2026-08-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Har aldrig förstått varför folk röstar på SD när AFS finns... dom är ju betydligt hårdare med det som SD:are ofta står bakom.. Vad fan kan SD göra det är ju lika mesiga som Moderaterna.
Jag är inte rasist. Jag trivs med att se människor som inte ser ut som mig, inte sig som mig och inte gör allt likadant som mig. Men jag tål fan inte män kommer hit och får fri spelplan för att agera hur som helst. Men jag har noll problem med att se invandrare överallt omkring mig.

SD har ändrat en del. Alla är sura över att de inte fått vad de velat men ingen berättar vad det nu var.

Jag är ju faktiskt röd och har varit både med i SSU som vänsterpartiet. Gick ur vänstern pga invandrarmän, ej inom partiet utan de som tror att de kan ge sig på mig och uppträda illa på olika vis. Svort på att rösta på SD efter att ett jäkla paketbud stal mitt paket och bar sig åt som ett svin för att jag ifrågasatte varför jag inte fått det levererat dagen det var ute för leverans. Men jag ör ju inte SDare men jag spyr på alla skitmän även om de är en handfull jämfört med alla normala människor av andra bakgrunder.

Jag tål verkligen inte att jag år efter år efter år ska råka ut för olika as som kommer till mitt hemland och uppträder illa på olika vis. Det har ingentimg med att jag inte skulle acceptera andra grupper. Jag vet inte ens vilka AFS är. Ärligt talat har jag dålig koll på de flesta politiska partier. Gjorde valkompassen och ligger likvärdigt utsmetad över de flesta partierna dessutom.

Jag har en positiv uppfattning av mångkultur men stenhårt negativ kring män som (och kvinnor som stöttar dem) ger sig på människor de uppmevwr som svagare.

Jag är riktigt jävla förbannad för att någpn inom socialtjänsten, vilket kan vara den invandrarkvinna jag vägrat låta anmäla barn för att de utsatts, anmält mig. Så här agerar vi inte i Sverige och man ska tamejfan inte skapa dokument kring mig som motvåld mot mig för att jag försöker skydda mig själv och andra.

Varför sticker de inte till lekplatsen och anmäler alla som är därute med småbarn vid 21.00-22.00 på kvällarna istället för att vilja jaga barn som utsatts efter klockan 18.00?

Jävla dumheter!

Uröver det upplever jag många politiskt positiva förändringar. Jag gillar inte att man utvisar skötsamma ungdomar som pluggar medan man låter vuxna män och medelålders sådana också, löpa fritt utan konsekvenser. Sedan gillar jag inte att SD står för totalt förbud mot slöjor då kvinnor måste kunna täcka sitt hår om.de vill det. Har inte heller glömt deras kampanj emot tiggare när de satte upp banderoller ovanför dem, vilket jag kraftigt ogillade. Att vara emot något innebär inte att man ska kränka människor på köpet.

Jag måste kolla upp olika partiers program. Har nästan lust att slriva in mig som medlem i SD rakt av för att jag fått nog med det här jävla skitsamhället men lite får man hejda sig. En bra sak om man kollar partiers politik mer noga. Jag gjorde det den vända när jag för första gången lessnade helt på maktmissbruk och invandrare. Kände då att SD inte var partiet för mig men det har ju gått 12-13 år sedan dess.
Citera
2026-08-06, 21:47
Medlem
RomernasKungs avatar
Att rösta SD är vettigt. Tragiskt om man måste gå igenom trauman innan man överväger det.

"Vi såg det inte komma..." sa Stefan Löfvén.
Citera
2026-08-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Du har en poäng och en röst på SD är helt rätt.
Valet, är så skevt att göra för mig. Att rösta för alla är att fortsätta skjuta ner mig själv. Att rösta för mig och det samhälle jag vill ha, är att förskjuta andras rätt. Lite så känns det.

Jag tror få förstår dilemmat. Men jag kommer rösta på dem såvida inte Liberalerna skulle ha någon superbra politik men jag tvivlar på dem.

Svenskfientlighet måste in i lagboken. Det är bra mycket viktigare än vad folk förstår.
Citera
2026-08-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Att rösta SD är vettigt. Tragiskt om man måste gå igenom trauman innan man överväger det.

"Vi såg det inte komma..." sa Stefan Löfvén.
Jag hade trauman pga någon invandrare redan för 26 år sedan.

