2026-08-07, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Nej. Det är ingen affärsuppgörelse. Man är med en partner för att man vill dela livet med den människan,
inte för att få ut något.

Så länge ens partner inte hela tiden väljer att göra livet svårt för en. Vilket det ju lär finnas större risk för om det är en affärsuppgörelse.
Citera
2026-08-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Du behöver nog en rättelse här.
Incel betyder involuntary celibate. Alltså frustrerade oftast män som inte får ligga.
Den här skribenten låter snarare som en enstöring, ev eremit. Alternativt lonewolf.

Att skriva Incel visar bara att du känner dig kränkt och försöker kränka TS. Istället för att reda ut diskursen
Nej, jag står fast vid att han är incel.
Citera
2026-08-07, 11:44
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Man får absolut ut noll. En hora betalar man för att lämna. Du har en relation på dina villkor helt enkelt. Fuck relationer. Du slipper huvudvärk och sparar pengar. Du slipper massa måsten hit och dit och behöver inte kompromissa.
Citera
2026-08-07, 13:03
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Man får absolut ut noll. En hora betalar man för att lämna. Du har en relation på dina villkor helt enkelt. Fuck relationer. Du slipper huvudvärk och sparar pengar. Du slipper massa måsten hit och dit och behöver inte kompromissa.
+1 på den!

TS, du behöver inte fråga,
Välkommen, nu har du också kommit på det!
Men sluta basunera ut det så högt. Det resulterar bara i att fler börjar förstå.
Citera
2026-08-07, 13:05
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Din text upprepar egentligen samma budskap på minst tre ställen. Svaret är enkelt: vill du inte ha en relation behöver du inte ha en. Fortsätt leva incellivet som du gör. Ingen annan tar skada av det.

Du vet alltså inte vad incel är för något? Hur lite vett har man om man använder ord man inte begriper....

TS gjorde det fullt klart att han inte är en incel.
Citera
2026-08-07, 13:11
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Som kvinna är min upplevelse att män använder oss som gratis hemhjälp. Städning, tvätt, matlagning, handling, diskning.
Sen verkar många män använda kvinnor för sex.
Även för pengar. Hon hjälper till att betala hyran osv.

Skönt att du känner att du inte behöver detta.
Att bo med någon kan skapa mycket problem, skulle inte säga att du missar något.
Citera
2026-08-07, 13:14
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror8
Är man en incel om man lever självständigt? Du är svag som behöver hjälp med vardagssysslor.

Skulle inte kalla dessa män svaga även om nog många faktiskt är det.
Kanske mer lata och lite snåla. Lättare att supa ner en brud på krogen, då slipper man ju betala.
Så tror jag många män tänker.
Citera
2026-08-07, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Låter som du träffat kossor och inga kvinnor
Citera
2026-08-07, 13:56
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Som kvinna är min upplevelse att män använder oss som gratis hemhjälp. Städning, tvätt, matlagning, handling, diskning.
Sen verkar många män använda kvinnor för sex.

Även för pengar. Hon hjälper till att betala hyran osv.

Skönt att du känner att du inte behöver detta.
Att bo med någon kan skapa mycket problem, skulle inte säga att du missar något.

Och om du som kvinna inte har förstånd att "ta betalt" för det så är du ju tyvärr lite lätt halvkorkad. Och jag skulle nog vilja säga att de allra flesta snubbar skulle lätta på lädret på det ena eller det andra sättet om det erbjöds såna tjänster.

Pro quid pro liksom.
Senast redigerad av halaltarzan 2026-08-07 kl. 14:00.
Citera
2026-08-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Du vet alltså inte vad incel är för något? Hur lite vett har man om man använder ord man inte begriper....

TS gjorde det fullt klart att han inte är en incel.
Jo han är en incel
Citera
2026-08-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror8
Jag kan städa mitt egna hem och jag är faktiskt rätt grym på att städa. Om jag behöver äta kan jag äta ute, jag är inte fattig. Tvätta mina egna kläder kan jag göra själv. Att städa toaletten kan vara lite otympligt men det brukar gå. Om jag vill ligga finns det luder online, på krogen eller så tar man en resa utomlands.

Vad är poängen med en relation? Jag fattar inte. Jag fattar verkligen inte. Det enda jag behöver kvinnan till är att avla mina barn, om jag då vill ha barn.

Mina polare är roligare, till och med mina kollegor är roligare att hänga med än en kvinna.

Jag fattar inte poängen med en relation. Jag fattar inte poängen med att konstant försöka upptukta en kvinna när jag endast behöver henne för att avla barn. Kan någon snälla förklara för mig poängen med en relation?

Man är i en relation för man tycker om det andra personen och man tycker om varandra så mycket att man vill bo ihop. Man får ju en känsla att du aldrig har upplevt detta...
Citera
2026-08-07, 15:26
Medlem
Beckahestens avatar
Relationer är inte för alla och det är fullkomligt okej att avstå från det! Det är liksom inget som alla måste göra, lika lite som att alla skulle måsta skaffa barn.

Själv (är kvinna) så gillar jag att ha en man som ett muppigt sällskap och nån att snacka med och besväras inte av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in