2026-08-05, 01:03
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Tack för info men jag blir inte riktigt klok.

Är Ängsö och Sollenkroka Ö samma ö?

Bostaden är ett permanentboende men personen som bor där är sommargäst?
Nja, Ängsö klassificeras som en egen ö. Men i praktiken när det är normalvatten eller lågvatten så är det samma ö. Om det är högvatten så finns det en bro emellan.

Kommer inte ihåg vet han heter som bor på Ängsö permanent, någon pensionär, googla på Ängsö och Skärgårdsnytt så finner du.

Alla andra adresser som tillhör Sollenkroka Ö du hittar via hitta.se tillhör egentligen inte ön.

Ja, det är en sommarstugegäst.
Citera
2026-08-05, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Nej, Sollenkroka Ö och kvinnan ska ha delat boende med en man som inte är misstänkt för fem öre.

Så kvinnan har en partner som inte är misstänkt? Ett rån som gått fel? Bara ett vansinnesdåd? Familj/släkting? Om det hade varit en fest eller liknande kan man väl tänka att förövaren borde ha kunnat hållas på plats
Citera
2026-08-05, 01:06
Medlem
Citat:
Nja, Ängsö klassificeras som en egen ö. Men i praktiken när det är normalvatten eller lågvatten så är det samma ö. Om det är högvatten så finns det en bro emellan.

Kommer inte ihåg vet han heter som bor på Ängsö permanent, någon pensionär, googla på Ängsö och Skärgårdsnytt så finner du.

Alla andra adresser som tillhör Sollenkroka Ö du hittar via hitta.se tillhör egentligen inte ön.

Ja, det är en sommarstugegäst.
Ängsö är det samma som Ängsholmen?

Vad jag kan se är det en folkbokförd på den ön. Är det i detta hus som kvinnan är hittad död?
Citera
2026-08-05, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMarxx
Min väninna har hus bredvid. Det är på Möja. Jag har sett bilden på när helikoptern landar

Du har fel, helikoptern kan väl ha snurrat i området och varit på flera platser
Citera
2026-08-05, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Så kvinnan har en partner som inte är misstänkt? Ett rån som gått fel? Bara ett vansinnesdåd? Familj/släkting? Om det hade varit en fest eller liknande kan man väl tänka att förövaren borde ha kunnat hållas på plats
Personer i den närmaste cirkeln är i regel alltid intressanta när det kommer till mord. Generellt alltså. Behöver ju inte vara så nödvändigtvis
Citera
2026-08-05, 01:08
Medlem
Citat:

Vad jag kan se är det en folkbokförd på den ön. Är det i detta hus som kvinnan är hittad död?

Men du… det står ju klart och tydligt i flera inlägg ungefär hur det hänger ihop. Läs i lugn och ro
Citera
2026-08-05, 01:10
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Vill inte gå in på detaljer då det blir extremt känsligt. Men ja, finns det en förövare så är det inom familjen.

Citat:

Ängsön kallas det för i folkmun men Ängsholmen är det väl det korrekta namnet. Kvinnan är inte hittad död i det huset.
Citera
2026-08-05, 01:13
Medlem
Citat:
Vill inte gå in på detaljer då det blir extremt känsligt. Men ja, finns det en förövare så är det inom familjen.

Ängsön kallas det för i folkmun men Ängsholmen är det väl det korrekta namnet. Kvinnan är inte hittad död i det huset.

Fyfan… aja man får väl vänta tills det rullas upp. Men tack för bra info till tråden
Citera
2026-08-05, 01:15
Medlem
Fishy75s avatar
Citat:
Du har fel, helikoptern kan väl ha snurrat i området och varit på flera platser
Finns en ”helikopterplatta” på berg för sjukvårdstransporter och annat, det är nog därför de landat där.
Citera
2026-08-05, 01:17
Medlem
Citat:
Men du… det står ju klart och tydligt i flera inlägg ungefär hur det hänger ihop. Läs i lugn och ro
Sorry är lite rörigt med smeknamn på ”Ängsön”, att platsen är en ö och ett namn på en postadress som gäller flera öar, att det är en ”permanentbostad” men personen är inte skriven där.

Det är väl bra att detta reds ut!
Citera
2026-08-05, 01:17
Medlem
Kryckmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMarxx
Min väninna har hus bredvid. Det är på Möja. Jag har sett bilden på när helikoptern landar

Ambulanshelikoptrar har gjort säkert 20 landningar runt om Stockholm idag. Som jag redan förklarat så mellanlandade aktuell helikopter på Möja på vägen tillbaka till sin bas efter att de varit vid Sollenkroka där även polishelikoptern gick ned, och dit sjöpolisen samt KBV kört skytteltrafik över farleden.
Senast redigerad av Kryckmannen 2026-08-05 kl. 01:20.
Citera
2026-08-05, 01:18
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Fyfan… aja man får väl vänta tills det rullas upp. Men tack för bra info till tråden
Ingen orsak, vill bara att det inte spekuleras och oskyldiga får skit. Har betydligt bättre koll än media. Familjen som är drabbad hyser jag stor respekt för då de har visat stor respekt för en själv.

Som tidigare nämnt, är någon orolig för att det ska vara en anhörig så skicka ett PM så tar vi det därifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in