2026-08-03, 10:32
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallertacka
Med den typen av skuldberg (och ett beteende som inte direkt talar för honom) så är det väl bara att hoppa?

Ja de ser ingen ljust ut, jag tycker att han borde överklaga domen för att de kan bli mycket mildare, sen så kan han ansöka om en skuldsanering och leva med existensminium i 5 år, men folk jagar väl honom när han var inblandad i mordet på Aso Sharif, så de kan vara därför som han vill inte överklaga domen.Han känner sig tryggare i Big Brother miljön....
Citera
2026-08-03, 10:39
Medlem
Fishy75s avatar
Hur gick det för Samis polare efter raggarjävlar? Vad gör Adam och Jessica nuförtiden? Vet att jag såg att Jessica flyttade till Närkeslätten däromkring och verkar ha ett ordnat liv men hur gick det för Adam?
Citera
2026-08-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Ja precis, har han skulder på 2.5 miljoner då kan de vara bra att godkänna domen och inte gå vidare till hovrätten, men skulderna växer och räntan kommer, han får väl försöka med en skuldsaneringen sen efter Big Brother tiden i finkan....

Vaerför skulle det vara bra?
Citera
2026-08-03, 10:56
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Vaerför skulle det vara bra?

De är både och om han vill leva längre? Men han borde ju överklaga ändå för att få ett lindrigare straff.
Citera
2026-08-03, 11:09
Medlem
Citat:
De är både och om han vill leva längre? Men han borde ju överklaga ändå för att få ett lindrigare straff.

Förstår inte hur hans skulder gynnas av att han godkänner domen.
Citera
2026-08-03, 11:12
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Förstår inte hur hans skulder gynnas av att han godkänner domen.

Nej skulderna gynnas inte.
Citera
2026-08-03, 11:34
Medlem
Citat:
Nej skulderna gynnas inte.

Men varför skrev du då "Ja precis, har han skulder på 2.5 miljoner då kan de vara bra att godkänna domen och inte gå vidare till hovrätten, "
Citera
2026-08-03, 12:07
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Men varför skrev du då "Ja precis, har han skulder på 2.5 miljoner då kan de vara bra att godkänna domen och inte gå vidare till hovrätten, "

Du kanske misstog mig när jag svarade på inlägget. Blir ju säkert som semester för honom med tanke på hur hans liv sett ut senaste åren.

Då skrev jag detta...
Citera
2026-08-03, 18:39
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishy75
Supa, köra raggarbil och ta blancolån på fyllan gör nog att det drar iväg snabbt. Vet att i raggarjävlar berättade han att han hade ju förskott på lönen flera gånger samt att han inte hade lyckats jobba in någon riktig betald semester .

Tror också att det kan ligga lite i det du säger, att han har pratat för mycket och nu har han blivit en måltavla och då känner han sig väl säkrare med att sitta inne i 12 år (eller 10 eller vad det nu blir då man måste sitta 3/4 av straffet innan man kan bli villkorligt frigiven) än att gå runt och vänta på att dö. Men hans liv kan ju inte vara roligt när han kommer ut heller, finns ju inte en chans att han lyckas skaffa något vettigt jobb med ett 10-12årigt gap i cvt.

Åh herregud

Ja, det var nog inte så bra att sjunga så mycket som han gjorde. "Fienden" har nog redan satt pris på hans huvud (om jag får gissa,efter att ha sett Johan Falk några ggr). Sen undrar jag som lekman, är han så här dum på riktigt? Jag såg honom i BB och ville gärna tro att han är snäll och harmlös (vilket han verkade vara) men knarkkurir (även det av "misstag"), stjäla militära fordon, punda som luffare och hjälpa till med mord. Och detta är bara vad vi vet.

Kan man verkligen vara så blåögd att man helt ärligt inte vet vad man ger sig in på? Han verksr ju inte vara den vassaste kniven i lådan,nej, men jag skulle inte kalla honom dum heller
Citera
2026-08-03, 18:48
Medlem
Fishy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stentoffel
Åh herregud

Ja, det var nog inte så bra att sjunga så mycket som han gjorde. "Fienden" har nog redan satt pris på hans huvud (om jag får gissa,efter att ha sett Johan Falk några ggr). Sen undrar jag som lekman, är han så här dum på riktigt? Jag såg honom i BB och ville gärna tro att han är snäll och harmlös (vilket han verkade vara) men knarkkurir (även det av "misstag"), stjäla militära fordon, punda som luffare och hjälpa till med mord. Och detta är bara vad vi vet.

Kan man verkligen vara så blåögd att man helt ärligt inte vet vad man ger sig in på? Han verksr ju inte vara den vassaste kniven i lådan,nej, men jag skulle inte kalla honom dum heller
Nej han har gjort mycket dumt och han har varit känd för polisen i minst 10 år för att han har gjort dumheter. Vet att jag har sett något gammalt fb inlägg han la upp runt 2017 där han och hela raggarkortegen på ca 3-4 bilar blev stoppade av polisen på en grusväg för nykterhetskontroll och drograzzia.
Citera
2026-08-03, 22:47
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ja precis, har han skulder på 2.5 miljoner då kan de vara bra att godkänna domen och inte gå vidare till hovrätten, men skulderna växer och räntan kommer, han får väl försöka med en skuldsaneringen sen efter Big Brother tiden i finkan....

Vem/vilka hade lånat ut 2,5 miljoner till en som redan fanns hos KFM?!?!

Och även om det stämmer, som han själv påstår, att han innan löste alla skulder hos KFM med vinsten på en miljon kronor från BigBrother så syns betalningsanmärkningarna en lång tid framåt ändå.

Sedan undrar man ju hur han efter denna ”reset” lyckades bränna 2,5 miljoner på vad då?
Citera
2026-08-04, 00:32
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishy75
Nej han har gjort mycket dumt och han har varit känd för polisen i minst 10 år för att han har gjort dumheter. Vet att jag har sett något gammalt fb inlägg han la upp runt 2017 där han och hela raggarkortegen på ca 3-4 bilar blev stoppade av polisen på en grusväg för nykterhetskontroll och drograzzia.

Tror, som någon tidigare i tråden, att han är smartare än man kan tro. Han är ju en idiot naturligtvis, men jag tror att han spelar mycket dummare än vad han är. Oavsett så är han ett drägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in