2026-08-07, 17:12
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Fy fan.

SVT: "Hennes kropp visar spår av omfattande våld och det är både skador från ett eggvasst föremål men också trubbigt våld, säger åklagaren Emma Olsson i Nacka tingsrätt."

Ett totalt raseri med diverse föremål?
Citera
2026-08-07, 17:13
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Intressant! Han skulle ju kunna ha haft en grandios självbild och ansett sig själv som överlägsen andra. Min Konst är viktigare än din juridik typ Såna personer brukar ha stort bekräftelsebehov.
Ja en grandios självbild. Men tror varken hans konst, pengar eller huset var hans egentliga problem i relationen.

Problemet var att han kände ingen djupare kärlek för henne.
Citera
2026-08-07, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag ber att få repetera: vilka dokument? Kan du länka?

Sorry. Orkar inte leta upp allt. Men användare To.Ivrig har gjort mycket bra sammanställningar i tråden. Sök efter inlägg i tråden som denna användare gjort. Det är flera inlägg, inkl spoilers.
Citera
2026-08-07, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven

Han kanske har slagit ihjäl henne och sen påbörjat styckning av kroppen.
Citera
2026-08-07, 17:20
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Han är en sådan där person som blir helt svart i ögonen av ilska som inte kan sluta när topplocket ryker.

Hon skulle sprungit ut från huset när hon såg hur han förändrades i humöret.
Citera
2026-08-07, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LHOOQ

Där sa du något som inte slagit mig. Kan ju vara så. Att han i panik tänkte stycka henne efter att hon avlidit av ett av slagen med trubbigt föremål. Hmmm…
Citera
2026-08-07, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LHOOQ

…insett att det är någon på väg till ön. När ÅÅ inte svarar sina barn så ringer dom TN. Han börjar ana oråd ”Helvete, jag hinner varken stycka henne eller dumpa liket”. Gömmer sig då istället, hoppas kunna fly ”bakvägen” oupptäckt och öppna upp för andra gärningsmän. Polisen börjar cirkulera dygnet runt. Han är fucked. Kravlar runt i en kajak i 33 timmar och blir sedan uppfriskad av länsman.
Citera
2026-08-07, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Antar att man kartlägger sånt via förhör… kan tycka det borde framkomma i FUP i så fall.

Har personligen svårt att se att en man som knivar ihjäl sin flickvän (omfattande våld) aldrig har lagt handen på en kvinna förut.

Något som slog mig är att kniv-teorin lades fram i ett väldigt tidigt stadie. Har den bekräftats nånstans? Omfattande våld skulle ju kunna vara såväl kniv som andra tillhyggen. Han kanske gått loss med stekpanna eller vad fan som helst.

EDIT: såg att användare la till att det rör sig om vasst och trubbigt våld.

Sannerligen, och kanske även exet. Mycket kan komma fram i ljuset efter en sån här händelse.

Att han var en tickande bomb, är nog ganska självklart. Förr eller senare exploderar dom och då finns ingen återvändo.
Citera
2026-08-07, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Där sa du något som inte slagit mig. Kan ju vara så. Att han i panik tänkte stycka henne efter att hon avlidit av ett av slagen med trubbigt föremål. Hmmm…

Då skulle han nu varit häktad för brott mot griftefriden också.
Citera
2026-08-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmsjungfrun

Det är sant. Man blir lite hjärndöd av detta. Fast skulle ju kunna vara så att han bara hunnit börja när han var tvungen att fly och det blir som ett hugg, men jag ska inte spekulera mer.
Citera
2026-08-07, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmsjungfrun

Är rätt säker på att det har rapporterats att hon var vid liv men väldigt skadad när sonen ringde 112 så hon har nog inte blivit styckad utan väldigt grovt misshandlad och knivhuggen
Citera
2026-08-07, 17:28
Medlem
slemhinders avatar
Citat:

Verkar tyvärr vara i den riktningen. Trubbigt våld betyder ju att de sett t.ex. blåmärken, underhudsblödningar, krossår, rodnader eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in