2026-08-07, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det lugnaste hade väl varit att låta henne amma där hon hade uppsikt över 3-åringen? Att dra upp ungen ur vattnet hade ju garanterat lett till skrik och protester.
Nu har jag inte mjölkstinna tuttar, men om jag hade haft och skulle amma ett litet barn så hade jag nog hellre gjort det på en plats där både jag och barnen kunde ha haft det skapligt lugnt.

Dra upp ett barn ur badet låter lite väl drastiskt. Man berättar för barnet i bassängen att nu är det mellanmål, och så får hen en banan eller en klämmis.

För mig känns det jättekonstigt att ha ett barn i vattnet som jag måste ha koll på, och samtidigt amma.

Citat:
Det är som jag skrivit förrut: att skaffa barn är som ett fängelsestraff. Man ska stanna hemma där folk varken kan se en eller höra ens barn. Sen undras det varför folk inte skaffar tillräckligt med barn.
Jaha, du tycker så. Då förstår jag det där med att det är jobbigt att ta hänsyn till andra, inklusive barnen.
Citera
2026-08-07, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Nu har jag inte mjölkstinna tuttar, men om jag hade haft och skulle amma ett litet barn så hade jag nog hellre gjort det på en plats där både jag och barnen kunde ha haft det skapligt lugnt.

Dra upp ett barn ur badet låter lite väl drastiskt. Man berättar för barnet i bassängen att nu är det mellanmål, och så får hen en banan eller en klämmis.

För mig känns det jättekonstigt att ha ett barn i vattnet som jag måste ha koll på, och samtidigt amma.

Jaha, du tycker så. Då förstår jag det där med att det är jobbigt att ta hänsyn till andra, inklusive barnen.

Om ungen inte vill ha klämmis då och vill fortsätta att leka? Ska du stå och gorma åt ungen bland alla då eller?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2026-08-07 kl. 06:42.
Citera
2026-08-07, 06:42
Medlem
Citat:
Om ungen inte vill ha klämmis då och vill fortsätta att leka? Ska du stå och gorma då åt ungen bland alla eller?
Är det du eller ungen i badet som bestämmer? Vem av er är vuxen och fattar beslut i er familj?

Att curla barn gör varken dig eller barnet någon nytta, det kommer bara att bli skit.
Senast redigerad av Stiffinger 2026-08-07 kl. 06:44.
Citera
2026-08-07, 06:45
Medlem
Citat:
Är det du eller ungen i badet som bestämmer? Vem av er är vuxen och fattar beslut i er familj?

Att curla barn gör varken dig eller barnet någon nytta, det kommer bara att bli skit.

Svara på frågan istället.
Citera
2026-08-07, 06:47
Medlem
Citat:
Svara på frågan istället.
Tyckte att jag var väldigt tydlig. Men visst, förstår att du inte förstår.

Ja, jag säger till barnet i bassängen att vi ska ta en paus, om det skriker så får det väl skrika. Antagligen skriker det för att det vet att det brukar fungera att få sin vilja igenom med sin fåniga förälder som inte klarat av att ge den en uppfostran.

Vem bestämmer i er familj? Kan du svara på den frågan?
Citera
2026-08-07, 06:53
Medlem
Citat:
Tyckte att jag var väldigt tydlig. Men visst, förstår att du inte förstår.

Ja, jag säger till barnet i bassängen att vi ska ta en paus, om det skriker så får det väl skrika. Antagligen skriker det för att det vet att det brukar fungera att få sin vilja igenom med sin fåniga förälder som inte klarat av att ge den en uppfostran.

Vem bestämmer i er familj? Kan du svara på den frågan?

Ok så du ber först ungen och om inte det funkar drar du upp det ur poolen. Då vet vi.

Jag bestämmer såklart.
Citera
2026-08-07, 06:55
Medlem
Citat:
Ok så du ber först ungen och om inte det funkar drar du upp det ur poolen. Då vet vi.
Det behövs inte om man lärt barnen att lyssna på vad vuxna säger.

Man berättar att lillebror eller lillasyster behöver få mat, och att man ska sätta sig på en lugnare plats. Att hen får bada vidare efteråt.

Alltså, vad är det för fel på föräldrar numera?

Citat:
Jag bestämmer såklart.
Knappast, av det du skrivit. Dina barn bestämmer.
Citera
2026-08-07, 06:58
Medlem
Citat:
Det behövs inte om man lärt barnen att lyssna på vad vuxna säger.

Knappast, av det du skrivit. Dina barn bestämmer.

Jag har inga barn då jag bestämde mig för abort.
Citera
2026-08-07, 06:58
Medlem
Citat:
Jag har inga barn då jag bestämde mig för abort.
Det var ett väldigt klokt beslut av dig.
Citera
2026-08-07, 07:00
Medlem
Citat:
Det var ett väldigt klokt beslut av dig.

Ja, en mindre ammande kvinna att förfära sig över.
Citera
2026-08-07, 07:04
Medlem
Citat:
Ja, en mindre ammande kvinna att förfära sig över.
Om du tror att jag har något emot att kvinnor ammar så är du verkligen galet ute.

Jag säger att det måste vara lugnare för alla om man sätter sig lite vid sidan av bassängkanten.

Det där att det var ett klokt beslut av dig handlar inte om att du skulle amma, utan om att någon som du skulle uppfostra ett barn. Tror inte att det skulle vara så lyckat med tanke på vad du skriver.
Citera
2026-08-07, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Hon var ensam på badet med en ettåring och treåring, och alla som har varit med om det vet att båda behöver tillsyn hela tiden. Så vad skulle hon göra, rycka upp treåringen ur poolen för att gå en bit bort och amma, eller göra det där hon var för att få en lugn stund? En förälder fattar direkt hennes situation.
Snarare en person som saknar konsekvenstänk.
Givetvis skulle hon ta med sig barnen och sätta sig en bit från poolen.
Hon skapade en farlig situation för sig och barnen.
Om någon sprungit in i henne och hon då tappat barnet hade hon naturligtvis stämma badet.
Så jag förstår badvatten fullt ut.
Är du en av de föräldrarna som enbart ser till dina rättigheter inte skyldigheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in