2026-08-06, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
Kovacs blir nog mer fågel än fisk i ett lag och en stad där spelare och ledare trivs utmärkt. Löven har stor möjlighet att nå en play-in plats men då måste defensiven funka vilket är ett frågetecken. Viktigast är att undvika nerkval även om Timrå eller HV inte blir nåt större hot mot Löven i en kommande ångestserie. Hurusom, kul att klassiska Löven är tillbaka och såklart är detta Kenttäs verk. Bara tanken på derbykamper mot Skellefteå blir en höjdare att uppleva igen. Finns det två hockeylag i Sverige/Världen som avskyr varandra mer?

Skaplig hybris. Björklöven kommer med väldigt stor sannolikhet få kriga för att undvika kval. Är värvningen av Wallmark som imponerar, i övrigt inte så mycket. En massa nordamerikaner som inte lirat i Sverige tidigare, det kan ju bli vad fan som helst. Hälften av truppen består av allsvenska spelare, och en rätt svag målvaktsida. Sen papp-psyket och egoisten Kovac på det. Har faktiskt svårt att se hur dom ska kunna ha 2 lag bakom sig när säsongen är slut.
Citera
2026-08-06, 06:56
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstark68
kul att klassiska Löven är tillbaka
""""Klassiska Löven"""" som bildades 1970 och har totalt 15 säsonger i Elitserien/SHL med väldigt få framgångar överhuvudtaget.
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Nu kommer du få mothugg
Skit ska skit ha.
Citera
2026-08-06, 09:58
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Jag är inte hundra men tror det var så förra säsongen. Säsongerna innan vet jag inte.

Hade man inte loggan i nacken? Eller minns jag det från tidigare år.

Annars så har väl Löfbergs backat lite år för år. Har väl varit snack om att när nuvarande avtal på arenan går ut 2028 så är det mycket möjligt att de inte förnyar och arenan kan därmed få ett nytt namn.

Som det ser ut just idag är Löfbergs arenapartner men huvudpartner är (tyvärr) McDonalds. Det känns inte jättekul då de sponsrar Frölunda också.
Tror dock detta kan ändras de närmsta åren.
Citera
2026-08-06, 10:11
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Intervju med Åman, fick ingen bra känsla för det här och lite ont i magen faktiskt för Åmans vägnar.

Han talar redan om den enorma pressen och vad som förväntas av honom. Det jag snarare hade förväntat mig hade varit nåt i stil med ”Är sjukt taggad, längtar redan till premiären. Ska bli sjukt roligt!”. Illavarslande för Dif skulle jag säga, ser man bilden också så ser Nils inte alls särskilt nöjd eller glad ut.

Jag funderar om han kan ha ångrat sig. Vi får se framåt hösten hur det går. Går det tungt för både laget och honom själv på isen, samtidigt som han ser den genuina glädje och positiva resultat Leksand visar upp så är jag inte alla främmande att en kontakt med Ollas kan tas upp.

https://hockeynews.se/nyheter/aman-om-jattetrycket-i-dif-en-jakla-massa-press

Är det inte lika bra att ni blir kvar i allsvenskan och inte går upp?
Där kan ni kanske vara ett av topplagen och få lira slutspel och se "bra" ut sett till konkurrensen. I SHL blir ni ju bara slagpåse som skvalpar bland botten 4 och kanske riskerar degradering igen.

Jag förstår att du känner att ni kommer gå upp direkt och sen nå SHLs slutspel redan första året och sen ta ett guld inom 3 år. Men det är bara något som ditt huvud fantiserat ihop. Det är inte verkligt och kommer inte att hända, tyvärr.
Så för supporterhjärtat är det nog bäst att fortsätta lira HA och vara med i toppen.
Citera
2026-08-06, 11:38
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Han talar redan om den enorma pressen och vad som förväntas av honom.
Det är väl förfan ingen press i det nuvarande skick Djurgården är i? Den enda pressen är väl att återetablera sig i SHL.
Citera
2026-08-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Det är väl förfan ingen press i det nuvarande skick Djurgården är i? Den enda pressen är väl att återetablera sig i SHL.
Samma person har ju flera gånger hävdat att pressen i Leksand är helt unik i Hockeysverige.

Men å andra sidan ändrar han ju sig gällande massa saker hela tiden.

Tjomme var helt rätt person att leda klubben tills han fick sparken och sen dess har Ollas varit helt rätt han med.