Det som stör mig är att vi fått problem överallt i samhället inom olika myndigheter och olika arbetsplatser. Det är värre än när de står på gatan eller är en dålig bekant för när de är inne i samhällsapparaten skadar de oss allvarligt och jag har definitivt utsatts.

Problemet för mig är med andra ord den diskriminering jag utsätts för av att jag försöker motkämpa invandramäns våld och berättar om det. Man har förstört mitt liv som straff för det. Jag tolererar inte att socialtjänsten anmäler mig som straff för att jag gjort en utförlig socialanmälan Varje gång de attackerar mig inifrån systemet ska jag ställa till det.

Hade inte korrupta läkare börjat ge sig på mig, hade jag aldrig börjat kämpa enot invandringen. Hade aldrig människor börjat kämpa emot den pga negativa upplevelser, hade inte den här regeringen funnits.

Men de fattar inte att de ska sluta ge sig på oss.
Du skulle ha hört hur självgod invandrarkvinnan i telefonen var av att jag anmälts. Samma som ville anmäla barnen för att de anmälts.

Jag vill trycka in den där självgodheten så långt in i henne att hon fattar att man inte jävlas med mig. Sannolikt var hon en stor del i att jag blev anmäld då hon försökt tvinga mig anmäla barn som blivit utsatta tidigare.

Jag har skickat ett email där jag kräver alla handlingar kring den anmälan man upprättat mot mig. Jag vill veta exakt alla som varit inblandade, hur man motiverar och vartenda samtal som papper man öppnat.

Dags att testa om SDs utökade tjänstemannaansvar verkligen fungerar i praktiken. De har uppfyllt något jag vekat ha så otroligt länge för inom myndigheter pågår riktiga jävelskap.

Man ger sig inte på en svenska baserat på att hon vågar anmäla invandrare. Läs mina inlägg och se om det verkligen är rimligt att anmäla mig eller om det inte är en hataktion baserat på att jag är svensk och vägrar tolerera vad som helst i mitt land.

Iallafall så hoppas jag att Socialtjänsten i Västerås är nöjda med att jag lagt ut klipp på mannen osv.

Duktiga idioter 👏👏👏 Kom an bara då kör vi några vändor till.

https://youtu.be/w4h_qVSJ-SI?is=S4NBGkPCzy_1Ort5
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-08-06 kl. 22:54.
Citera
2026-08-06, 23:54
Medlem
shitholecitizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramsPostaren
Valet, är så skevt att göra för mig. Att rösta för alla är att fortsätta skjuta ner mig själv. Att rösta för mig och det samhälle jag vill ha, är att förskjuta andras rätt. Lite så känns det.

Jag tror få förstår dilemmat. Men jag kommer rösta på dem såvida inte Liberalerna skulle ha någon superbra politik men jag tvivlar på dem.

Svenskfientlighet måste in i lagboken. Det är bra mycket viktigare än vad folk förstår.
Det behöver inte vara skevt alls. Invandringen drabbar allt och alla. Den urholkar välfärden, vårdköerna blir längre, vår svenska kultur och identitet urvattnas, skolorna och eleverna påverkas negativt, hemtjänsten är rena skräckfilmen, islamismen och segregationen ökar, osv. Listan kan göras lång. En röst på SD är sunt och något som faktiskt kommer att göra Sverige bättre och rikare på sikt. Inte bara för oss, utan även för de i framtiden. Vill inte ens tänka tanken hur Sverige skulle se ut i framtiden om vänstern fick regera fritt.
Citera
2026-08-06, 23:54
Medlem
Rumpkorvens avatar
Det borde vara olagligt att skriva så långt.
Citera
2026-08-06, 23:59
Avstängd
Citat:
Ja men du, ta och återvänd till Facebook istället.
Jag är upptagen med att läsa SDs partipolitiska program och ska kika på Liberalernas.

Moderaterna passar knappast mig och jag delar inte en rad åsikter med SD.

21 hade de iallafall kunnat satt på transvård (jag är helt enot könsbyten/medicinering av barn).

Slöjförbud på vuxna kvinnor känns tramsigt, ingen kvinna arbetsr sämre för att hon har slöja och som kvinna diggar jag inte när man är på kvinnor om hir vi ska se ut, klä oss, sminka eller inte osv. Slöjförbud på barn i grundskolan har jag redan åsikt för.

