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Du fick rätt broder. Dag Vag lirade knappt en timme tillsammans med Nynningen som även lirade ett eget set innan Zilverzurfarn och Beno Zeno samt Bumpaberra och Kopp Te klev upp på scenen och rev av Tjockhult, Dimma, Samma Sak och en hel del till låtar som jag får återkomma när jag lyssnat igenom min inspelning.

Kan dock varna lite att det inte var min bästa inspelning men hyfsat möjligen. I alla fall, det blev inspelat och det var bra drag på publiken och båda banden. Återkommer när jag processat inspelningen.

Ska bli intressant ändå att veta låtlista & hur det lät med tanke på att Kopp Te inte var med på den spelningen som var med Nynningen 2025

om du spelade in både Nynningen & Dag Vag så tar jag gärna en kopia?
Citera
2026-08-08, 00:38
Medlem
Citat:
Ska bli intressant ändå att veta låtlista & hur det lät med tanke på att Kopp Te inte var med på den spelningen som var med Nynningen 2025

om du spelade in både Nynningen & Dag Vag så tar jag gärna en kopia?

Här följer kompletta låtlistan från Stockholm 2026-08-07:

(Har inkluderat lite kuriosa info som bonus):

SETLIST:

01 Audience Intro
02 Tjockhult
03 Låt Det Komma Ut
04 Fattiga & Rika (Lead Vocals by: Kenny Håkansson A.K.A Beno Zeno)
05 Lång Väg
06 Tom
07 Dimma (Lead Vocals by: Bumpaberra)
08 Zilverzurfarn pays tribute to former musicians now up in Heaven
09 Tiden Jagar Oss Alla
10 Samma Sak
11 Tokna & Galna
12 Band Introductions
13 För Full Hals (Original song by: Nynningen - Lead Vocals by: Tomas Forssell and Anastacia)

Lead Vocals except where notified by: Zilverzurfarn
Citera
2026-08-09, 19:06
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Här följer kompletta låtlistan från Stockholm 2026-08-07:
(Har inkluderat lite kuriosa info som bonus):
SETLIST:

01 Audience Intro
02 Tjockhult
03 Låt Det Komma Ut
04 Fattiga & Rika (Lead Vocals by: Kenny Håkansson A.K.A Beno Zeno)
05 Lång Väg
06 Tom
07 Dimma (Lead Vocals by: Bumpaberra)
08 Zilverzurfarn pays tribute to former musicians now up in Heaven
09 Tiden Jagar Oss Alla
10 Samma Sak
11 Tokna & Galna
12 Band Introductions
13 För Full Hals (Original song by: Nynningen - Lead Vocals by: Tomas Forssell and Anastacia)

Lead Vocals except where notified by: Zilverzurfarn

Det verkar ändå som att det har tagit fram en setlista som passar i runt ca 1 timme
Både klassiker & även en del bortglömda låtar..
Härligt med både Fattiga & Rika , Tom, Samma Sak & Tokna & Galna

Saknade Trycke E För Mycket & Jag Blev Inte Hög.

Sedan kan man diskutera om Zilverzurfarn kan låta nästan lite bättre eller att det inte finns
någon som Stig Vig. Men Zilverzurfarn , Beno & Bumpaberra gör sina tolkningar av låtarna.

Kenny missar lite i Fattiga & Rika men vet att han har spelat den under solo en gång.
Bumpaberra röst passar perfekt till Dimma även om han gör den med rejäl Basröst

Dag Vag 2.0 tycker jag ändå förvaltar Sig Vigs minne & hoppas ändå att
de vill fortsätta att spela

Men visst är det Anastacia som körar under Tiden Jagar Oss Alla.
Spelade du in Nynningens konsert också?
Senast redigerad av Rebali179 2026-08-09 kl. 19:18.
Citera
2026-09-06, 12:53
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:

Vad tycker du om Dag Vags övriga skivor förutom Nattmacka?

Dag Vag
Scenbuddism (Live)
Palsternacka
7 Lyckliga Elefanter
Almanacka(Live)
Helq
Halleluja
Kackerlacka
Nattmacka (Live)
Citera
2026-09-06, 19:55
Medlem
Citat:
Vad tycker du om Dag Vags övriga skivor förutom Nattmacka?

Dag Vag
Scenbuddism (Live)
Palsternacka
7 Lyckliga Elefanter
Almanacka(Live)
Helq
Halleluja
Kackerlacka
Nattmacka (Live)

Ska be att få återkomma när jag haft en Dag Vag kväll med en återblick av deras skivor.

Spelar in nya låtar med ett av mina band idag och imorgon. Får se om vi kanske kan göra en Dag Vag cover nån gång?

Jag skulle vilja göra en snabb d-takts version av ”Fattiga och Rika” med ett av mina band. Texten och musiken till den låten är mycket bra!
Citera
2026-09-06, 21:14
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ska be att få återkomma när jag haft en Dag Vag kväll med en återblick av deras skivor.

Spelar in nya låtar med ett av mina band idag och imorgon. Får se om vi kanske kan göra en Dag Vag cover nån gång?

Jag skulle vilja göra en snabb d-takts version av ”Fattiga och Rika” med ett av mina band. Texten och musiken till den låten är mycket bra!

Kör på bara ingen stress & ska bli intressant vad du tycker om deras skivor.

Fattiga & Rika är & förblir min favoritlåt med Dag Vag, Hittade en liten risig kvalitet med
"Ebba Vag" Ebba Grön och Dag Vag Fattiga & Rika
https://www.youtube.com/watch?v=kNd_BdLhTOo
Citera
2026-09-07, 04:54
Medlem
Citat:
Kör på bara ingen stress & ska bli intressant vad du tycker om deras skivor.

Fattiga & Rika är & förblir min favoritlåt med Dag Vag, Hittade en liten risig kvalitet med
"Ebba Vag" Ebba Grön och Dag Vag Fattiga & Rika
https://www.youtube.com/watch?v=kNd_BdLhTOo

Tack! Fattiga och Rika har ett nästan kristet tema delvis och jag kan se framför mig hur Jesus rör sig bland både de privilegierade och de utsatta i samhället.

Vilken Dag Vag rent textmässigt förutom Fattiga och Rika gillar du mest?
Citera
2026-09-07, 05:34
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Tack! Fattiga och Rika har ett nästan kristet tema delvis och jag kan se framför mig hur Jesus rör sig bland både de privilegierade och de utsatta i samhället.

Vilken Dag Vag rent textmässigt förutom Fattiga och Rika gillar du mest?

Jaså hör du ett kristet budskap. Själv hör jag den lilla männinskans vardagsfilosofilosofiska funderingar. Övervintrad vänsterprogg från 70-talet som gjorde en sista dödsryckning med Dag Vag och Ebba grön i början av 80-talet.

Vet inte om det stämmer, men jag har hört sägas att SV fick kämpa hårt innan han blev tagen på allvar i Stockholms musikkretsar (om han någonsin blev det). Tror han fick nasa runt i flera år som nåt slags försäljare (?) innan han till slut hittade ett gäng spelkompisar.

Hans artistnamn före SV sägs ska ha varit "Per Gud" förresten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in