2026-08-07, 15:19
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Det absolut värsta jag kan höra är Tomas Ledins gamla dänga ”Hollywood”.

Hans uttal av ”Hollywood” och hans nasala ”na na na” gör mig fysiskt sjuk. Så när jag sitter där i bilen är det bara att dra ned volymen till noll. Och vänta tilsl förhoppningsvis nästa låt är igång

Vilka låtar triggar detta hos er?

Skrik-hårdrock. Skräniga gitarrer i överdrift.
Allt med Taylor Swift. Åh, och DUA LIPA!! Den tjejen är så okreativ att det är RENT kreativitetsdödande.
Citera
2026-08-07, 15:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Om nånting av Takida eller låter som det kan vara dem så stängs radion av. Spelas "Lemon tree" av Fools Garden så slänger jag den i väggen.

Alltså GUUUD VAD JAG HATAR "Lemon Tree" . Vad är det med den låten som triggar igång oss?

"In the Summertime" av Mungo Jerry är lika vidrig den!
Citera
2026-08-07, 15:23
Medlem
CoralinesGhosts avatar
När nåt med Yasin eller liknande spelas.
Citera
2026-08-07, 15:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Thomas Ledin, GES och alla avarter, sjukt triggad och måste ut fort!

Äsch Ledins sommarlåtar hör ju till våra kulturskatter. Likaså Gärdestads.
Man behöver inte älska eller hata dem, bara tolerera dem under sommarhalvåret. Fast jag brukade bli skakis som liten när jag hörde "Sommaren är kort" redan i början av juli.
- "NEJ DET ÄR DEN INTE ALLS DET", kunde jag vråla åt radion.
Citera
2026-08-07, 15:28
Medlem
JAAAAG GÅR Å FISKAR ÅH ÅH ÅH

då går jag och stänger av radion
Citera
2026-08-07, 15:31
Medlem
Incendios avatar
All musik gjord efter typ 2018. På de absolut senaste åren är det värre än någonsin. Jag hör inte vad de sjunger eller ens vilket språk de sjunger på. Min hjärna verkar inte identifiera det som mänskliga röster med alla filter, AI och skit. Visst var musiken dålig väldigt länge innan 2018 med, men några riktiga instrument fanns lfta inblandade och mn kunde liksom identifiera vad det handlade om. Jag lever under en sten och mår bättre av det... Man slipper att ens veta vilka artisterna är.
Citera
2026-08-07, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
För egen del stänger jag av radion (eller byter kanal) om de spelar något med Michael Jackson, eller om de sätter på rap eller hiphop.

Vad gäller MJ så är det så enkelt att jag växte upp medan han blev stor artist, och på den tiden spelade radion så mycket av hans musik att jag fick en överdos redan som tonåring. Jag var aldrig särskilt förtjust i hans musik, så att få den serverad femtielva gånger om dagen på radion gjorde inte saken bättre.

Vad gäller rap och hiphop så är det ännu enklare: det är inte musik. Visst finns det en del enstaka låtar (främst från tidiga 80-talet) som jag kan tänka mig lyssna till, men de är få och spelas i stort sett aldrig på radion numera.
Instämmer. Rap och hiphop är inte musik. Sen lägger jag till jazz. Särskilt den extreminella. Bara tutande och oljud utan melodi.
Citera
2026-08-07, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMorot-
JAAAAG GÅR Å FISKAR ÅH ÅH ÅH

då går jag och stänger av radion

Rally på P3 gjorde en egen version av den låten: "Jag slår och smiskar". Här finns den, fast med en annan melodi. Tydligen gillade inte PG Rallys version, så de fick skriva en egen melodi för att inte få problem med upphovsrätten.
Citera
2026-08-07, 15:46
Medlem
HBTKuks avatar
All musik får mig att stänga av. Lyssnar jag på radio blir det endast pratradio. Musiken på kanalerna är dessutom skit.
Citera
2026-08-07, 15:47
Medlem
Kravallstakets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Det absolut värsta jag kan höra är Tomas Ledins gamla dänga ”Hollywood”.

Hans uttal av ”Hollywood” och hans nasala ”na na na” gör mig fysiskt sjuk. Så när jag sitter där i bilen är det bara att dra ned volymen till noll. Och vänta tilsl förhoppningsvis nästa låt är igång

Vilka låtar triggar detta hos er?
Samma här! byter kanal vid Ledin... och ALLT med Niklas Strömstedt.
Citera
2026-08-07, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Rally på P3 gjorde en egen version av den låten: "Jag slår och smiskar". Här finns den, fast med en annan melodi. Tydligen gillade inte PG Rallys version, så de fick skriva en egen melodi för att inte få problem med upphovsrätten.

Ja, Väder-Annikas version är väl det enda positiva den låten fört med sig

AJ AJ AJ
OCH TAR EN BRYSK MINUT
Citera
2026-08-07, 16:29
Medlem
Vet inte om den spelas särskilt mycket på radio nuförtiden. Men en låt jag aldrig gillat är Ricky Martin – “Livin’ la Vida Loca”. Tycker den är så tjatig och jobbig. Känns som att den aldrig tar slut. Förstod aldrig hypen när den kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in