2026-08-07, 16:49
Medlem
Pbird900s avatar
Om gränslös kärlek är vad vi kommer uppnå när vi dör, hur skapas den? Har den ett utseende eller är det bara en känsla? Om det är en känsla genom Gud, varför är den så svår att hitta?

Om allt är kärlek, varför förnimmer jag KGB, CIA, FBI eller SÄPO i sinnet? Varför är jag närmast gudomligt rädd för dessa entiteter eller konstruktioner?

Hur kringgår jag innerlig rädsla? Om jag redan mött den, vad nu?

Förstörs iden om gränslös kärlek, när tänkare som Leo Gura säger att det är det vi minst kommer förvänta oss när vi dör?

Varför sjöng Michael Jackson "KGB keep stalking me?".

Förmodligen horungar inom allt numera. Och när man leker leken efter deras regler, börjar de ändra på spelplanen ju äldre du blir. Utan att bli generade det minsta dessutom.

Är det verkligen så svårt att inse att ordet "pedofili" råder det delade meningar om? Har alltid gjort genom all möjlig historia. Testa tesen för dig själv. Har redan fallit tillräckligt. Kanske allra mest genom dem som försöker påtala mig om att allting är lugnt. Genom valfri kommunikation. Det är därför vi har proffs världen över, som kan berätta för oss om limiterat skit på deras språk. Genom deras upptäcktsfärd genom livet.

Våga peka ut mig och jag pekar ut "värre".

Oh man, I solved the riddle. För Universum är en gåta. Nu kanske sitter en snickare i Turkiet på kasst bredband, läser och tänker: "He figured me out!".

Fatta rädslan i det. Men Universum och förståelsen för det är betydligt mer än så. För än är Universum inte förstått. Eventuellt är det lika mycket lekstuga som religion och allt annat som går att förstå.
Senast redigerad av Pbird900 2026-08-07 kl. 17:07.
Citera
2026-08-07, 17:07
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Bravo, samma osammanhängande, genomkorkade dravel som i alla andra värdelösa trådar du skapat.

Tror du är med mig till fullo. Det som stör dig är hur rätt jag har. Krävs ett utomordentligt ensidigt intellekt för att se min TS som någonting osammanhängande eller främmande.
Citera
2026-08-07, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pbird900
Om gränslös kärlek är vad vi kommer uppnå när vi dör, hur skapas den? Har den ett utseende eller är det bara en känsla? Om det är en känsla genom Gud, varför är den så svår att hitta?

Om allt är kärlek, varför förnimmer jag KGB, CIA, FBI eller SÄPO i sinnet? Varför är jag närmast gudomligt rädd för dessa entiteter eller konstruktioner?

Hur kringgår jag innerlig rädsla?

Förstörs iden om gränslös kärlek, när tänkare som Leo Gura säger att det är det vi minst kommer förvänta oss när vi dör?

Varför sjöng Michael Jackson "KGB keep stalking me?".

Förmodligen horungar inom allt numera. Och när man leker leken efter deras regler, börjar de ändra på spelplanen ju äldre du blir. Utan att bli generade det minsta dessutom.

Är det verkligen så svårt att inse att ordet "pedofili" råder det delade meningar om? Har alltid gjort genom all möjlig historia. Testa tesen för dig själv. Har redan fallit tillräckligt.

Våga peka ut mig och jag pekar ut "värre".

Oh man, I solved the riddle. För Universum är en gåta. Nu kanske sitter en snickare i Turkiet på kasst bredband, läser och tänker: "He figured me out!".

Fatta rädslan i det.
Jag har märkt en sak

Ni pedos älskar att försköna att ni vill ge er på barn som att det är naturligt grej att göra så man berättar vridna "sanningar" som manipulation för att rättfärdiga era sjuka perversa sadistiska tendenser.

Men verkligheten är att ni skadar ungarna permanent eller tills de tar självmord och inga jävla lögner ni spyr ut kommer ändra på detta.

