2026-08-06, 00:59
Medlem
PalleAnkas avatar
Någon skrev på danska tidigare i tråden tyckte jag?

Det nämndes ett danskt efternamn och och släktingar.
Citera
2026-08-06, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalleAnka

Jag tror enda danska kopplingen är att JB kan misstänkas ha en son tillsammans med en dansk kvinna. Kan ha missat något. Inte heller 100 på detta, men verkar kunna stämma.
Citera
2026-08-06, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
1. Om han har gått i pension så är det väl rimligt att han inte plockar in samma summor på företaget längre?
Det har du absolut en poäng i, men nu är det ju mindre förluster i båda - vet du om han har gått i förtidspension eller menar du bara rent generellt?
Citat:
2. De kan ha behållit det gemensamma sommarhuset för de gemensamma barnens skull.
Jag har heller inte påstått något annat, utan har bara kommenterat uppgiften att båda står skrivna på lagfarten - gemensamt ägande inom fd kärleksrelationer, kanske särskilt fast egendom, brukar dock ha en tendens att stressa de olika parterna då viljor och behov förändras över tid.
Citat:
3. Att han inte ändrat profilbild kan bero på att han ägnar sig åt att trösta deras gemensamma barn. Eller för att Facebook är ovidkommande för honom.
Även här har du ju rätt - men en fråga till dig som skriver en del specifika påståenden här i dina punkter: har de gemensamma barn?
Citat:
4. En Flashbackare med insyn säger att JB inte befann sig på ön vid tiden för mordet.
Påstådd insyn - om vederbörande inte de facto vet exakt när gärningen begåtts samt just då var tillsammans med JB på annan plats så kan hen väl inte vara 100% säker i detta tidiga skede? Jag säger inte att hen har fel, bara att det i sig inte just nu är för dig eller mig ett objektivt faktum*.
Citat:
5. BO var en snygg kvinna som säkert träffat män efter skilsmässan för 5 år sedan; det lär finnas andra män att misstänka.
Som du ser i min text skriver jag inget som motsäger detta påstående.
*Ett litet tips i livet framöver: tro inte på allt som främlingar skriver på nätet!
Senast redigerad av StockholmHolmes 2026-08-06 kl. 01:04.
Citera
2026-08-06, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granaten1
JB har bolaget med en V#ctor. Förekommer hos Krimfup.

Hmm intressant, jag tyckte omsättningen från 2024 nästan var för bra för att vara sann haha. Skämt åsido, men nya spår gillar vi!
Citera
2026-08-06, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalleAnka

Sörensen/Sørensen
Citera
2026-08-06, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Har kollat igenom Facebook. Finns en person som har mer aktivitet en övriga jag sett på t ex MrKoll. 8 sökningar senaste dygnet. Stämmer i ålder. Denna spaning är egentligen för lös för att outa men det är det enda jag fick ut öht. Skriver bara att förnamn börjar på T så får den som är tillräckligt intresserad reka.

EDIT: trött nu efter en dag som kriminalare. Lämnat ut info 8 gånger denna månad. Varav 3 st idag.

Yes. Vet vilken. Kanske hopplöst förälskad, svartsjuka. Nu gäspas det hej vilt. Nattinatt
Citera
2026-08-06, 01:11
Medlem
Summerat familjeförhållanden hos de två som är skrivna på lagfarten för snabb översikt.

Kvinna (BO):
Tycks ha barn med en man från förhållandet som hon hade innan sitt förhållande med JB. Hennes son skriven med denna man.

Sedan varit tillsammans med JB fram till för några år sedan (2022?). Osäker på tidigare tidsangivelser för när förhållanden startat och slutat.

Därefter sannolikt, enligt personer i tråden, haft ytterligare förhållande(n) i närtid till mordet. Ingen har kunnat röja vem eller vilka det kan röra sig om efter att relationen med JB till slut. Av den anledningen har spekulationerna centrerats till JB men detta är högst oklart tills ny info tillkommer.

Bekräftat: 1 dotter, 1 son

Mannen ”JB”:
Tycks också ha barn från tiden innan förhållandet med Å*a. Troligen med en dansk kvinna vid namn S*rensen.

Befinner sig nu i en samborelation med kvinnan från Brottsofferjouren.

Sannolikt: 1 son

Inga gemensamma barn.
Citera
2026-08-06, 01:12
Medlem
Att båda fortfarande står som ägare till sommarstugan flera år efter skilsmässan är intressant.

Antingen goda vänner eller ekonomiska problem som gått för långt. Hmm 🤔
Citera
2026-08-06, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filtyhfew
Att båda fortfarande står som ägare till sommarstugan flera år efter skilsmässan är intressant.

Är huset arvegods eller har de köpt det tillsammans?
Citera
2026-08-06, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filtyhfew

Ja, jag tycker det är en intressant omständighet. Det är väldigt speciellt, men de kanske varit vänner och haft stugan vid olika veckor på sommaren t ex?

Såg något uttalande i Aftonbladet/Expressen om att granne vid stugan hade kommenterat att Ås* höll sig på sin kant, såg henne mest när hon gick och badade eller vad det stod. Ingen info i den artikeln om att mannen i fråga skulle ha nyttjat stugan. Relationer till ex kan ju vara allt mellan himmel och helvete. De verkar ju ha varit tillsammans länge (10+ år) men är som nämnt inte vänner på Facebook.
Citera
2026-08-06, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Är huset arvegods eller har de köpt det tillsammans?

Om jag tittat rätt köptes det 2014/15 (minns ej exakt). Kan se på Booli att den bytte lagfart då, och de verkar ha haft lagfarten gemensamt sedan dess.
Citera
2026-08-06, 01:35
Medlem
Helikopter från Arlanda var ute länge ikväll. Cirklade runt området precis strax nordöst om Arbodaön. Började cirkla runt ca 23.30 och höll på nästan 40 minuter.

Området kring Langskär/Marskär ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in