2026-08-07, 17:10
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Det räcker med att man tvingas se en massa blaffiga tatueringar hela tiden. Varför är alla så lättkränkta nuförtiden?

Bra fråga.

Varför upplever du det som att du blir tvingad att se tatuerade människor?

Är du kanske lite lättkränkt?
Citera
2026-08-07, 17:26
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Bra fråga.

Varför upplever du det som att du blir tvingad att se tatuerade människor?

Är du kanske lite lättkränkt?
Hahaha, du är typ den femte som försöker vända detta mot mig i den här tråden. Har du många tatueringar?
Citera
2026-08-07, 17:29
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Hahaha, du är typ den femte som försöker vända detta mot mig i den här tråden. Har du många tatueringar?

Var du lika snabb att försöka vända det de övriga gångerna med?

Jag frågade dig om ditt lättkränkta snöflingebeteende. Vg svara.
Citera
2026-08-07, 17:31
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Var du lika snabb att försöka vända det de övriga gångerna med?

Jag frågade dig om ditt lättkränkta snöflingebeteende. Vg svara.
Jag har skrivit förut att man kan inte bli kränkt av att någon har tatueringar. En kränkning är individuell riktad. Att bli irriterad är inte att bli kränkt. Du svarar inte på frågan om tatueringar, jag förstår det.
För att svara på din senaste fråga så är svaret nej, jag har lärt mig under resans gång av de övriga som svarade likadant.
Citera
2026-08-07, 17:33
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Du svarar inte på frågan om tatueringar, jag förstår det.

Precis så funkar det.

Frågan ställde du istället för att besvara min.

Bara en liten bögunge skulle sänka sig till din nivå.
Citera
2026-08-07, 17:36
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Precis så funkar det.

Frågan ställde du istället för att besvara min.

Bara en liten bögunge skulle sänka sig till din nivå.
Oj, då, du måste ha rekordmånga tatueringar. Känner du dig lite White Trash numera?
Citera
2026-08-07, 17:39
Medlem
Citat:
Man går så klart undan lite diskret. Bara vanlig hyfs. Det räcker med att man tvingas se en massa blaffiga tatueringar hela tiden. Varför är alla så lättkränkta nuförtiden?
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och hon blev givetvis genast tvungen att ringa tidningarna och gråta ut för att få styjkekjamaj - as usual
Missförstå mig inte, för jag håller med om allt ni skrev. Den enda förmildrande omständighet jag kan se, är att hon vill visa att anledningen till protesterna är våra importerade hjärtkirurger. Nu är hon ju kvinna, så den sannolikheten är väl låg, men hon har trots allt hunnit bli 40 år och har kanske börjat få vuxna åsikter.

Det här kanske redan har diskuterats, jag har bara läst de första inläggen.
Citera
2026-08-07, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Amning är fullständigt naturligt och mödrar bör kunna göra det var de än är
Det är fullständigt naturligt att bajsa också, men jag föredrar om man inte gör det vid poolen eller på Stortorget. Du kanske är annorlunda?
Citera
2026-08-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det behövs inte om man lärt barnen att lyssna på vad vuxna säger.

Man berättar att lillebror eller lillasyster behöver få mat, och att man ska sätta sig på en lugnare plats. Att hen får bada vidare efteråt.

Alltså, vad är det för fel på föräldrar numera?

Knappast, av det du skrivit. Dina barn bestämmer.
Jag orkar inte läsa hela tråden, men du sammanfattade precis det jag själv tänkte skriva! Tyvärr är Uppfostran ett förbjudet ord i svenskan, nu för tiden. Unga tror att det betyder våld istället för helt normal respekt för de äldre.
Citera
2026-08-07, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det är fullständigt naturligt att bajsa också, men jag föredrar om man inte gör det vid poolen eller på Stortorget. Du kanske är annorlunda?

Barnpoolen är garanterad full med piss och ibland händer det ju att någon även bajsar i den. Hade inte brytt mig mindre om någon satt och ammade vid poolen. Hade brytt mig lika lite som om någon bara suttit där och plaskat med fötterna i vattnet.
Så länge hon inte satt där folk ska ta sig in och ut ur poolen det vill säga.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-08-07 kl. 18:06.
Citera
2026-08-07, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Amning är fullständigt naturligt och mödrar bör kunna göra det var de än är
Det är helt naturligt men det finns situationer när det är direkt olämpligt.
T.ex när man befinner sig i en stökig miljö om man framför ett fordon och om man utsätter barnet för fara.
En normalt fungerande vuxen försöker hitta en lugn omgivning inte sätter sig mitt i ett kaos.
Citera
2026-08-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Barnpoolen är garanterad full med piss och ibland händer det ju att någon även bajsar i den. Hade inte brytt mig mindre om någon satt och ammade vid poolen.
Jaha? Och? Nu pratar vi om en vuxen kvinna och inte om ouppfostrade småbarn. Hade du brytt dig om en man över 50 år gammal sitter och bajsar vid poolkanten eller i poolen? Det är ju en helt naturlig sak att göra. Han kanske hade föräldrar som tillät sådant, när han växte upp. Fri uppfostran!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in