2026-08-05, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Någon som förresten verkligen tror på Claras resonemang att textbudskap på en tischa kvittar för henne så länge den passar in färgmässigt och estetiskt i stilen hon vill ha på en bild. Har extremt svårt att tro att hon skulle haft på sig samma t-shirt med samma färger m.m om det istället för Judas Priest hade stått I love Flashback.
Nej, inte i det här fallet. Hon valde tröjan medvetet för att väcka debatt. Hon kan hävda hur mycket hon vill att det bara handlade om att hon gillade motivet eller färgerna, men som någon på BB skrev så är det ungefär samma sak som att gå runt med en lagtröja för något idrottslag utan att hålla på det laget. Själv skulle jag aldrig bära något motiv eller symboler på mina kläder om jag inte kände till vad det var eller vad det betydde. Med hennes logik kan hon väl lika gärna ta på sig en MAGA-keps nästa gång hon vill styla med något rött till sin korta rosa kjol.
Det finns så klart viktigare saker att bry sig om än att debattera en lantlollas kläder och allt prat om detta inlägg har säkert genererat extra mycket trafik på bloggen och vem vet även nya premiumkunder. Fast en del har nog även sagt upp sina prenumerationer så det kanske går jämt ut.
Citera
2026-08-05, 18:11
Medlem
Citat:
Någon som förresten verkligen tror på Claras resonemang att textbudskap på en tischa kvittar för henne så länge den passar in färgmässigt och estetiskt i stilen hon vill ha på en bild. Har extremt svårt att tro att hon skulle haft på sig samma t-shirt med samma färger m.m om det istället för Judas Priest hade stått I love Flashback.
Eller en blackmetal tisha, typ nåt med norska bandet Urgehal. Om det matchade med en kavaj kanske och ett par glassiga pumps …
Citera
2026-08-06, 12:44
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarellisten
Nej, inte i det här fallet. Hon valde tröjan medvetet för att väcka debatt. Hon kan hävda hur mycket hon vill att det bara handlade om att hon gillade motivet eller färgerna, men som någon på BB skrev så är det ungefär samma sak som att gå runt med en lagtröja för något idrottslag utan att hålla på det laget. Själv skulle jag aldrig bära något motiv eller symboler på mina kläder om jag inte kände till vad det var eller vad det betydde. Med hennes logik kan hon väl lika gärna ta på sig en MAGA-keps nästa gång hon vill styla med något rött till sin korta rosa kjol.
Det finns så klart viktigare saker att bry sig om än att debattera en lantlollas kläder och allt prat om detta inlägg har säkert genererat extra mycket trafik på bloggen och vem vet även nya premiumkunder. Fast en del har nog även sagt upp sina prenumerationer så det kanske går jämt ut.
Kanske där hon hamnar när får mersmak på hur mycket pengar hon tjänar på att "provocera".
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Eller en blackmetal tisha, typ nåt med norska bandet Urgehal. Om det matchade med en kavaj kanske och ett par glassiga pumps …
Haha! kavaj från Åhléns och skor från loppis eller cezanne
Citera
2026-08-06, 12:50
Medlem
icons avatar
För mig har Clara placerat sig själv i samma kategori som Hanna Widerstedt, Ann Heberlein och Linda Skugge.
Ta på sig en eller flera olika persona för att provocera, skapa uppmärksamhet och tjäna pengar. Gärna med sexuellt uttryck i klädsel eller beteende. I olika grad och på olika sätt givetvis och med varierat resultat av "framgång".
Det var inte en utveckling man såg komma.
Citera
2026-08-06, 16:16
Medlem
Citat:

Haha! kavaj från Åhléns och skor från loppis eller cezanne

Clara Wester!
Citera
2026-08-06, 17:02
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illiad1
Clara Wester!
Haha!

"När du inte vill vara dig själv för en stund
Citera
2026-08-06, 17:21
Medlem
Citat:
För mig har Clara placerat sig själv i samma kategori som Hanna Widerstedt, Ann Heberlein och Linda Skugge.
Ta på sig en eller flera olika persona för att provocera, skapa uppmärksamhet och tjäna pengar. Gärna med sexuellt uttryck i klädsel eller beteende. I olika grad och på olika sätt givetvis och med varierat resultat av "framgång".
Det var inte en utveckling man såg komma.