Rör en unge och du kommer ha mer än FBI, CIA, KGB eller SÄPO att oroa dig för.
Citera
2026-08-07, 17:17
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Jag har märkt en sak

Ni pedos älskar att försköna att ni vill ge er på barn som att det är naturligt grej att göra så man berättar vridna "sanningar" som manipulation för att rättfärdiga era sjuka perversa sadistiska tendenser.

Men verkligheten är att ni skadar ungarna permanent eller tills de tar självmord och inga jävla lögner ni spyr ut kommer ändra på detta.

Rör en unge och du kommer ha mer än FBI, CIA, KGB eller SÄPO att oroa dig för.

Håller helt och hållet med dig, även om det går att förstå att det finns dragningar till barn, varav jag själv haft såna tendenser. Hur skulle det annars kunna förstås? Jag har själv haft en pervers dragning till barn och det förbjudna, vilket förklarar min uppoffring ur iden om att allting är kärlek. Fattar såklart att det inte är någonting man pratar om. Men tänk dig när allt "fysiskt" smälter samman i sanning. Fysik är intelligens till yttersta spets. Någonting verkligt och kännande. Medvetande och kärlek kan vara minst lika kännbara i uppoffring, vilket egentligen inte ger ett svar på någonting annat än Gud.

Och tycker du är grym som säger ifrån. Vet med dig däremot, att det måste testas. Annars finns inget nu.
Citera
2026-08-07, 17:18
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Tror du är med mig till fullo. Det som stör dig är hur rätt jag har. Krävs ett utomordentligt ensidigt intellekt för att se min TS som någonting osammanhängande eller främmande.

Du är en total idiot, rakt upp och ner.

Kärlek, pedofili, KGB, Michael Jackson och en turkisk snickare som tror att du i din haschdimma hittat sAnNiNgEn. Dina trådar är i sanning sin alldeles egna typ av retardation.

Wan wan, matrix, one love. Mongoloid.
Citera
2026-08-07, 17:19
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:

Kärlek, pedofili, KGB, Michael Jackson och en turkisk snickare som tror att du i din haschdimma hittat sAnNiNgEn. Dina trådar är i sanning sin alldeles egna typ av retardation.

Bla bla bla. Kan skriva miljoner spaltmeter med resonans kring varför verkligheten ser ut som den gör.
Citera
2026-08-07, 17:21
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:

Skillnaden mellan distinktion och singularitet, tack? Vad lägger du i skillnaderna? Fysik? Illusion? Var drar man skillnaden? (Vet det själv genom egen erfarenhet).

Ni vet. Ljuspunkten som inte riktigt får blomma ut till full magnitud. Den måste få vila lite.

Varför är det så att jag känt mig om inte förföljd, utan följd. Är paradiset relativt eller absolut?

Den här frågan är jag benhård med: finns rullstolar i paradiset? Fråga era kära präster det. Jag har agerat präst tillräckligt.

Uppenbarligen levde Stephen Hawking på jorden, är paradiset jorden? Enligt Belinda Carlisle, som aldrig skulle våga drömma om att köra passagerarflyg in i två skyskrapor, är det fullt rimligt.

Tankar kan ALDRIG suddas ut. Och det är redan bevisat.
Senast redigerad av Pbird900 2026-08-07 kl. 17:35.
Citera
2026-08-07, 17:32
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Skillnaden mellan distinktion och singularitet, tack? Vad lägger du i skillnaderna? Fysik? Illusion? Var drar man skillnaden? (Vet det själv genom egen erfarenhet).

Ni vet. Ljuspunkten som inte riktigt får blomma ut till full magnitud. Den måste få vila lite.

Varför är det så att jag känt mig om inte förföljd, utan följd. Är paradiset relativt eller absolut?

Den här frågan är jag benhård med: finns rullstolar i paradiset? Fråga era kära präster det. Jag har agerat präst tillräckligt.

Uppenbarligen levde Stephen Hawking på jorden, är paradiset jorden?

