2026-08-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ett totalt raseri med diverse föremål?
Det verkar ju så. Att han höll sig undan så pass länge kan ju ha att göra med att han var drogad vid dödandet, flydde i panik, nyktrade till mer och mer, ville inte kännas vid det han gjort, tillfångatogs och nu berättar han undan för undan.
Citera
2026-08-07, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Det är sant. Man blir lite hjärndöd av detta. Fast skulle ju kunna vara så att han bara hunnit börja när han var tvungen att fly och det blir som ett hugg, men jag ska inte spekulera mer.

Tänkte nåt liknande, även om styckningsteorin känns långsökt. Det lär ju ta en stund att stycka en kropp. Om han i något skede hade en plan att göra sig av med kroppen som han inte lyckades fullfölja så kan man väl tänka att det vore enklare att ta kroppen i befintligt skick, kasta i den i en båt och dra ut på Östersjön i mörkret?
Citera
2026-08-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Är rätt säker på att det har rapporterats att hon var vid liv men väldigt skadad när sonen ringde 112 så hon har nog inte blivit styckad utan väldigt grovt misshandlad och knivhuggen

Står i media att hon var död när vittnen kom till platsen:

”Kvinnan var död när vittnen, som larmade polisen kom till platsen. Dödsorsaken är inte helt fastställd, men kroppen visar spår efter omfattande våld.”
Citera
2026-08-07, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Tror gör man i kyrkan. Det är bara att kolla på Google maps, Min karta eller liknande. De står rätt tätt.

Just den aktuella stugan har en annan käk 40 meter norr om stugan, samt en 30 meter söder om. I öster är det bara 15 meter till närmaste stuga. Ön är inte stor och av kanske 60 bebyggda fastigheter ligger 40 av dem samlade på kanske 11 hektar.

Sollenkroka Ö är ju sedan en ö som man iofs måste ha båt för att komma till men har man väl det (och det har ju alla) så går det hyfsat snabbt att åka från stan och ut till ön. Så utöver vissa som kanske fortfarande är där på semester har du säkert lite folk som är ute över dan. Inte heller omöjligt att det sitter folk där och jobbar i stugorna också.

Så nog fanns det andra människor på ön när mordet begicks.
Tätt var väl och ta i ?? Allt är relativt , själv bor jag i radhusområde, där är det rätt tätt tycker jag. Klart jag har kollat på google maps. Vet exakt vilket hus det är.
Citera
2026-08-07, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Står i media att hon var död när vittnen kom till platsen:

”Kvinnan var död när vittnen, som larmade polisen kom till platsen. Dödsorsaken är inte helt fastställd, men kroppen visar spår efter omfattande våld.”

Aha, tack! Tror att det tidigare i veckan rapporterades lite annorlunda men de vet ju mer nu än de gjorde då.
Citera
2026-08-07, 17:36
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
…insett att det är någon på väg till ön. När ÅÅ inte svarar sina barn så ringer dom TN. Han börjar ana oråd ”Helvete, jag hinner varken stycka henne eller dumpa liket”. Gömmer sig då istället, hoppas kunna fly ”bakvägen” oupptäckt och öppna upp för andra gärningsmän. Polisen börjar cirkulera dygnet runt. Han är fucked. Kravlar runt i en kajak i 33 timmar och blir sedan uppfriskad av länsman.
Han har inte kravlat runt i en kajak i 33 timmar. Det kan jag avfärda på direkten. Jag vet på ett ungefär när han har lämnat ön.
Citera
2026-08-07, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Han har inte kravlat runt i en kajak i 33 timmar. Det kan jag avfärda på direkten. Jag vet på ett ungefär när han har lämnat ön.

Det var raljant av mig. Har läst ungefär hur et gått till. Förstår det som att han tagit sig med kajak till närliggande ö, någon av de strax öster om Arbodaön? Marskär, Langskär? Och gömt sig där med sin kajak för att försöka ta sig vidare, förmodligen under den natten som skulle komma precis innan han blev gripen.
Citera
2026-08-07, 17:41
Medlem
Citat:

När då? Var det långt efter mordet? Vet du när hon blev mördad också?
Citera
2026-08-07, 17:42
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Det var raljant av mig. Har läst ungefär hur et gått till. Förstår det som att han tagit sig med kajak till närliggande ö, någon av de strax öster om Arbodaön? Marskär, Langskär? Och gömt sig där med sin kajak för att försöka ta sig vidare, förmodligen under den natten som skulle komma precis innan han blev gripen.
Nej då. Det var inte meningen, som tidigare nämnt avfärdar jag bara spekulationer.

Vet på ett ungefär var han hittades och det är runt Arbodaön. Däremot har han inte gömt sig där så lång tid.
Citera
2026-08-07, 17:43
Medlem
Det är nog bara en tidsfråga innan det träder fram kvinnor som berättar att han varit våldsam även i tidigare relationer.

Män mördar kvinnor i nära relationer varje vecka. Så jävla tragiskt att Åsa inte hann se vem han var och avsluta den korta relationen innan det här skedde.
Citera
2026-08-07, 17:44
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granaten1
När då? Var det långt efter mordet? Vet du när hon blev mördad också?
Vet bara att det var innan 15.30 i tisdags. Det kan vem som helst luska ut. Troligtvis ännu tidigare.

Nämner inte exakt men någon gång på onsdagen efter lunch.
Citera
2026-08-07, 17:45
Medlem
Citat:
Nej då. Det var inte meningen, som tidigare nämnt avfärdar jag bara spekulationer.

Vet på ett ungefär var han hittades och det är runt Arbodaön. Däremot har han inte gömt sig där så lång tid.

Hmm… spännande. Du menar att han var kvar på Sollenkroka ett bra tag efter mordet, innan han paddlade vidare? Antar att han försökte hitta en lucka att ta sig från Sollenkroka bort mot öarna i öster, men att det började svärma poliser ganska omgående efter att larmet kom in.

Helikoptern som hittade mannen hovrade över de nämnda öarna i omkring 40 minuter i samband med gripandet. Helikoptern lämnade strax efter den tid som angivits som tid för gripandet. 23.58 om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in