2026-08-06, 22:41
Medlem
Anillens avatar
Ja, det stämmer att han har iaf 2 olika konton på Facebook
Citera
2026-08-06, 22:41
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Chefstekniker på ett konstmuseum låter inte särskilt akademiskt.

Ungefär lika avancerat som att vara kebabtekniker.

Hur kan en sån tjäna så j-a bra?
Det är väl i princip på nivån hänga upp tavlor.
Restaureringar och sånt knepigt är konservatorjobb och dom tjänar väl inte storkovan heller.
Senast redigerad av Fioehlbaerth 2026-08-06 kl. 22:52.
Citera
2026-08-06, 22:42
Medlem
Mbabbes avatar
Citat:
Vad har han för årsinkomst?

Jag gissar att BO definitivt hade högre årsinkomst än han.

Medellönen i Sverige är ca 42 000kr
Han deklarerade 700k 2024 och över 800k 2025. Jag anser det vara en otroligt hög lön för en vaktmästare, måste haft nån sidoinkomst, eller nåt stämmer inte.
Citera
2026-08-06, 22:42
Medlem
Kan vara så att hon sa att efter vår planerade fest vill jag gå skilda vägar…
Han fick panik och så vidare.
Många kvinnor är längre fram i tankar om att göra slut och flera män blir överrumplade
Han kanske inte anade nåt alls och så släppte hon bomben och då satte han kniven i henne
Bara spånar…

Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tänkte också den tanken. För något drastskt måste rimligtvis ha hänt. Samtidigt verkar det litet märkligt att bryta upp inför en planerad fest.
Citera
2026-08-06, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hepphopphia
Man får säga det är en relativt kort tid. Undrar vad som gick galet. Han kanske primär var ute efter hennes lägenhet för att deala med? Spekulerar.
Tycker också detta verkar ganska uppenbart när man läser sammanställningen av den där storyn. Varför annars flytta från den stora attraktiva lägenheten, om inte för att han skulle kunna stå med på kontraktet OCH hävda sambolagen osv.
Citera
2026-08-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tänkte också den tanken. För något drastskt måste rimligtvis ha hänt. Samtidigt verkar det litet märkligt att bryta upp inför en planerad fest.

Tror inte man ska haka upp sig så mycket på att de skulle ha en fest ur den aspekten. De kanske hade bjudit över lite vänner nåt datum och labelat det som en ”sommarfest”. Känns som sånt den typen av övre medelklass håller på med på somrarna. Det var nog inte världens grej i sammanhanget. Sen har ju det blivit ett uppslag i media för att det är en av få saker som framkommit.
Citera
2026-08-06, 22:52
Medlem
Citat:
Chefstekniker på ett konstmuseum låter inte särskilt akademiskt.

Ungefär lika avancerat som att vara kebabtekniker.

Karva i en köttrulle med halal och lägga i ett bröd med fefferoni ska aldrig underskattas.

En chefstekniker på ett galleri/konstmuseum ska ha kompetens inom
snickeri- eller verkstad,
kunskap om el, ljus och AV-teknik,
erfarenhet av riggning och installation,
noggrannhet eftersom konstverk ofta är värdefulla,
problemlösningsförmåga.
Det är ett praktiskt arbete, men också kreativt. Många chefstekniker har bakgrund inom scenproduktion, museer, utställningsproduktion, teaterteknik eller finsnickeri. De är ofta de som ser till att konstnärens vision faktiskt blir verklighet i utställningsrummet.
Citera
2026-08-06, 22:53
Medlem
TexRex50s avatar
Kan någon sammanfatta allt?
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Helt enig i detta…måste erkänna att fallet gäckar mig för att jag inte ser hur man som 57-årig 3-barnsfar mördar sin flickvän - och under 33 timmar: flyr ut i skogen, gömmer sig i bodar, lämnar en massa spår, stjäl en kajak, paddlar över till grannön, gömmer kajaken och häckar tills dess att polishelikoptern hittar honom med värmekameran - och då tänker han att han kan simma ifrån dem. Det går inte ihop för mig, men jag har heller inte hamnat i hans situation. Du kanske ändå har rätt, hans instinkt var att dölja spår för att skydda sig själv och genom detta fokusförflytta till andra potentiella gärningsmän. Logiken = noll faktiskt
Det är nog lättare att fly på land och i en storstad än bland öar.
Citera
Medlem
knors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sesamsmaland1986
Kan vara så att hon sa att efter vår planerade fest vill jag gå skilda vägar…
Han fick panik och så vidare.
Många kvinnor är längre fram i tankar om att göra slut och flera män blir överrumplade
Han kanske inte anade nåt alls och så släppte hon bomben och då satte han kniven i henne
Bara spånar…
Tror inte spekulationer om motiv och händelseförlopp ger ett skit under här läget. Även om jag inte tror det så kan det väl i teorin ha börjat med att han ville göra slut.

Har svårt att förstå vad hon såg hos honom. Inte är han en vacker man. Skinntorr och lite läskig. Hon ser ut att ha varit avsevärt attraktivare. Men vad hjälper det just nu. 😞
Citera
2026-08-06, 22:54
Medlem
Vilken sida i tråden har en sammanfattning vad som hänt, vem MGM är och troligt motiv osv?
Citera
2026-08-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TexRex50
Kan någon sammanfatta allt?

Citat:
Ursprungligen postat av Yukno
Vilken sida i tråden har en sammanfattning vad som hänt, vem MGM är och troligt motiv osv?

Är väl inte allt men duger fortfarande:

(FB) Kvinna i 50-årsåldern misstänkt mördad på ö i Värmdö kommun (2026-08-04)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in