2026-08-07, 16:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Inte Tommy Alexandersson heller
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ibland… Lasermannen, Arklöv, är väl två ex som aldrig kommer komma ut.
Citera
2026-08-07, 16:37
Medlem
Anillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
De låter som en kniv och hammare, eller en sten?
Shit, vad slog slint hos den mannen alltså
Citera
2026-08-07, 16:37
Medlem
Citat:

Räcker med kniv och knytnävar..
Citera
2026-08-07, 16:38
Medlem
Några citat från Expressen:

Citat:
Paret ska ha dejtat i åtta månader innan mordet inträffade. De är inte kända av polis sedan tidigare och det finns inga uppgifter om att det ska ha varit en våldsam relation.

Citat:
Kvinnan har enligt en preliminär bedömning av rättsläkare omfattande skador från ett vasst föremål och trubbigt våld.

– I nuläget är dödsorsaken oklar, och vi hoppas att rättsläkaren kan ge oss klarhet i det här längre fram, säger åklagare Emma Olsson och fortsätter:

Citat:
I kajaken som tagits i beslag hittades en handduk med vad tycks vara blod.

– Handduken har något som ser ut som blod, om det verkligen är blod, och vems blod det är återstår att se, säger Olsson
Citera
2026-08-07, 16:38
Medlem
Enligt G-P har de haft en relation NÅGRA månader. Kan det stämma? 8 månader är kort nog.
Citera
2026-08-07, 16:41
Medlem
Citat:

Eller nävarna!
Citera
2026-08-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Återkom gärna om du får fram nåt av värde
Det gör jag. Problemet är att jag träffar den personen kanske varannan månad.

Har det f ö inte varit tunt i tråden med folk som t ex jobbat med MGM, känner igen honom från kvarteret där man bor osv?
Citera
2026-08-07, 16:45
Medlem
slemhinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av To.Ivrig
Har inte 100 koll på när den anhållne och kvinnan som han har tre barn (födda -02, -04 och -07) med separerade.

Men dom ser ut att ha bott på olika ställen i vart fall 2014.
Nya samboförhållandet påbörjades 2019-08-01.

Innan 2019 bodde TN i radhus (där INTE barnens mamma bodde).

Uppfattar av tvistemålet att med ett av barnen (det yngsta) hade mamman och TN en överenskommelse om 50-50-vistelse (varannan vecka).
Dom två äldre barnen bodde hos mamman och var hos pappan kortare tid.

Enligt X (dvs sambon 2019-2021) ska TN ha velat flytta till Stockholm på egen hand. Men sen blev det ett byte med Xs attraktiva hyreslägenhet som bytesobjekt.

Framgår inte av handlingar i tvistemålet att X+TN skulle ha levt gott på några av hans besparingar eller intäkter.

Väldigt petigt av mig men jag är ganska övertygad om att mamman bodde i radhuset. TN folkbokförs på radhusets adress 2006-06-30, yngsta sonen föds i maj 2007. Radhuset är samma radhus som han sålde 2019. I Facebook-inlägg från 2009 frågar andra hur det är med honom och exfrun och av samtalet så verkar de bo ihop.

Spekulerar i om de separerade 2014 för då skriver hon sig på en ny adress (i december) och tidigare samma år uppdaterar han sin profilbild på Facebook för första gången, till en som är ganska mycket ”snyggare" än den han laddade upp när han skaffade sig sitt konto 2009. Osar skilsmässa.
Citera
2026-08-07, 16:45
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helrolog
Eller nävarna!

Han kanske har börjat då med nävarna och sen avslutat med kniven? nävarna räknas tydligen juridiskt som ett trubbigt föremål.
Citera
2026-08-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Det gör jag. Problemet är att jag träffar den personen kanske varannan månad.

Har det f ö inte varit tunt i tråden med folk som t ex jobbat med MGM, känner igen honom från kvarteret där man bor osv?

Jo, bara en som inte kan förstå att han är kapabel till något dylikt. Misstänker att den personen inte vet hur narcissister fungerar. De kan te sig som fantastiska människor, på ytan.
Citera
2026-08-07, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Confusion
Räcker med kniv och knytnävar..
Det betyder utdraget våld, inte en plötslig explosion. Han har gått igång, hon har försökt försvara sig, han fortsätter…
Citera
2026-08-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Klart att det är fel på honom, han ä ju mördare. Och kanske 10 andra vidriga grejer också såsom väldtäktsman, pedofil och aik-are. Jag har ingen aning om hur han är mer än att han verkar kapabel att mörda. Att dra slutsatsen att han är en massa usla saker bara för att han är en mördare är löjligt.

Ville han tjäna en hacka på sin högavlönade tjej samt rida lite på hennes goda anseende (alltså hon jobbar på SEB hon är inte grevinna eller känd popstjärna) var det väl rätt dumt att ta livet av henne?

De var just det hon satte P för, han upptäckte att här blir de inga deal i framtiden, ock dååå gick topplocket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in