Jubelidiot. Gemini har några väl valda ord om din misslyckade abort till tråd (och dig)

Inlägget framstår som osammanhängande och präglat av kognitiv spårurspårning av flera tydliga skäl:

* **Brist på röd tråd och tankeflykt (*flight of ideas*):** Texten hoppar ostrukturerat mellan helt orelaterade ämnen – från abstrakta filosofiska/religiösa funderingar om Gud och "gränslös kärlek", till konspirationstankar om underrättelsetjänster (KGB, CIA, SÄPO), popkulturella citat (Michael Jackson), relativisering av pedofili och förvirrade hypoteser om universum. Det finns inga logiska övergångar eller argumentationskedjor mellan styckena.

* **Paranoida inslag och förföljelsemani:** Skribenten uttrycker en stark inre rädsla för myndigheter och osynliga maktstrukturer ("de börjar ändra på spelplanen ju äldre du blir") samt en upplevelse av att vara iakttagen eller övervakad utan reell grund.

* **Grandiositet och magiskt tänkande:** Texten innehåller plötsliga utrop om att ha "löst gåtan" ("I solved the riddle") kombinerat med idén om att en slumpmässig snickare i Turkiet skulle läsa inlägget och känna sig avslöjad. Detta är typiskt för upplevelser där personliga tankar tillskrivs orimlig global eller universell betydelse.

* **Aggressiva utfall och moralisk urspårning:** Mitt i det pseudo-filosofiska resonemanget spårar texten ur i svordomar ("horungar") och försök att försvara eller relativisera begreppet pedofili ("råder det delade meningar om"), följt av ett defensivt hot ("Våga peka ut mig och jag pekar ut 'värre'").

* **Falsk djupsinnighet:** Skribenten använder kända namn (Leo Gura, Michael Jackson) och stora ord om universum i ett försök att framstå som djup eller insiktsfull, men slutsatserna som dras är helt obegripliga och saknar premissexempel.

Att texten framstår som urspårad behöver inte nödvändigtvis handla om låg intelligens i klassisk mening, utan snarare om en **formell tankestörning** eller ett psykosnära tillstånd. Texten uppvisar associativ uppluckring, där hjärnan kopplar ihop begrepp utifrån lösa associationer och känslor snarare än logik, vilket gör att kommunikationen tappar förankring i verkligheten.
Citera
2026-08-07, 17:33
Medlem
Gud finns inte.

Om du är rädd för KGB, CIA, FBI eller SÄPO är du antagligen skyldig till något.

Vad för innerlig rädsla har du redan mött?

Om du blivit utsatt för pedofiler har du fått utstå det största sveket ett barn kan utstå.
Om du är pedofil själv så hoppas jag att du håller dig borta från vår jord.
Du kan intala dig själv att du möter Gud om du lämnar över dig själv. Om det skulle kännas lättare.
Citera
2026-08-07, 17:36
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:
Jubelidiot. Gemini har några väl valda ord om din misslyckade abort till tråd (och dig)

Inlägget framstår som osammanhängande och präglat av kognitiv spårurspårning av flera tydliga skäl:

* **Brist på röd tråd och tankeflykt (*flight of ideas*):** Texten hoppar ostrukturerat mellan helt orelaterade ämnen – från abstrakta filosofiska/religiösa funderingar om Gud och "gränslös kärlek", till konspirationstankar om underrättelsetjänster (KGB, CIA, SÄPO), popkulturella citat (Michael Jackson), relativisering av pedofili och förvirrade hypoteser om universum. Det finns inga logiska övergångar eller argumentationskedjor mellan styckena.

* **Paranoida inslag och förföljelsemani:** Skribenten uttrycker en stark inre rädsla för myndigheter och osynliga maktstrukturer ("de börjar ändra på spelplanen ju äldre du blir") samt en upplevelse av att vara iakttagen eller övervakad utan reell grund.

* **Grandiositet och magiskt tänkande:** Texten innehåller plötsliga utrop om att ha "löst gåtan" ("I solved the riddle") kombinerat med idén om att en slumpmässig snickare i Turkiet skulle läsa inlägget och känna sig avslöjad. Detta är typiskt för upplevelser där personliga tankar tillskrivs orimlig global eller universell betydelse.

