2026-08-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnan ville med största säkerhet ge sin 1 åring vätska en varm sommardag och kanske rentav få barnet att somna, Amning är utmärkt för båda dessa syften.

Du bryr dig mer om dig själv och vad dina ögon kan få se än om ett 1 årigt barn som behöver vätska en varm dag, är vad ditt inlägg säger. Men vet du vad? Du kan välja att inte titta när 1 åringar får vätska, näring, trygghet. Fiffigt va?
Var någonstans skrev jag att hon inte skulle amma barnet?
Citera
2026-08-04, 13:32
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det finns 4-åringar som ammar, so what? Jag tycker att det är intimt att amma, särskilt större barn som inte längre är bebisar. Då kan man sätta sig avsides. Det är ingen som vägrar nån att få amma. Snacka om att göra en hel hönsgård av en fjäder. Gå tio meter åt sidan och sätt dig med ryggen emot, vad är problemet?
Tror problemet är egentligen att barnföräldrar är vana att få allt dom vill och gör som dom vill och bara ska andra ska göra som dom vill

Visar ingen respekt eller hänsyn för andra se bara beteendet i affärer gap och skrik river i allt föräldrarna står bara och tittar på finns dom som inte skulle blivit föräldrar men som tur är så är dom få, än så länge

Så man bemöter andra blir man själv bemött säger dom ju
Citera
2026-08-04, 13:50
Medlem
Det är när man läser såna här trådar som man inser att alla töntar som tycker att det är SUUUUPERkonstigt att kvinnor inte vill ha barn i själva verket är dumma i huvudet.
Citera
2026-08-04, 13:55
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast att något är naturligt innebär väl inte per automatik att det även är lämpligt på allmän plats? Sex är också jättenaturligt men likväl blir det fort sura miner om man börjar knulla vid poolkanten.

Personligen kan jag inte bry mig mindre om någon ammar i min närhet men problemet, i vissas ögon, är väl att kvinnor, när de ammar, visar delar av kroppen som annars ses som privata, inte att folk har problem med att någon i deras närhet äter.

Hur som helst känns detta som en struntsak rent generellt. Gissningsvis skulle kvinnans barn inte hunnit dö av svält om hon traskat iväg en bit från poolen innan hon började amma och gissningsvis fick inga av de övriga badgästerna bestående men av att se ett bröst, men att någon blir kränkt över att andra blir kränkta ligger väl rätt i tiden.

Jag förklarade ju att vi saknar naturliga tabun kring att äta i andras närvaro. Det är därför inte relevant att hänvisa till sex (eller för den delen att skita och pissa som vi som regel föredrar att göra i avskildhet, även om vissa undantag finns)

Kvinnobröst som en "privat" del av kroppen finns däremot anledning att reflektera lite kring. Som du vet brukar/brukade naturfolk i varma delar av världen oftast skyla könsdelarna med någon form av tygstycke. Brösten har däremot kvinnorna ofta bara. Och de ammar naturligtvis öppet också. Brösten är alltså inte naturligt "sexualiserade". Helt uppenbart väcker de eller kan väcka lust hos oss heterosexuella män och andra som attraheras av kvinnokroppen. Men inte bara.

Jag tror de flesta funkar ganska mycket som jag. Man attraheras definitivt av bröst, men inte som nån jävla sexrobot. Man är också medveten om bröstens huvudsyfte och därmed dubbla natur. För mig blir det en automatisk omkoppling i huvudet när jag ser någon amma eller som ska amma. Även om jag ser åtminstone det ena bröstet så tänker jag enbart på det för dess huvudsyfte: Att ge en liten bebis mat. Bröstet blir helt avsexualiserat och jag känner mig därför inte generad av att se det.

Det finns för övrigt få saker som är så rogivande och känns så fint att se som när en liten bebis ammas. Men det kanske är lättare att se när man själv har barn och sett dem ligga vid sin mammas bröst.
Citera
2026-08-04, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Satt hon med ungen och ammade vid poolkanten? Låter inte det lite farligt rentav?
Om jag läst rätt så var det exakt vad som hände, vilket vakten påtalade att hon borde flytta till en säkrare lugnare plats.
Så svaret är att mamman utsatte barnet för fara. Sen blev hon kränkt när hon blev tillsagd att hon borde flytta till en säkrare plats.
Hon blev inte avhyst från badet, inte förbjuden att amma, men tillsagd att det var olämpligt som hon satt.
Citera
2026-08-04, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Inte för att jag tycker att det är negativt att en 40-årig mamma ammar på ett privatägt bad, tvärtom men här är några tips till:
Om du har problem att få en tillsägelse.
- Stanna hemma!
- Stoppa i öronproppar ifall du behöver gå ut.
-Ring inte lokablaskan så fort du känner minsta kränkning.
Hon är väl inte dummare än att hon vet att kodordet för att det ska publiceras är just kränkt.

