Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Låter lite väl hårt att sparka någon för att hen inte hittat till omklädningsrummet i tid första dagen. Empati är visst ute numer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Det sjuka är att ett flertal i tråden anser det är okej.
Många är så missnöjda med sin egen tillvaro och har svårt att uttrycka sina behov så de blir kränkt när en ung person uttrycker sina samt önskar att alla andra ska ha det minst lika jävligt, istället för att ta tag i sin egen situation må bra och lyfta andra.
Ingen med den attityden mår bra i sig själv. Hur mycket pengar, intelligens och annat de än må ha.
Citat:
Ursprungligen postat av
Justificator
Det är det här som verkligen känns märkligt. Arbetsgrupper kan se ut på massa olika sätt, men att ingen i det här fallet tar sig an den här personen känns oerhört märkligt. Jag har aldrig sett något sådant. Även om personen inte hittar till omklädningsrummet så hittar den till arbetsplatsen, och har bevisligen haft kontakt med personal. Jag tror att det finns ett skäl till att personen inte får hjälp, jag tror inte det ligger hos personalen, och jag tror att det är det verkliga skälet till uppsägningen. Jag gissar att det finns någon kommunikation här mellan personal och chef också som sker innan telefonsamtalet.
Artikeln bygger på anmälan, så det är verkligen bara ena sidans syn på saken vi fått.
Eftersom personen inte hunnit påbörja sin anställning eller arbetat en enda minut så vore det orimligt att den ens hunnit ge ett dåligt intryck. Det mesta tyder på en toxisk arbetsmiljö med hög stress, det skulle kunna ge vem som helst lite ångest första dagen.
Vore det en helt hopplös individ så får vi fråga oss hur rekryteringsprocessen gick till. Chefen i fråga har gjort fel, det är logiskt uppenbart för en normalbegåvad.