2026-08-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Jag har återigen goda betyg gällande textförståelse och en hög intelligens.

Du hopppar på mog med en massa skit och vräker ur dig skit. Sedan kallar du mig rättshaverist baserat på att jag till skillnad från dig kämpar för ett bättre Sverige. Du är så jäkla tappad men det inser du inte. Förövrigt så kan du inte själv läsa då jag aldrig haft problem med att arbetsgivare inte vill ha mig att göra utan att de överbelastat mig för att jag "arbetat så bra" att de sett en chans att försöka suga ut allt de kan ur mig och jag då lämnat istället. Tror du, att jag är den uppsagda personen är det din egen textförståelse du ska fundera kring.

Ja de flesta men inte de läsare som räknas.

Tja, glädjebetyg är ju mycket vanligt numera och uppenbart är det vad du fick på ditt betygspapper, i synnerhet med tanke på både ditt fladdrande resonemang och din totala brist på stringens och struktur i ditt skrivande. För att inte tala om att du helt missar ämnet. Det är för mig helt uppenbart att du tillhör generation snöflinga. De har ofta en urusel skolgång men fina betyg.

Mitt råd vore att försöka läsa upp betygen på Komvux och söka en bra utbildning. Då slipper du hemtjänsten. Det finns säker mängder av personer där som är empatiska och rara o gör sitt jobb under svåra arbetsförhållanden, men jobbar man där tillhör man inte den svenska begåvningsreserven.

Därmed inte sagt att man ska acceptera dåliga arbetsvillkor och usel lön. Alla förtjänar en bra arbetsplats, även dumskallar. Men arbetsgivare förjänar även plikttrogen arbetskraft som inte får ” ångest” och behöver vila stup i kvarten och som därmed sätter sina arbetskamrater på pottan!
Citera
2026-08-06, 20:48
Medlem
otnokadnagaporps avatar
47sekunder var fan liiiite vekt. 47minuter hade godkänts däremot
Citera
2026-08-06, 21:09
Medlem
Citat:
Jag älskar att debattera med människor som är lå gt under min intelligensspann. Ni väcker ett jävla anamma i mig och jag vill tacka dig för att du fortsätter hålla mig skärpt.

Jag tillhör begåvningsreserven dessutom. det gör inte du iallafall.

https://ibb.co/S4YVSSQ5
Här kan du göra testet och jämföra dig med mig. Som alla som vet vem jag är känner till, är två syskon medlemmar och jag kan därmed garantera dig att det danska testet är väldigt pålitligt gällande att komma nära ens intelligensnivå.
https://mensa.dk/hvor-hoej-er-din-intelligens

Alla arbetar inte med det deras IQ möjliggör. Finns ingenting som säger att du led höre intelligens inte kan vara rädd om andra människor och bry dig tillräckligt för att arbeta med dem.

Däremot hae jag goda skäl för att aldrig vilja sätta min fot på Samhall. Jag älskar att lära mig och få hjärnan stimulerad och jag saknar helt mentalt utbyte av människor med sörskilt låg IQ vilket innebär att jag inte ska behöva vistas med dem dagligen som någon stjärna välvilligt föreslog.

Man ska inte kunna utsätta någon och sedan ska den för resten av livet leva i utanförskap den aldrig kan ta sig ur för att alla sparkar på den överallt.

Jag är inte korkad baserat på att jag skiter i att folk vet vem jag är osv. Jag är inte heller korkad för att män gett sig på mig eller att min uppväxt vad svår. Jag är stresskänslig pga att jag aldrig fått hjälp att leva i lugn och ro. Stor jäkla skillnad.

Hade jag begått brott, hade jag fåttt mängder insatser för att hjälpa mig leva i lugn och ro. Så fruktansvärt ironiskt att offer inte får sådan hjälp.

Har du gjort ett riktigt test? För du vet väl att nättesten är för att lura dit midwits till de riktiga testerna.
Citera
2026-08-06, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Inget problem vid provanställning.