Tack vare invandringen kan kvinnor inte längre bada/vara vid bad topless. Vi tillåts inte ens att amma (annat än på nån skitig toalett eller i avgränsade utrymmen för enbart kvinnor, som föreslås i tråden).
Hade hon kört den approachen hade det inte publicerats.
Citera
2026-08-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baliser
Man kan inte bli kränkt av behöva se ammande mammor eller blaffiga tatueringar, du har rätt i det. Irriterad är inte samma sak.
Tycker det verkar finnas en hel del som blir kränkta av att se folk med hängbröst amma. Kanske inte du men andra. Och jag själv fattar inte hur man ens kan störa sig på detta det minsta.
Citera
2026-08-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Inte för att jag tycker att det är negativt att en 40-årig mamma ammar på ett privatägt bad, tvärtom men här är några tips till:
Om du har problem att få en tillsägelse.
- Stanna hemma!
- Stoppa i öronproppar ifall du behöver gå ut.
- Ring inte lokablaskan så fort du känner minsta kränkning.
Tja, hade jag själv varit kvinna och hamnat i hennes sits så hade jag inte blivit vare sig kränkt eller ringt media. Jag hade troligtvis viftat bort vakten som en fluga. Tvivlar på att denna hade börjar slita i mig.

Hade detta sedan medfört att de efter att jag ammat klart försökt avvisa mig, ja då jävlar. :-)
Citera
2026-08-04, 14:25
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Nu har inte jag barn men ammar man verkligen ungar som är ett år? Bör inre dessa kunna äta barnmat eller liknande?

Nu ser man bara en bild då det är en låst artikel men kan det vara så att hin ville visa upp sig också?
Snygg var hon inte men det finns värre kvinnor som vill visa allt.

Om nu en kvinna suttit topless på platsen bredvid hade kärringen säkerligen blivit kränkt också plus att hon tyckt det var opassande men när hon själv ska mjölka ungen så är det helt ok.

På tal om topless. Var det ok att sola/bada topless på badplatsen? Isf så spelar det ju ingen roll om någon ammar resp solar topless.., för vi säger väl inte till någon solar topless ”kan du flytta dig lite..” att amma sin unge är väl det mest naturliga som finns? Men med lite sunt bondförnuft så måste inte ämnet ens diskuteras..
Citera
2026-08-04, 14:45
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
På tal om topless. Var det ok att sola/bada topless på badplatsen? Isf så spelar det ju ingen roll om någon ammar resp solar topless.., för vi säger väl inte till någon solar topless ”kan du flytta dig lite..” att amma sin unge är väl det mest naturliga som finns? Men med lite sunt bondförnuft så måste inte ämnet ens diskuteras..

Jag tror det är få kvinnor som solar topless längre på stranden eller liknande ställe. Som mest så knäpper de upp BH:n på ryggen om de ligger på mage.
Nu var det väldigt länge sen jag var på en strand för att bada (är badkruka) men när man var liten 70-80-talet så låg det kvinnor med brösten i vädret överallt på stranden. Det var absolut inget konstigt med det.

Är de toppless nu för tiden så är det på ett naturistbad och då har allt åkt av.

De gånger jag går förbi stränderna nu för tiden, ligger längs ett fint promenadstråk med hunden så ser jag oftast hela klungor med araber som grillar och räknar med en heldag där och då är det mer tältkärringar än topless🤪
Citera
2026-08-04, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Satt hon med ungen och ammade vid poolkanten? Låter inte det lite farligt rentav?
Ja, tänk om t ex lekande barn/tonåringar sprang på kvinnan och ungen for ur hennes grepp rakt ner i poolen.
Citera
2026-08-04, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
För egen del håller jag på lite stil och fason. Skulle aldrig komma på tanken att vara i stan iförd kortbyxor som inte går nedanför knäna, eller ännu värre i bar överkropp, men på en badstrand eller vid en pool... Herregud, precis som du säger så solade många av damerna topless när man växte upp, det var en del av svensk kultur. Samma damer var däremot säkert propert klädda i sammanhang där nakenhet inte passar sig. Vad är det som gör att folk inte kan skilja på vad som är lämpligt i helt olika sammanhang i dagens läge, som man kunde förr? Något har gått förlorat i vår kultur.
Släng ut idioterna som har kalsonger innanför badskjortsen från poolen istället för att trakassera ammande kvinnor.
När allt fler i Sverige tycker det är lämpligt att mörda sina egna barn för att bevara sin "heder" har vi betydligt större problem än att någon inte får amma vid en pool.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in