Det var även helt rätt att inte förlänga med Zacke förra året och helt rätt att signa honom nu. Osv osv
Citera
2026-08-06, 13:45
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork

Jag kan hålla med dig att formuleringen från Åman är en aning märklig och problematisk. Men jag spekulerar nu och att Nils uttrycker sig så då stämningen i laget kanske inte är jättebra, laget är bottentippat och att pressen då är en ursäkt för ett framtida misslyckande. Pressen i LIF är givetvis större och något helt annat, samtidigt andas positiva vindar runt Leksand just nu där experter tror att säsongen för Leksand kommer bli rolig!
Citera
2026-08-06, 16:39
Medlem
Ezzelinos avatar
Den 31-årige högerskjutande amerikanske forwarden Hudson Fasching (191 cm, 93 kilo) kommer antagligen att spela för Skellefteå AIK kommande säsong. Han började nu, sägs det, nämligen följa klubben på Instagram. Har spelat 175 NHL-matcher totalt, de senaste säsongerna för New York Islanders, men även harvat en hel del i AHL. Alltid svårt att veta vad transatlanter som kommer till SHL egentligen går för, men jag antar att man kommit fram till att han kan tillföra något, om inte annat fysiskt spel. Skellefteå släppte eller tappade ju de spelare som mest stod för det under den gångna säsongen.

https://www.eliteprospects.com/player/114801/hudson-fasching
Citera
2026-08-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Den 31-årige högerskjutande amerikanske forwarden Hudson Fasching (191 cm, 93 kilo) kommer antagligen att spela för Skellefteå AIK kommande säsong. Han började nu, sägs det, nämligen följa klubben på Instagram. Har spelat 175 NHL-matcher totalt, de senaste säsongerna för New York Islanders, men även harvat en hel del i AHL. Alltid svårt att veta vad transatlanter som kommer till SHL egentligen går för, men jag antar att man kommit fram till att han kan tillföra något, om inte annat fysiskt spel. Skellefteå släppte eller tappade ju de spelare som mest stod för det under den gångna säsongen.

https://www.eliteprospects.com/player/114801/hudson-fasching
Var en stor talang när han var på College med två JVM och även ett senior-VM. Har inte fått ut samma produktion på seniornivå men ändå många NHL-matcher för många organisationer och även bokstäver i flera lag, så säkerligen både bra karaktär vad det gäller arbete och personlighet.
Citera
2026-08-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Var en stor talang när han var på College med två JVM och även ett senior-VM. Har inte fått ut samma produktion på seniornivå men ändå många NHL-matcher för många organisationer och även bokstäver i flera lag, så säkerligen både bra karaktär vad det gäller arbete och personlighet.

Bekräftat nu

https://www.norran.se/sport/ishockey/artikel/avslojar-tidigare-vm-och-nhl-forward-klar-for-skelleftea-aik/r9mzk4ml
Citera
2026-08-07, 09:30
Medlem
Noah Philip bryter med HV innan han ens ha spelat något match

Citat:
Noah Philp bryter sitt kontrakt med HV71 och avslutar hockeykarriären.

Citat:
"Jag ber verkligen om ursäkt till HV71 och samtliga involverade kring tajmingen av mitt beslut, men jag har dock beslutat mig för att sluta spela hockey. Min motivation för hockeyn är inte där fullt ut och jag vill hellre vara helt ärlig än att inte vara fullt investerad i att spela", säger Philp.

https://x.com/HV71/status/2085627195876102528
Citera
2026-08-07, 10:06
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Noah Philip bryter med HV innan han ens ha spelat något match

https://x.com/HV71/status/2085627195876102528
Jobbigt att bo i Smålands Jerusalem idag. Tappar sin tilltänkte 1a center så här tätt inpå säsongsstart och när centermarknaden ser ut som den gör plus konkurrens med Frölunda om den där centern. HV har ju visserligen ekonomiska muskler att spänna om dom skulle behöva men hur många spelare med nån vilja att vinna skulle välja HV före Frölunda om Frölunda väljer att gå in i en budgivning med överdrivet mycket pengar också?

Dessutom så vill man ju helst inte överbetala för en spelare som inte är värd pengarna bara för att kunna knipa honom före en konkurrent, men det är kanske vad som krävs för att hålla sig kvar i SHL. Fan, undrar inte om Björkröven kan klara sig undan kval ändå, trots en usel back- och målvaktssida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in