Jag tror inte alls Clara är så morsk som hon vill framstå, kanske ännu mindre än förr. Tror hon innerst inne också vill vara som Elsa B, beundrad för ett vackert, vänt och nätt yttre. Elsa har ju lyckats där, även om hon inte kan gömma det manhaftiga grova helt. Tror bådas dröm är att vara en liten beundrad flickaktig kvinna. Men medans Elsa vänder sig ifrån och vägrar möta något i sitt showroom så går Clara på som en skördetröska i försvar.
Citera
2026-08-06, 18:24
Medlem
Citat:
Haha!

"När du inte vill vara dig själv för en stund
Dagens bästa! 😂😂😂
Citera
2026-08-06, 18:59
Medlem
Citat:
Dagens bästa! 😂😂😂

Varför måste hon köpa kläder hon VET att hon inte passar i. Allt är utklädningslåda, men man måste ju inte vara extra ful för det ? "Nordisk jättinna" ? Hon är väl av medellängd och enligt egen utsago vältränad med smärt stjärt.
Senast redigerad av Carli 2026-08-06 kl. 19:02.
Citera
2026-08-06, 19:43
Medlem
icons avatar
Citat:
Dagens bästa! 😂😂😂
Kunde inte låta bli.
Citera
2026-08-06, 19:49
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Jag tror inte alls Clara är så morsk som hon vill framstå, kanske ännu mindre än förr. Tror hon innerst inne också vill vara som Elsa B, beundrad för ett vackert, vänt och nätt yttre. Elsa har ju lyckats där, även om hon inte kan gömma det manhaftiga grova helt. Tror bådas dröm är att vara en liten beundrad flickaktig kvinna. Men medans Elsa vänder sig ifrån och vägrar möta något i sitt showroom så går Clara på som en skördetröska i försvar.
Jag tycker allas analyser av C här är långt mer intressanta än hon själv, även dina. Det känns sorgligt om det du skriver stämmer, att de inte känner att de duger som de är utseendemässigt. Vilket fruktansvärt dåligt karriärsval i så fall oavsett hur mycket pengar de tjänar. Kan inte komma något gott av det för deras självkänsla i långa loppet att ständigt basera sin yrkesmässiga prestation på sitt yttre.
Citera
2026-08-06, 20:00
Medlem
Citat:
Jag tycker allas analyser av C här är långt mer intressanta än hon själv, även dina. Det känns sorgligt om det du skriver stämmer, att de inte känner att de duger som de är utseendemässigt. Vilket fruktansvärt dåligt karriärsval i så fall oavsett hur mycket pengar de tjänar. Kan inte komma något gott av det för deras självkänsla i långa loppet att ständigt basera sin yrkesmässiga prestation på sitt yttre.

Men jag tror aldrig de skulle offra livsstilen för bättre självkänsla. Det är väl detta de känner att de är bra på och duger till. Och pengarna lyser i deras ögon för konsumtion är ju det bästa de vet. De konsumerar inte för att influera, de influerar så de kan konsumera.

Jag tror båda njuter av uppmärksamheten av dem som berömmer, de ser nog båda också genom rosa glasögon och känner att de äntligen är bäst på något (bland deras fans). Elsa stänger ute allt negativt och Clara idiotförklarar alla oavsett konstruktiv kritik eller inte, hon får kritisera och förlöjliga men nåde dig om du. Sen är det nog mycket mindervärdeskomplex, ingen av dem kommer utbilda sig och ha ett yrke och inte heller bli ihågkomna som konstnärer eller författare eller något alls, deras böcker fyller redan diverse Röda korset och Erikshjälpen. Elsas föräldrar är kända konstnärer och Claras syrra är professor. Och själva poserar de sig genom livet. Och försöker febrilt fylla tomrummet med soffor och karaffer och för små kläder och hälsotips för de mår ju sååå bra.
Senast redigerad av Carli 2026-08-06 kl. 20:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in