2026-08-07, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Om du tror att jag har något emot att kvinnor ammar så är du verkligen galet ute.

Jag säger att det måste vara lugnare för alla om man sätter sig lite vid sidan av bassängkanten.

Det där att det var ett klokt beslut av dig handlar inte om att du skulle amma, utan om att någon som du skulle uppfostra ett barn. Tror inte att det skulle vara så lyckat med tanke på vad du skriver.

Ja måste varit ett jävla röj vid barnpoolen.

Jag hade väl kunnat göra som min egen mamma, först fråga vad barnet vill och om det svarar fel hota att slå huvudet av det.
Citera
2026-08-07, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Har man fött barn fylls tuttarna med mjölk som är till för barnet. Det är helt normalt för däggdjur. Men du kanske trodde de bara var till för porr?
Du verkar inte riktigt ha alla hästar hemma.
Frågan är inte att amma eller inte.
Frågan är varför man går till tidningen då man blivit tillsagd av en badvakt för att man inte kan bete sig och skapat en farlig situation.
Senast redigerad av SkogsSaab 2026-08-07 kl. 07:53.
Citera
2026-08-07, 07:13
Medlem
Citat:
Ja måste varit ett jävla röj vid barnpoolen.

Jag hade väl kunnat göra som min egen mamma, först fråga vad barnet vill och om det svarar fel hota att slå huvudet av det.
Om din mamma sa så, förstår jag till fullo varför du är som du är.
Citera
2026-08-07, 08:58
Medlem
Bajslukts avatar
Hon ammade vid poolen för att få uppmärksamhet, och hon kontaktade media för att få uppmärksamhet.

En normal människa gör inte på så vis.
Citera
2026-08-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
https://www.ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/artikel/amning-ifragasatt-vid-poolen-pa-parken-zoo/l781e30j
"Det var en av årets varmaste dagar.
Isabell Johansson, 40, åkte till Parken Zoo och badade med sönerna Viggo, 3, och Oliver, 1.
När hon klev ur vattnet och satte sig vid poolkanten för att amma minstingen kom en vakt fram och bad henne flytta sig.
– Jag blev ledsen, upprörd och besviken. Jag kände mig både stött och kränkt, säger Isabell".
"Rickard Sjödén, vd för Parken Zoo, säger att det inte finns ett generellt förbud mot att amma vid badet och att han pratat med badvakterna.
– I det här fallet bedömde de att det var mycket folk i poolen när kvinnan satt och ammade och därför bad de henne att flytta upp en bit, säger han".

OK att amma bland folk i en pool på ett utomhusbad eller ska man söka sig en annan lite mer avskiljd plats när man ammar?

Jag kan inte ens förstå att man vill sitta bland massa främlingar och amma.
Sen att kontakta media för att man blev kränkt för en tillsägelse. Buhuuu!
Citera
2026-08-07, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Snarare en person som saknar konsekvenstänk.
Givetvis skulle hon ta med sig barnen och sätta sig en bit från poolen.
Hon skapade en farlig situation för sig och barnen.
Om någon sprungit in i henne och hon då tappat barnet hade hon naturligtvis stämma badet.
Så jag förstår badvatten fullt ut.
Är du en av de föräldrarna som enbart ser till dina rättigheter inte skyldigheter?

Jag tror inte att badvakten bad henne flytta på sig när hon satt vid kanten av barnpoolen för att någon unge skulle kunna springa in i henne när hon ammade. Jag tror att badvakten var pryd av sig och trodde att gästerna skulle bli förfärade av att se en topless kvinna. Men som sagt, man måste vara förälder för att fullt ut förstå hennes situation.
Citera
2026-08-07, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Jag tror inte att badvakten bad henne flytta på sig när hon satt vid kanten av barnpoolen för att någon unge skulle kunna springa in i henne när hon ammade. Jag tror att badvakten var pryd av sig och trodde att gästerna skulle bli förfärade av att se en topless kvinna. Men som sagt, man måste vara förälder för att fullt ut förstå hennes situation.
Jag har barn och barnbarn samt varit ansvarig för större barngrupper.
Det är väldigt tydligt att det inte handlade om att någon var pryd, utan att det handlade om att det var olämpligt att amma vid kanten av en välbesökt stimmig pool.
Men det verkar som om du är en av dessa föräldrar som inte förstår att som man som förälder har man både rättigheter och skyldigheter.
I det här fallet en direkt olämplig förälder som blir kränkt när hon blir tillsagd av säkerhetsskäl.
Citera
2026-08-07, 10:55
Medlem
JSelwyns avatar
Visst skall man få amma o slänga fram tutten för allmän beskådning.

Sen kan man väl känna av situationen såsom: skall jag göra det just här? En del mammor täcker över tutten (synd ) och sitt barn.

Allvarligt talat: känn av situationen/platsen o gör det rätta.
Citera
2026-08-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag har barn och barnbarn samt varit ansvarig för större barngrupper.
Det är väldigt tydligt att det inte handlade om att någon var pryd, utan att det handlade om att det var olämpligt att amma vid kanten av en välbesökt stimmig pool.
Men det verkar som om du är en av dessa föräldrar som inte förstår att som man som förälder har man både rättigheter och skyldigheter.
I det här fallet en direkt olämplig förälder som blir kränkt när hon blir tillsagd av säkerhetsskäl.

Hur vet du att hon blev tillsagd av säkerhetsskäl? Varför är just amning extra farligt? Hon hade rätt att sitta där vid poolen med sin ettåring, uppenbarligen bedömde hon att det inte var livsfarligt.
Citera
2026-08-07, 11:41
Medlem
Troligen är hon även miljöpartist!!
Citera
2026-08-07, 12:00
Medlem
Incendios avatar
Ni som tror att man ammar offentligt för att visa upp sig kan inte ha ammat några ungar. Man visar mer i en vanlig bikini.
Citera
2026-08-07, 12:13
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Har man fött barn fylls tuttarna med mjölk som är till för barnet. Det är helt normalt för däggdjur. Men du kanske trodde de bara var till för porr?
Jag är fullt medveten om hur amning fungerar då jag har barn, men mina barn blev ammade av mamma och inte mormor. Ok om man gillar efterblivna autistiska bortskämda barn så kan man skaffa barn sent, men att samtidigt bete sig som en tonåring ser bara patetiskt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in