Citat:
Ursprungligen postat av
namnlos2024
Sann tanke! Jag bor i utlandet och en sak som jag märker när jag kommer till Skandinavien är hur mycket folk glor i sina telefoner och hur alla, verkligen alla, bär Airpods. Alltså folk är helt hjärnslöa. Skulle verkligen inte förvåna mig om din teori här stämmer. För egentligen... HUR kan man missa ett lastfartyg av den storleken? Speciellt när man har ansvar för familj och barn!! Detta motsäger inte att fartyget också kan ha agerat fel, MEN... som förare av en liten fritidsbåt borde man hålla utkik oavsett.
Du har helt rätt. Jag påstår eller tror på intet sätt att han haft det. Men med tanke på som du säger, hur folk överallt går runt i AirPods totalt ovetandes om omvärlden så förvånar en ingenting (jag låg bakom en långtradare senast igår som va ute 60-70 cm i andra filen på motorvägen när jag precis skulle köra om - satt väl med mobilen men OT)
Med tanke på hans yrke är youtuber så lär han väl äga ett par airpods eller två.
Eftersom alla här verkar veta att fartyget inte tutat (vem som har bekräftat det vet jag inte) så kan vi ju inte utesluta till 100% möjligheten att fartyget tutat 300m bakom men det ej hörts för att vederbörande hade hörselskydd av ngt slag