2026-08-07, 12:43
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu har inte jag barn men ammar man verkligen ungar som är ett år? Bör inre dessa kunna äta barnmat eller liknande?

Nu ser man bara en bild då det är en låst artikel men kan det vara så att hin ville visa upp sig också?
Snygg var hon inte men det finns värre kvinnor som vill visa allt.

Om nu en kvinna suttit topless på platsen bredvid hade kärringen säkerligen blivit kränkt också plus att hon tyckt det var opassande men när hon själv ska mjölka ungen så är det helt ok.
Nej barn ska lära sig att börja äta redan vid 3 månaders ålder, en ettåring kan man amma efter smaken av mat. Men en ettåring ska huvudsakligen livnära sig på mat!
Bruden kan väll knappast vara barnledig heller, så tycker väll att hon är snygg och gärna vill visa sina ljuver!
Citera
2026-08-07, 12:45
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Man börjar äta mat gradvis. Det är rätt normalt att helamma i ca ett år ja. Men sedan är det lämpligt att delamma samtidigt som barnet får äta lite annat i ett år till. Två år tror jag WHO rekommenderar.

Visa gärna vart detta står!
Barn helammas till 3 månaders ålder, sen ska dom få smakportioner.
Man är inte föräldraledig i två år för att ungen ska lära sig att äta!!
Citera
2026-08-07, 13:04
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Du, eftersom du säkert har en massa sådana.

Ja fan jag hatar dessa jävla tatueringar. Dom passar jävligt bra på riktiga WT personer.
Citera
2026-08-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Hur vet du att hon blev tillsagd av säkerhetsskäl? Varför är just amning extra farligt? Hon hade rätt att sitta där vid poolen med sin ettåring, uppenbarligen bedömde hon att det inte var livsfarligt.
Uppenbarligen är du en av dessa lättkränkta medlemmar av den generationen som inte kan förstå hur man beter sig.
Läs artikeln igen.
Sen fundera på lämpligheten att sitta på poolkanten i en stimmig välbesökt pool och amma samtidigt som du skall ha koll på en 3åring.
Du är inte speciellt erfaren märker jag
Citera
2026-08-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Uppenbarligen är du en av dessa lättkränkta medlemmar av den generationen som inte kan förstå hur man beter sig.
Läs artikeln igen.
Sen fundera på lämpligheten att sitta på poolkanten i en stimmig välbesökt pool och amma samtidigt som du skall ha koll på en 3åring.
Du är inte speciellt erfaren märker jag

Jag har ingen lust att skaffa dyra prenumerationer på lokaltidningar för att kunna läsa en låst artikel en gång.

Lämpligheten att göra vaddå? Sedan när blev det suspekt att ta sina två barn till utebadet? Du kan ju inte räkna med att båda föräldrarna alltid ska vara 100 procent standby. Folk måste jobba, köpa blöjor eller göra allting annat för att få en småbarnsfamilj att fungera.
Citera
2026-08-07, 13:33
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Ja fan jag hatar dessa jävla tatueringar. Dom passar jävligt bra på riktiga WT personer.
Ja, särskilt de i ansiktet, halsen, et cetera. Tjusigt. Men bra att de talar om för resten av världen vad de är.
Citera
2026-08-07, 13:53
Medlem
Jag ammar överallt när min snart ett åring visar att han behöver.

Uppenbarligen gjorde hon rätt! Varm dag, vi alla behöver vätska. Även bebisen. Hon hade även sin tre åring med sig som badade. Ska hon behöva dra upp sitt andra barn från poolen för att sätta sig någon annan stans? Helt orimligt.
Hon ville sitta nära så hon kunde ha uppsikt över sitt stora barn medan han badade. Bara sunt förnuft från hennes sida kan jag tycka.

Så många föräldrar som inte har uppsikt över sina barn vid poolen.
Citera
2026-08-07, 14:23
Medlem
Citat:
Jag har ingen lust att skaffa dyra prenumerationer på lokaltidningar för att kunna läsa en låst artikel en gång.