* **Aggressiva utfall och moralisk urspårning:** Mitt i det pseudo-filosofiska resonemanget spårar texten ur i svordomar ("horungar") och försök att försvara eller relativisera begreppet pedofili ("råder det delade meningar om"), följt av ett defensivt hot ("Våga peka ut mig och jag pekar ut 'värre'").

* **Falsk djupsinnighet:** Skribenten använder kända namn (Leo Gura, Michael Jackson) och stora ord om universum i ett försök att framstå som djup eller insiktsfull, men slutsatserna som dras är helt obegripliga och saknar premissexempel.

Att texten framstår som urspårad behöver inte nödvändigtvis handla om låg intelligens i klassisk mening, utan snarare om en **formell tankestörning** eller ett psykosnära tillstånd. Texten uppvisar associativ uppluckring, där hjärnan kopplar ihop begrepp utifrån lösa associationer och känslor snarare än logik, vilket gör att kommunikationen tappar förankring i verkligheten.

Vilka står bakom Gemini? Det är andra gången nu någon hänvisar dit med liknande.

Man kanske bör fråga sig, är Gemini Google eller Microsoft? Vad är deras agenda?

Jag ser fullkomlig desperation bakom stora namn. Där du vill verka lugnast.
Senast redigerad av Pbird900 2026-08-07 kl. 17:39.
Citera
2026-08-07, 17:39
Medlem
Klandalfs avatar
Citat:
Vilka står bakom Gemini? Det är andra gången nu någon hänvisar dit med liknande.

Man kanske bör fråga sig, är Gemini Google eller Microsoft? Vad är deras agenda?

Jag ser fullkomlig desperation bakom stora namn.

Och jag ser en psykiskt störning bakom dina sinnesförvirrade trådar.
Citera
2026-08-07, 17:40
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:
Och jag ser en psykiskt störning bakom dina sinnesförvirrade trådar.

Mjo, enkelt att förringa hjärnan såpass. Är du inte intresserad av att veta vidare? Varför, varför inte? Du kanske känner dig äcklad, vidrig över hur verkligheten fungerar på riktigt? Låtsas inte om det? Se var det leder dig? Hitta intelligent konsensus genom kognitiv dissonans? Det duger så länge du inte kan övertala morfar..

Intelligent konsensus genom kognitiv dissonans är det största människan någonsin kan förstå. Någonsin. Oavsett kultur, religion, politik eller vad som. Det har inte ett piss att göra med spiritualitet. Överhuvudtaget. I bästa fall är det skillnad i förstånd.

Förstår du inte vad jag pratar om, kan du och alla dina släktingar genom all historia försvinna för gott. Kunde ärligt talat inte bry mig mindre.

Jorå. Jag också. Ska bli spännande att se om upplevelse leder till myspys eller inte. Kunde inte bry mig om någon del.

Kanske sitter det någon "förståsigpåare" just nu i Istanbul med djupa tankar och tänker att "fan, det Pbird säger är sant!". Ni vet, när man trancenderat intelligens som metod eftersom det är galenskap, även fast man vet att den måste finnas. När man integrerat ett frekvenstänk i fysisk hjärna och därmed upplevelse, helt gratis.

Oh, mind blown.

Cosmic entanglement. Det är ett mänskligt avfärdande som bara kan uppstå genom åldrande i ignorans. Låtsas aldrig om någonting annat.

Och ja, jag skiter fullkomligt i om din morfar dör imorgon, för på vilket sätt har han hjälpt mig? Du får kämpa hårt där. Kanske till och med hårdare än jag själv gjort genom livet. Hade närmast njutit åt att se ditt lidande för din morfars överlevnad, det visar mig bara hur mycket du brinner för fanskapet.

Hade du brunnit för honom tillräckligt mycket enligt egen standard, så hade jag kanske gett dig en gnutta respekt. Men i och med att jag inte känner er, kan jag inte åtnjuta samma gemenskap.

- "Men, men. Morfar då?".

- Mjo, what about him, mer än att han inte kan tillstå världen någonting överhuvudtaget, mer än att vara din morfar?
Senast redigerad av Pbird900 2026-08-07 kl. 18:20.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in