Du greppar inte efter halmstrån. Mkt hur man agerat bakåt säger i min mening mkt om hur man agerar idag. Jag håller med dig i allt. Lite dåligt omdöme och stort ego. Han har aldrig fel- typen. Ser fram mot offentliga handlingar.
Tack vargen. Blivit sinnessjuk av det här fallet. Haft lite för mycket tid denna vecka. Du hjälper till att keep me sane
Samboskapet inleddes 2019-08-01. Då folkbokfördes dom på adressen Hagagatan.
Parterna är inte överens om exakt tidpunkt för seperationen.
X hävdar i tvistenålet att separationen skedde 2021-01-02.
X nämner också att X mottog en skrivelse från TNs advokat 2021-02-01.
TN anser att samboförhållandet varade i 1 år och 6 månader eller med brytpunkt: 2021-04-06.
Har inte sett någon uppgift på hur parterna bodde, i praktiken, under den här perioden mellan jan 2021 - dec 2022, innan parterna kunde tillträda sina nya lägenheter.
Man får säga det är en relativt kort tid. Undrar vad som gick galet. Han kanske primär var ute efter hennes lägenhet för att deala med? Spekulerar.
Senast redigerad av Hepphopphia 2026-08-06 kl. 22:37.
Reagerar på att det finns 1-2 extra konton på Facebook med samma namn som han, åtminstone det ena har en profilbild som ser ut att vara ha, där båda profilerna anger ”Konst” som yrke.
Som jag fattat det är alternativa Facebook-konton ett sätt att komma runt om man exempelvis blir avstängd från en dejtingapp. Nytt facebook-konto, ny profil. Finns fler fördelar också såklart om man vill vara lite mer anonym när man dejtar.
Ja det gick säkert upp för henne vad han var för slags person. Han ville säkert lura till sig något från BO också precis som han gjorde med sitt X och dennes attraktiva hyreslägenhet.
Samma uppfattning efter att ha läst den tvisten. En kvinna som i det fallet varit anledningen till att de fått den lägenheten. Hon har uppenbart betydligt sämre ekonomi. Ändå kan svinet inte låta henne få bo där, utan ska roffa åt sig en 4a på Söder, få ut det bästa från situationen. Psykfalls-beteende.
Och ja, det går säkert att applicera den typen av personlighetsdrag till hur han agerat efter mordet. Med det sagt, vill understryka att jag inte tror han överlagt mordet och planerat hur han ska göra sig av med liket. När ruset efter huggen lagt sig tror jag däremot att det är stor sannolikhet, ungefär som du säger, att han söker efter lösningar som kan rädda honom. Då är likdumpning eller anonym flyktväg de alternativen jag tänker är bäst. Han har ju haft tid att lugna ner sig, komma till sans och överlämna sig, men det är nog som du antyder - det ligger inte för hans person att göra det. Han vill komma undan till varje pris.
Reagerar på att det finns 1-2 extra konton på Facebook med samma namn som han, åtminstone det ena har en profilbild som ser ut att vara ha, där båda profilerna anger ”Konst” som yrke.
Som jag fattat det är alternativa Facebook-konton ett sätt att komma runt om man exempelvis blir avstängd från en dejtingapp. Nytt facebook-konto, ny profil. Finns fler fördelar också såklart om man vill vara lite mer anonym när man dejtar.