Jag lockas lite av deras psykiatri, rättspsykiatri och några andra frågor såsom funktionsvariantsbaserade.

Dödshjälp? Nja, jag anser att samhället ska arbeta för att den absolut sjukaste ska få ett drägligt liv och god hjärnhälsa.

Adoption är något jag redan förlorat slaget kring då hela samhället vill ha bort det och särskilt adopterade själva så min åsikt där är irrelevant.

Kravet på försörjning för invandrare känns något högt. Bra att vara emot lönedumning men även människor som tjänar t.ex 28 000 är en tillgång när de arbetar.

Jag gillar äldrefrågor och barnfrågor. Så där blir jag positivt inställd. Alkoholpolitiken, not so much. Motsägelsefull var den också. Vi behöver inte mer alkohol i samhället och svenskar ska kunna leva nyktra. Sedan låter vissa saker som dold agenda, att plocka bort särskilda diskrimineringgrupper t.ex.

Jag är även emot tigger men inte människorna. Anser själv att vi ska hjälpa dem i viss mån och skicka räkningen till deras hemländer och kräva att deras länder får vite på EU-nivå för fördrivning av etniska minoriteter.

Och tramset om vapen? Nåväl ska kolla Liberalerna lite också.
Personen du försöker nå är inte tillgänglig var god försök igen.
Citera
2026-08-07, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitholecitizen
Det behöver inte vara skevt alls. Invandringen drabbar allt och alla. Den urholkar välfärden, vårdköerna blir längre, vår svenska kultur och identitet urvattnas, skolorna och eleverna påverkas negativt, hemtjänsten är rena skräckfilmen, islamismen och segregationen ökar, osv. Listan kan göras lång. En röst på SD är sunt och något som faktiskt kommer att göra Sverige bättre och rikare på sikt. Inte bara för oss, utan även för de i framtiden. Vill inte ens tänka tanken hur Sverige skulle se ut i framtiden om vänstern fick regera fritt.
Fast jag struntar fullkomligt i om mina grannar är svenskar, psykiskt sjuka, invandrare, muslimer, 10 barnsfamiljer, transsexuella eller något annat så länge som de ger tusan i att skada och förminska andras rättigheter.

Problemet med för hög invandring är inte den enskilda invandraren utan mentaliteten och de som inte förstår att de ska göra bättre än svenskar som missköter sig inom systemet. Inte sämre. Det är meningen att de ska besvara det de får här med att rensa ut bland de sä.re, inte skapa svårare problem.

Många invandrare klarar av att sköta sig och bemöta andra människor väl. Problemet är de som inte gör det.

Att motanmäla mig för att jag anmäler invandrare, är ett av de där sinnesjuka systemen man skadat mig under aktivt i trettio år för att straffa mig om jag inte låter någon som råkar vara icke blond och blåögd från att skada mig.

Så sitter kärringjäveln, en invandrare med självgod mysning av att jag skäller ut henne efter noter då de pratar om att min anmälan befogar oro gällande mig för att jag utsatts förr. Man ska alltså jaga mig som mår bra och lägga resurserna på det men inte den man som get sig på flertalet grannar och även barn?

Sedan påstår vi att ett sådant svin som du kommer till om du ringer socialkontor vuxen i Västerås, är en "integrerad invandrare" . Nej, hon är ett jävligt bra exempel på att vi måste stoppa invandringen och börja skicka ut mängder av människor och problemet med dessa bölder är att vi inte vet vilka de är först när de spricker och synligt kletar sitt var överallt. Man kan inte se på utsidan vilken av dem det är som är bölder, man kan inte avgöra det genom deras löner, utbildningar, religioner. En 13 årig somalier eller afghan som skulle försöka rycka väskan av mig, kan ha bra mycket mer innanför pannbenet än den där "utbildade skattebetalaren". Skillnaden är att när vi ser förnedringsrån, så vet vi att där finns generellt sådant som kanske aldrig kommer kunna räta upp sig.

