Citat:
Ursprungligen postat av
Klandalf
Och jag ser en psykiskt störning bakom dina sinnesförvirrade trådar.
Mjo, enkelt att förringa hjärnan såpass. Är du inte intresserad av att veta vidare? Varför, varför inte? Du kanske känner dig äcklad, vidrig över hur verkligheten fungerar på riktigt? Låtsas inte om det? Se var det leder dig? Hitta intelligent konsensus genom kognitiv dissonans? Det duger så länge du inte kan övertala morfar..
Intelligent konsensus genom kognitiv dissonans är det största människan
någonsin kan förstå. Någonsin. Oavsett kultur, religion, politik eller vad som. Det har inte ett piss att göra med spiritualitet. Överhuvudtaget. I bästa fall är det skillnad i förstånd.
Förstår du inte vad jag pratar om, kan du och alla dina släktingar genom all historia försvinna för gott. Kunde ärligt talat inte bry mig mindre.
Jorå. Jag också. Ska bli spännande att se om upplevelse leder till myspys eller inte. Kunde inte bry mig om någon del.
Kanske sitter det någon "förståsigpåare" just nu i Istanbul med djupa tankar och tänker att "fan, det Pbird säger är sant!". Ni vet, när man trancenderat intelligens som metod eftersom det är galenskap, även fast man vet att den måste finnas. När man integrerat ett frekvenstänk i fysisk hjärna och därmed upplevelse, helt gratis.
Oh, mind blown.
Cosmic entanglement. Det är ett mänskligt avfärdande som bara kan uppstå genom åldrande i ignorans. Låtsas
aldrig om någonting annat.
Och ja, jag skiter fullkomligt i om din morfar dör imorgon, för på vilket sätt har han hjälpt mig? Du får kämpa hårt där. Kanske till och med hårdare än jag själv gjort genom livet. Hade närmast njutit åt att se ditt lidande för din morfars överlevnad, det visar mig bara hur mycket du brinner för fanskapet.
Hade du brunnit för honom tillräckligt mycket enligt egen standard, så hade jag kanske gett dig en gnutta respekt. Men i och med att jag inte känner er, kan jag inte åtnjuta samma gemenskap.
- "Men, men. Morfar då?".
- Mjo, what about him, mer än att han inte kan tillstå världen någonting överhuvudtaget, mer än att vara din morfar?