Jo även vid provanställning behöver man som chef tänka på vad man säger/hur man gör det för att slippa problem.

Bäst är att inte säga något alls vid provavställning.
Citera
2026-08-06, 22:15
Medlem
Citat:
Jag vet att jag ligger omkring 128. Jag har gjort riktiga test ja men nättestet är precis som jag skrev, det mina bröder gjort innan de blev medlemmar och gjorde test på riktigt. Åtminstone den ena och sannolikheten att mina bröder skulle vara medlemmar och jag själv korkad, är obefintlig.

Eftersom jag har ADD och bristande arbetsminne och skador så betalar jag inte för ett test när jag vet mina begränsningar. Det innebär inte att jag inte vet om att jag är smartare än de flesta.

Tänkte mest för online test ger såna glädjeresultat. Många muppar som tror sig vara något som inte ens klarar Mensas nivåer
Citera
2026-08-06, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad menar du med detta då, utifrån trådets ämne?
Att det är så här det går till när man är nyanställd och om man förväntar sig att bli omkringledd och omhändertagen så har man orealistiska förväntningar. Det finns inte tid att curla nyanställda på jobbet. Hoppa i vattnet och lär dig simma.
Citera
2026-08-06, 22:57
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwe67
https://www.mitti.se/nyheter/fick-sparken-efter-47-sekunder-pa-nya-jobbet-6.3.376729.74cf4e4c24

Gjorde arbetsgivaren rätt? Något för Guinness rekordbok i kategorin världens kortaste anställning?
Man kan inte ha ett arbete om man får ångest så enkelt.
Citera
2026-08-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Man kan inte ha ett arbete om man får ångest så enkelt.
Varför blev hon då anställd? Hon hade berättat för chefen.

Sedan kan man absolut ha en anställning även om man ibland får ångest. Att man skulle bli förtidspensionerad för varenda skitsak skulle inte gynna vare sig dig, mig eller personen.
Citera
2026-08-06, 23:13
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Varför blev hon då anställd? Hon hade berättat för chefen.

Sedan kan man absolut ha en anställning även om man ibland får ångest. Att man skulle bli förtidspensionerad för varenda skitsak skulle inte gynna vare sig dig, mig eller personen.
Hon kom inte ens till omklädningsrummet....
Citera
2026-08-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Att det är så här det går till när man är nyanställd och om man förväntar sig att bli omkringledd och omhändertagen så har man orealistiska förväntningar. Det finns inte tid att curla nyanställda på jobbet. Hoppa i vattnet och lär dig simma.
Så du känner att bli introducerad till det nya arbetet är att bli curlad?

Jag tänker mig att ett schysst välkomnande där man blir visad till omklädningsrum och avdelningen man ska vara på, så man slipper att gissa, snarare borde vara ett måste.
Citera
2026-08-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Hon kom inte ens till omklädningsrummet....
Näe, för att hon hittade inte och ingen ville visa.

Sedan kan jag tycka att det låter konstigt, men jag tror inte att vi har hela sanningen här.

Att vissa här anser att det är att bli curlad bara för att man blir schysst introducerad till sitt nya arbete och visad till var viktiga saker och utrymmen finns är bara sjukt. Vill man få ut max av en ny anställd är det en bra början att få personen att känna sig välkommen.
Citera
2026-08-06, 23:18
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Näe, för att hon hittade inte och ingen ville visa.

Sedan kan jag tycka att det låter konstigt, men jag tror inte att vi har hela sanningen här.

Att vissa här anser att det är att bli curlad bara för att man blir schysst introducerad till sitt nya arbete och visad till var viktiga saker och utrymmen finns är bara sjukt. Vill man få ut max av en ny anställd är det en bra början att få personen att känna sig välkommen.
Absolut. Men det är väl bara att fortsätta fråga tills någon svarar var omklädningsrummet är? Vad är det svåra? Man kan ju inte kasta in handduken mentalt för detta....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in