2026-08-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Hon var ensam på badet med en ettåring och treåring, och alla som har varit med om det vet att båda behöver tillsyn hela tiden. Så vad skulle hon göra, rycka upp treåringen ur poolen för att gå en bit bort och amma, eller göra det där hon var för att få en lugn stund? En förälder fattar direkt hennes situation.

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Uppenbarligen är du en av dessa lättkränkta medlemmar av den generationen som inte kan förstå hur man beter sig.
Läs artikeln igen.
Sen fundera på lämpligheten att sitta på poolkanten i en stimmig välbesökt pool och amma samtidigt som du skall ha koll på en 3åring.
Du är inte speciellt erfaren märker jag
Okej, hon satt vid poolkanten och ammade för att ha tillsyn över 3-åringen. Vad händer om det äldre barnet fatiskt råkar ut för ett drunkningstillbud helt plötsligt?

Mamman plus 1-åringen hoppar ner i bassängen? Mamman kastar barnet över axeln och går ner i bassängen? Hon lyckas rädda 3-åringen som fått flera kallsupar samtidigt som 1-åringen tultar omkring vid bassängkanten?

Citera
2026-08-07, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jaha? Och? Nu pratar vi om en vuxen kvinna och inte om ouppfostrade småbarn. Hade du brytt dig om en man över 50 år gammal sitter och bajsar vid poolkanten eller i poolen? Det är ju en helt naturlig sak att göra. Han kanske hade föräldrar som tillät sådant, när han växte upp. Fri uppfostran!

En väldigt dålig jämförelse. Hade du brytt dig lika mycket om någon suttit och druckit en dricka vid poolkanten hade varit en bättre jämförelse.
Citera
2026-08-07, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
En väldigt dålig jämförelse. Hade du brytt dig lika mycket om någon suttit och druckit en dricka vid poolkanten hade varit en bättre jämförelse.
Det är väl skillnad på vilka naturliga saker man gör? Att dricka en öl hade jag inte reagerat för, om området tillåtit det (pool vid Hotel etc) men hade du svept tio shots hade jag reagerat. Hade du druckit öl vid poolkanten i ett stadsbadhus hade det nog inte varit OK.

Ser du skillnaden? Har du hört ordet "uppfostran" förr?
Citera
2026-08-07, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Okej, hon satt vid poolkanten och ammade för att ha tillsyn över 3-åringen. Vad händer om det äldre barnet fatiskt råkar ut för ett drunkningstillbud helt plötsligt?

Mamman plus 1-åringen hoppar ner i bassängen? Mamman kastar barnet över axeln och går ner i bassängen? Hon lyckas rädda 3-åringen som fått flera kallsupar samtidigt som 1-åringen tultar omkring vid bassängkanten?

Det svar som finns har redan angetts av Stiffinger i det här inlägget:

(FB) Isabell fick inte amma vid Parkens pool:
"Jättekränkt

Är det nazism för dig? Att få barn att förstå vad vuxna vill?
Citera
2026-08-07, 18:30
Medlem
Citat:
Det är väl skillnad på vilka naturliga saker man gör? Att dricka en öl hade jag inte reagerat för, om området tillåtit det (pool vid Hotel etc) men hade du svept tio shots hade jag reagerat. Hade du druckit öl vid poolkanten i ett stadsbadhus hade det nog inte varit OK.

Ser du skillnaden? Har du hört ordet "uppfostran" förr?

Ja det är ju helt klart att ni ser det som eran uppgift att uppfostra mamman men nu fanns det inga ammningsförbud eller ammningsrutor så badet fick skylla sig själva att någon satte sig på fel ställe att amma.

Sen brukar en barnpool knappast vara djup så en vuxen inte kan gå i den.
Citera
2026-08-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ja det är ju helt klart att ni ser det som eran uppgift att uppfostra mamman men nu fanns det inga ammningsförbud eller ammningsrutor så badet fick skylla sig själva att någon satte sig på fel ställe att amma.
Finns det bajsningsförbud? Finns det förbud att dricka tio tequila-shots? Vissa saker behöver inte förbjud, även om ni i vänstern älskar sådana, utan de kräver en uppfostran.
Citera
2026-08-07, 18:35
Medlem
Citat:
Finns det bajsningsförbud? Finns det förbud att dricka tio tequila-shots? Vissa saker behöver inte förbjud, även om ni i vänstern älskar sådana, utan de kräver en uppfostran.

Att amma barn går alltså under förargelseväckande beteende enligt er. Mammor ska alltså uppsöka en toalett eller en bar för att amma?

Jag ska alltså ringa polisen som kan föra kvinnan och barnet till arresten nästa gång jag ser någon amma?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-08-07 kl. 18:40.
Citera
2026-08-07, 18:47
Medlem
Citat:
Att amma barn går alltså under förargelseväckande beteende enligt er. Mammor ska alltså uppsöka en toalett eller en bar för att amma?

Jag ska alltså ringa polisen som kan föra kvinnan och barnet till arresten nästa gång jag ser någon amma?
Jag har absolut inget emot det, men det är ett nytt beteende som blivit populärt enbart genom den moderna feminismen. Tidigare var det helt självklart att man skulle flytta på sig.

De som har något amning helt, det är våra muslimska importer. De klarar inte av det. Som jag redan har sagt, så hoppas jag att det var därför hon uppträdde som hon gjorde.
Citera
2026-08-07, 18:51
Medlem
Citat:
Jag har absolut inget emot det, men det är ett nytt beteende som blivit populärt enbart genom den moderna feminismen. Tidigare var det helt självklart att man skulle flytta på sig.

De som har något amning helt, det är våra muslimska importer. De klarar inte av det. Som jag redan har sagt, så hoppas jag att det var därför hon uppträdde som hon gjorde.

Du jämför det med att bajsa så helt klart har du något emot det och äcklas av det. Har inte hört något så löjligt sen mitt ex jämförde kött med bajs. "Skulle du äta om någon bajsat på din tallrik???!?!!?"
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-08-07 kl. 18:53.
Citera
2026-08-07, 19:07
Medlem
episcopuss avatar
Jag måste säga att jag är uppriktigt nyfiken på vad det är med att mata barn som är så fruktansvärt provocerande att bevittna.
Citera
2026-08-07, 19:15
Medlem
Känns som i förrgår många kvinnor var topless på stränder och mammor ammade precis överallt. Nu blir samhället kränkt av amning och här en mamma som blir kränkt över samhällets kränkthet. Även om jag förstår henne absolut så är det ju Parken Zoo som har rätt att bestämma reglerna där.
Citera
2026-08-07, 19:30
Medlem
Duvlorts avatar
Naturligtvis skulle badvakten gjort tvärtom, hindrat alla badande skitungar att hoppa omkring för en liten stund.
För vad är vackrare än när ett barn ammas av sin ömma moder, det är så man får barn till att växa upp till något riktigt fint.
Allt för många barn växer upp utan kärlek idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in