2026-08-06, 22:12
Medlem
MGM i grön tröja i detta klipp?

https://vimeo.com/113919092?
Citera
2026-08-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hepphopphia
Tusen tack! Hur länge var de egentligen sambos?
Samboskapet inleddes 2019-08-01. Då folkbokfördes dom på adressen Hagagatan.

Parterna är inte överens om exakt tidpunkt för seperationen.

X hävdar i tvistenålet att separationen skedde 2021-01-02.
X nämner också att X mottog en skrivelse från TNs advokat 2021-02-01.
TN anser att samboförhållandet varade i 1 år och 6 månader eller med brytpunkt: 2021-04-06.

Har inte sett någon uppgift på hur parterna bodde, i praktiken, under den här perioden mellan jan 2021 - dec 2022, innan parterna kunde tillträda sina nya lägenheter.
Citera
2026-08-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Stort tack! Mycket bra sammanfattat. Thompa en strulig jävel. Hade känts rimligt att hon skulle få lägenheten på Hagagatan. Kan det ge något om karaktären Thompa? Eller greppar jag efter halmstrån? Jag är inte Guds bästa barn, men hade absolut inte bråkat om det var tydligt att det var hennes tidigare lägenhet som hade möjliggjort bytet. Thompa gör ju en superbra deal. Hans hyresrättskontrakt hade kostat massor svart. Nu fick han det lagligt för 200k.

Vill tillägga att jag då också tolkar det som att barnens mamma inte är Thompas ex här. Det är en annan kvinna.

Du greppar inte efter halmstrån. Mkt hur man agerat bakåt säger i min mening mkt om hur man agerar idag. Jag håller med dig i allt. Lite dåligt omdöme och stort ego. Han har aldrig fel- typen. Ser fram mot offentliga handlingar.
Citera
2026-08-06, 22:20
Medlem
Att gapa över en 4:a på St Paulsgatan kräver sin man helt klart. Sen att bara unna exet en 2:a.
Verkar va en hyfsat egenkär typ.
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Stort tack! Mycket bra sammanfattat. Thompa en strulig jävel. Hade känts rimligt att hon skulle få lägenheten på Hagagatan. Kan det ge något om karaktären Thompa? Eller greppar jag efter halmstrån? Jag är inte Guds bästa barn, men hade absolut inte bråkat om det var tydligt att det var hennes tidigare lägenhet som hade möjliggjort bytet. Thompa gör ju en superbra deal. Hans hyresrättskontrakt hade kostat massor svart. Nu fick han det lagligt för 200k.

Vill tillägga att jag då också tolkar det som att barnens mamma inte är Thompas ex här. Det är en annan kvinna.
Citera
2026-08-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModernisticMan
Håller med. Någon flyktplan fanns aldrig och han är nog inte en sådan person som begår våldsbrott titt som tätt, så det har nog tagit honom lång tid att förstå vad han gjort och hur han ska bete sig nu.

Vad jag förstår av TV-nyheterna var hon fortfarande vid liv när han stack. Åtminstone då visste han inte att hon var död. Hon dog inte förrän efter det att hon hittats.
Citera
2026-08-06, 22:22
Medlem
Tippar på att hon gjort slut och bråk uppstod…

Citat:
Ursprungligen postat av klifla
Precis min tankegång också. Total panik när det går upp vad som hänt. Kanske han även försökt skada sig själv men inte lyckats. Båda verkar ju tillhöra kategorin "akademiker" med bra jobb och inte trasiga. Verkligen inte ett typfall. Nåt har bara gått jävligt snett, för snett.
Tragiskt hela skiten
Citera
2026-08-06, 22:26
Medlem
Yup.
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
MGM i grön tröja i detta klipp?

https://vimeo.com/113919092?
Citera
2026-08-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klifla
Precis min tankegång också. Total panik när det går upp vad som hänt. Kanske han även försökt skada sig själv men inte lyckats. Båda verkar ju tillhöra kategorin "akademiker" med bra jobb och inte trasiga. Verkligen inte ett typfall. Nåt har bara gått jävligt snett, för snett.
Tragiskt hela skiten
Chefstekniker på ett konstmuseum låter inte särskilt akademiskt.

Ungefär lika avancerat som att vara kebabtekniker.
Citera
2026-08-06, 22:28
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallaren25
Helt enig i detta…måste erkänna att fallet gäckar mig för att jag inte ser hur man som 57-årig 3-barnsfar mördar sin flickvän - och under 33 timmar: flyr ut i skogen, gömmer sig i bodar, lämnar en massa spår, stjäl en kajak, paddlar över till grannön, gömmer kajaken och häckar tills dess att polishelikoptern hittar honom med värmekameran - och då tänker han att han kan simma ifrån dem. Det går inte ihop för mig, men jag har heller inte hamnat i hans situation. Du kanske ändå har rätt, hans instinkt var att dölja spår för att skydda sig själv och genom detta fokusförflytta till andra potentiella gärningsmän. Logiken = noll faktiskt
Varför envisas många här med att säga 57 år när det står 55 i media?
Citera
2026-08-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhinder
Här är en sammanfattning med det som kommit fram hittills. Säg gärna till om något är fel.

Grym post. Tack. Motivbilden inte med i sammanfattningen, finns sådana teorier?
Citera
2026-08-06, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious

För att han är 57 år. Det har också framgått i media under dagen. Det var så användare här kunde ringa in rätt person.
Citera
2026-08-06, 22:30
Medlem
Därför att han är född i Januari 1969.
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in