Lämpligheten att göra vaddå? Sedan när blev det suspekt att ta sina två barn till utebadet? Du kan ju inte räkna med att båda föräldrarna alltid ska vara 100 procent standby. Folk måste jobba, köpa blöjor eller göra allting annat för att få en småbarnsfamilj att fungera.
Att uttala sig så skarpt som du gör utan att ha ens läst artikeln ger en fingervisning om vem du är.
Inget fel att vara själv med 2 eller flera barn, men det kräver att man tänker till.
Behöver man koncentration som matstund och eller amning så tar man med sig gruppen till ett lungt ställe. Handlar om erfarenhet och sunt förnuft. Något både du och mamman i artikeln verkar sakna.
Citera
2026-08-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Att uttala sig så skarpt som du gör utan att ha ens läst artikeln ger en fingervisning om vem du är.
Inget fel att vara själv med 2 eller flera barn, men det kräver att man tänker till.
Behöver man koncentration som matstund och eller amning så tar man med sig gruppen till ett lungt ställe. Handlar om erfarenhet och sunt förnuft. Något både du och mamman i artikeln verkar sakna.

Jag tror inte att du vet ett skit om vem jag är, och jag tvivlar på att du har tillbringat många minuter i verkligheten utanför skärmen. Sedan kan du påstå att du har fyra barn och åtta barnbarn, men det hjälper liksom inte.

Sanningen är den att en mor gick till utebadet med sina barn. Hon hade en ettåring och treåring att hålla reda på och hon ammade vid poolkanten. Sedan tyckte en badvakt att det var ohyfsat beteende att göra det, men det handlar inte om att mamman har gjort något fel, utan om badvaktens egna fördomar. Badvakten har också i efterhand haft ett samtal med sin chef om händelsen.
Citera
2026-08-07, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Jag är fullt medveten om hur amning fungerar då jag har barn, men mina barn blev ammade av mamma och inte mormor. Ok om man gillar efterblivna autistiska bortskämda barn så kan man skaffa barn sent, men att samtidigt bete sig som en tonåring ser bara patetiskt ut.

Vi andra ser kvinnor som fött sina barn som barnens mor. Ett bad kan såklart sätta upp regler för vad man får och inte får göra inom området. Svårare att reglera när man får skaffa barn, avvänja barn vid amning e. t. c.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-08-07 kl. 15:29.
Citera
2026-08-07, 16:38
Medlem
Citat:
Jag tror inte att du vet ett skit om vem jag är, och jag tvivlar på att du har tillbringat många minuter i verkligheten utanför skärmen. Sedan kan du påstå att du har fyra barn och åtta barnbarn, men det hjälper liksom inte.

Sanningen är den att en mor gick till utebadet med sina barn. Hon hade en ettåring och treåring att hålla reda på och hon ammade vid poolkanten. Sedan tyckte en badvakt att det var ohyfsat beteende att göra det, men det handlar inte om att mamman har gjort något fel, utan om badvaktens egna fördomar. Badvakten har också i efterhand haft ett samtal med sin chef om händelsen.
Nej jag vet inte vem du är och jag gar inte 4 barn och 8 barnbarn.
Jag har 1 dotter 3 bonusbarn och 5 "barnbarn".
Samt varit ungdomsledare i över 40år.
Men det hör onte till historien.
Mamman klagade och badvakten förklaeade för sibn chef att hennes agerande berodde på att det var stökigt och mycket folk vid poolen. Inte på grund av amning.
Men det är uppenbarligen för svårt att ta in för dig.
Ett tipps lämna inte din innergård, kan vara svårt för någon som har så dåligt omdömme som du verkar ha. Det jag ser av ditt agerande är att du tillhör den generationen som aldrig behövt ta något ansvar.
Citera
2026-08-07, 16:52
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Amning är fullständigt naturligt och mödrar bör kunna göra det var de än är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in