Så det blir skevt för mig att som röd rösta på SD. Jag överväger att bli medlem och politiskt engagerad (osäker på om det är möjligt eller om jag är för långt ifrån en del andra frågor) för jag vill åt de här tjänstemännen och andra som missbrukar makt. Oavsett om det är en vit man, högutbildad invandrare, svensk medelålders kvinna. De behöver sparkas ut ur systemen. Min fot är redo att träffa dessa arslen där den bör.
Senast redigerad av TramsPostaren 2026-08-07 kl. 00:24.
Citera
2026-08-07, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Det borde vara olagligt att skriva så långt.
Uppenbart anser man det om man anmäler mig för det som myndighet

Det är väl jobbigt för dem när de inte klarade av att förstå innehållet i kursmaterialet på socionomprogrammen och blev prövad mot verkligheten.

Jag har fått erbjudande av en annan socialarbetare att följa med mig till soc men jag avböjde då jag absolut inte ämnar att samarbeta med att anmäla mig själv oskäligt. Jag vet hur lågbegåvade akademiker arbetar. Jag behöver nu istället få veta vartena dokument de öppnat och skrivit kring mig samt få namn och handlingar kring det här.

Jag har trots allt papper från 1985 på att socialtjänsten känt till min utsatthet så det är lite sent att anmäla "oro" idag. Det tänkte de inte på.

Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Nej tråkigt för dig att du inte har mitt nummer va? Skönt för mig dock.
Citera
2026-08-07, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
4570 personer har öppnat tråden. Om jag lyckas få några tusen läsningar till så innebär det att några hundra av dem kommer läsa och tänka WTF?! och se att något är riktigt sjukt med hur Sverige fungerar och fungerat länge.

Jag kämpar med näbbar och klor med att skydda barn och blir motanmäld för att jag försöker anmäla en man som förföljt mig och andra kvinnor. Samt ofredat barn dessutom.

Det är sådant som blir politisk aktivism när folk ser hur det fungerar i verkligheten.

Hur systemet alltid gett sig på mig för att ställa mig till svars så fort jag försökt att ingripa mot förövare.

Se det som civilt motstånd. Och jo, budskapet når en del människor. Det här är vad ni också får om ni inte agerar

Ingen lyssnade på mig när jag pratade om övergrepp inom vården, inte ens när en förövare mördade sitt ex efter att ha anmälts och sedan begick självmord. Idag så blir istället äldre våldtagna på löpande band. Man hade kunnat lyssna på mig 2009 eller 2010. Många år man haft på sig att motverka brott inom vården sedan är alla förvånade idag på att jag tydligen inte var galen trots att människor i systemet då gick till attack för att kalla mig för.det.

Den här tråden är politisk aktivism. Någon kommer se det som galet nog för att fundera över hur myndigheter och människor i maktpositioner agerar för att straffa den som berättar om fel.

Det är som att leva i ett krig, där bara jag är med i men mot alla med makt.
Citera
2026-08-07, 00:49
Avstängd
Citat:
4570 personer har öppnat tråden. Om jag lyckas få några tusen läsningar till så innebär det att några hundra av dem kommer läsa och tänka WTF?! och se att något är riktigt sjukt med hur Sverige fungerar och fungerat länge.

Jag kämpar med näbbar och klor med att skydda barn och blir motanmäld för att jag försöker anmäla en man som förföljt mig och andra kvinnor. Samt ofredat barn dessutom.

Det är sådant som blir politisk aktivism när folk ser hur det fungerar i verkligheten.

Hur systemet alltid gett sig på mig för att ställa mig till svars så fort jag försökt att ingripa mot förövare.

Se det som civilt motstånd. Och jo, budskapet når en del människor. Det här är vad ni också får om ni inte agerar

Imgen lyssnade på mig när jag pratade om övergrepp inom vården, inte ens när en förövare mördade sitt ex efter att ha anmälts och sedan begick självmord. Idag så blir istället äldre våldtagna på löpande band. Man hade kunnat lyssna på mig 2009 eller 2010. Många år man haft på sig att motverka brott inom vården sedan är alla förvånade idag på att jag tydligen inte var galen trots att människor i systemet då gick till attack för att kalla mig för.det.

Den här tråden är politisk aktivism. Någon kommer se det som galet npg för att fundera över hur myndigheter och människor i maktpositioner agerar för att straffa den som berättar om fel.

Det är som att leva i ett krig, där bara jag är med i men mot alla med makt.
Får ni ha mobiler i psykhemet?
Citera
2026-08-07, 01:02
Medlem
populopiduss avatar
Sök hjälp. Antingen har du mani eller påverkad av centralstimulatia eller båda. Hjälp finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in