2026-08-06, 16:53
Medlem
Det är rimligt att amma vart man vill.

Det är också rimligt att lyssna på badvakter som försöker göra sitt jobb.

Det är det också att ta diskussionen med badvakten eller med annan personal än att låta media dra igång drev.

Och kom ihåg: vi hatar inte journalister tillräckligt mycket.
Citera
2026-08-06, 17:16
Medlem
Q-s avatar
Det hade varit högst olämpligt om jag stått och bytt om utan handduk vid bassängkanten, det betyder inte att det är förbjudet att byta om på badet, utan det ska göras på avsedd plats i omklädningsrummet. Eller kanske en bit bort från poolen med en handduk runtom sig.
På samma sätt är det inte förbjudet att amma, gör det bara inte vid poolen. Ingen vill sitta och se på när någon ammas.
Citera
2026-08-06, 18:11
Medlem
Kinaskis avatar
Mamman är kränkt. Flashback är kränkt över att mamman är kränkt.
Gott så, vi äro alla kränkta.
Citera
2026-08-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkj
Att amma är att ge en bäbis mat. Det ska man få göra precis var man vill.
Intressant inställning.
Det handlade inte om att amma, det handlar om att mamman utsatte barnet för fara.
När badvakten bad henne föytta till en säker plats så ballade hon ur.
Du får t.ex inte surfa på telefonen när du kör bil.
En vakt kan be dig gå ofrån en djup ravin och be dig att luta dig för långy över ett skyddsräcke.
Det är det historien handlar om mamman utsatte barnet för en risk, inte att hon ammade.
Citera
2026-08-06, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Man går så klart undan lite diskret. Bara vanlig hyfs. Det räcker med att man tvingas se en massa blaffiga tatueringar hela tiden. Varför är alla så lättkränkta nuförtiden?

Är det inte dom som ser ett spädbarn bli matat och gnäller som är dom kränkta?
Citera
2026-08-06, 20:10
Medlem
Mest kränkt vinner-i alla fall hos vad jag kallar ” Generation Snöflinga”!
Citera
2026-08-06, 20:18
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelbulle222
Är det inte dom som ser ett spädbarn bli matat och gnäller som är dom kränkta?
Nej. Jag tror ordet kränkt liksom många andra ord numera kan betyda lite vad som helst. Men ursprungligen blir man bara kränkt om man blir utsatt för något som individ på ett direkt sätt. Jag hävdar bestämt den betydelsen, inte att det är en synonym till (passivt) irriterad.
Citera
2026-08-07, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Intressant inställning.
Det handlade inte om att amma, det handlar om att mamman utsatte barnet för fara.
När badvakten bad henne föytta till en säker plats så ballade hon ur.
Du får t.ex inte surfa på telefonen när du kör bil.
En vakt kan be dig gå ofrån en djup ravin och be dig att luta dig för långy över ett skyddsräcke.
Det är det historien handlar om mamman utsatte barnet för en risk, inte att hon ammade.

Hon var ensam på badet med en ettåring och treåring, och alla som har varit med om det vet att båda behöver tillsyn hela tiden. Så vad skulle hon göra, rycka upp treåringen ur poolen för att gå en bit bort och amma, eller göra det där hon var för att få en lugn stund? En förälder fattar direkt hennes situation.
Citera
2026-08-07, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Hon var ensam på badet med en ettåring och treåring, och alla som har varit med om det vet att båda behöver tillsyn hela tiden. Så vad skulle hon göra, rycka upp treåringen ur poolen för att gå en bit bort och amma, eller göra det där hon var för att få en lugn stund? En förälder fattar direkt hennes situation.
Absolut. Det hade helt klart varit det smartaste. Lugnast och bäst för alla.

Men generation snöflinga tänker inte alltid klart.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-08-07 kl. 04:42.
Citera
2026-08-07, 05:15
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Jag är mest förvånad över att en 40-åring ammar, men det är väl normalt numera, men att hon på det beter sig som en 19-åring och orkar bli jättekränkt i tidningen. Hon måste vara efterbliven.
Citera
2026-08-07, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Absolut. Det hade helt klart varit det smartaste. Lugnast och bäst för alla.

Men generation snöflinga tänker inte alltid klart.

Det lugnaste hade väl varit att låta henne amma där hon hade uppsikt över 3-åringen? Att dra upp ungen ur vattnet hade ju garanterat lett till skrik och protester.

Det är som jag skrivit förrut: att skaffa barn är som ett fängelsestraff. Man ska stanna hemma där folk varken kan se en eller höra ens barn. Sen undras det varför folk inte skaffar tillräckligt med barn.
Citera
2026-08-07, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag är mest förvånad över att en 40-åring ammar, men det är väl normalt numera, men att hon på det beter sig som en 19-åring och orkar bli jättekränkt i tidningen. Hon måste vara efterbliven.

Har man fött barn fylls tuttarna med mjölk som är till för barnet. Det är helt normalt för däggdjur. Men du kanske trodde de bara var till för porr?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-08-07 kl. 06:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in