2026-08-07, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
De låter som en kniv och hammare, eller en sten?

Kan ju vara sparkar och slag. Det är väldigt svårt att fatta att en person som inte gett avtryck i våldsstatistiken tidigare tappar det så fullständigt. I första hand tänker jag faktiskt på psykos.

I annat fall undrar jag hur i all världen… han verkar ju ha bränt varenda säkring.
Citera
2026-08-07, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag tror inte husen står så nära varann där ute på ön. Dessutom har många åkt hem från semestern nu i augusti så en del hus är nog tomma.
Tror gör man i kyrkan. Det är bara att kolla på Google maps, Min karta eller liknande. De står rätt tätt.

Just den aktuella stugan har en annan käk 40 meter norr om stugan, samt en 30 meter söder om. I öster är det bara 15 meter till närmaste stuga. Ön är inte stor och av kanske 60 bebyggda fastigheter ligger 40 av dem samlade på kanske 11 hektar.

Sollenkroka Ö är ju sedan en ö som man iofs måste ha båt för att komma till men har man väl det (och det har ju alla) så går det hyfsat snabbt att åka från stan och ut till ön. Så utöver vissa som kanske fortfarande är där på semester har du säkert lite folk som är ute över dan. Inte heller omöjligt att det sitter folk där och jobbar i stugorna också.

Så nog fanns det andra människor på ön när mordet begicks.
Citera
2026-08-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spector-583
De var just det hon satte P för, han upptäckte att här blir de inga deal i framtiden, ock dååå gick topplocket
Jag tror bara det handlade om att bli lämnad. Han hade haft ihjäl henne även om han var rik som ett troll och hon sjukpensionär. Men, det är bara en gissning det med såklart.
Citera
2026-08-07, 16:55
Medlem
buggenbus avatar
Är det inte lite H*lg* F*ssm* över den här mannen?

Med H.F. sågs ju första fruns död i ett annat ljus när han konstaterats ha styrt barnflickan att mörda…

Vad är det som gör att kvinnor dras till de här typerna? ÅÅ såg ju bra och välhållen ut för sin ålder av foton att döma. Samt med bra (extremt bra) jobb.

Ja, jag tänker att agerandet mot sambo 1 är svårt att ta till sig, närmast sol och vårande…

*e *e *o *o
Citera
2026-08-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag tror bara det handlade om att bli lämnad. Han hade haft ihjäl henne även om han var rik som ett troll och hon sjukpensionär. Men, det är bara en gissning det med såklart.

Jag håller med dig. Det här handlade inte om pengar. Allt som framgått om tvisten rörande hyresrätten ger en dålig smak i munnen. Han ville inte bli lämnad.
Citera
2026-08-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Han kanske har börjat då med nävarna och sen avslutat med kniven? nävarna räknas tydligen juridiskt som ett trubbigt föremål.

Kan vara så, vi kan inte utesluta ett sådant förlopp. Tror absolut att kniven var dödsstöten, alltså inte trubbigt våld efter den.
Citera
2026-08-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu

Med H.F. sågs ju första fruns död i ett annat ljus när han konstaterats ha styrt barnflickan att mörda…

Vad är det som gör att kvinnor dras till de här typerna? ÅÅ såg ju bra och välhållen ut för sin ålder av foton att döma. Samt med bra (extremt bra) jobb.

Ja, jag tänker att agerandet mot sambo 1 är svårt att ta till sig, närmast sol och vårande…

*e *e *o *o

Många män som dessa är ju charmiga, pratglada och enkla att ha att göra med till en början. Den enda här i tråden som känner honom säger ju att det är svårt att förstå att det är han det handlar om då han är så toppen.
Citera
2026-08-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu

*e *e *o *o
Kan vara så enkelt att de träffades, tände på varann (jaa, han har en intensiv blick, som skvallrar om erotiskt temperament). Men fysisk attraktion leder inte alltid till hållbar relation. Hon kanske hade svalnat.
Citera
2026-08-07, 17:08
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Confusion
Jag håller med dig. Det här handlade inte om pengar. Allt som framgått om tvisten rörande hyresrätten ger en dålig smak i munnen. Han ville inte bli lämnad.

Det håller jag för den mest sannolika förklaringen. Svårt att palla ett misslyckande till.
Citera
Medlem
Citat:

Kan vara så, ja.
Citera
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Några citat från Aftonbladet efter häktesförhandlingen.

Fy fan.

SVT: "Hennes kropp visar spår av omfattande våld och det är både skador från ett eggvasst föremål men också trubbigt våld, säger åklagaren Emma Olsson i Nacka tingsrätt."
Citera
2026-08-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Det känns som du antingen inte läst dokumenten, missat kontexten eller medvetet utelämnar väsentliga delar… det du skriver är rimligt i den kontext du väljer att ta med. Håller inte med dig eftersom jag vet att det finns saker i kontexten som är avgörande för hur jag ser det som du utelämnat.

Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det stämmer. Vilka dokument talar du om?

Jag ber att få repetera: vilka dokument? Kan du länka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in