Citat:
Ursprungligen postat av
Tobbe87t
Jag har läst den här tråden, tillsammans med en del andra trådar som är av samma typ.
Det som jag reagerar på är att en person har blivit väldigt omtalad.
På samma sätt i en del andra trådar att huvudmännen försvinner så är det någon lättlurad person som blir drabbad till slut.
Tyvärr för henne är att det är den enda FUP som finns.
Det står en del i domen gällande det andra men FUP ger så mycket mer.
Dom andra är omtalade, men från att tråden startade gällande hur huvudmännen lurat folk på McDonalds på Avenyn. Men även på andra ställen som tex Jönköping.
Sen att narkotikamålet ramlade in i den här tråden och rättegång är mest på grund av att en av huvudmännen var med i lägenheten.
Sen kan man fundera på vad dom gjorde i Jönköping när dom inte "kunde vara i lägenheten"
Att bli uthängd på Flashback är bland det värsta du kan bli.
Det finns kvar så länge Flashback finns kvar.
ABDALLAH Ahmed Doghmosh och ABDURAHMAN Hussen Adan
Två stycken personer som är under 25 år.
Den ena är ens inte svensk medborgare. Den andra kom hit 2013.
Vad vill jag då ha sagt med detta inlägget.
Den här tråden har gått från att berätta om ett brott gällande lura av massa folk pengar
Till att gå igenom varför en person blir dömd för narkotikabrott.
En person som troligtvis kommer fortsätta på det här sättet resten av hennes liv.
Vilket i sig är tragiskt.
En person som troligtvis har en dålig bild, lättlurad och kommer leva på socialen resten av hennes liv.
Eller som några andra skrivit här att hon drar sig till kriminella och blir en sorts vandringspokal.
De andra i tråden kommer avtjäna sitt straff och kommer sen på något sätt ha ett mer eller mindre normalt liv, dock kriminellt.
Men man ska också titta på en annan sak.
Alla målkort som visats här
Syrran och morsan har inte varit straffad tidigare.
Yosef hade något bruk av narkotika
Anastasia eller vad hon hette, är ju tillsammans med ena huvudmannen hon hade varit med honom och fotograferat något skyddsobjekt.
De tre som hade störst målkort är just de som var åtalade för narkotikabrottet
Där pundarbruden dragit svarte petter och kommer var uthängd resten av sitt liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
FedorEmelianenko
jag vet jag har skrivit det med krav på sysselsättning ifrån början, i det fallet om nu firman gått i konbkurs är det väl bara ordna något annant men neju helt omöjligt liksom det jag menar
till tråden jag tror inte hon får boja
Den spårar ur denna tråd, men som han Tobbe skriver.
Det är den enda FUP som är ute.
Det handlar om en pundarbrud som blivit kn**lad både bostavligt och i livet av en blatte.
Läser man andra inlägg som skrivits så verkar det ju inte direkt vara den mest smarta människa
Det där är en människa som är helt körd i resten av hennes liv.
Hon var väl typ 38 år, och får ett år på kåken..
Svårt att få jobb sen..
Det är ju ingen högoddsare att hon är bränd och blir ett socfall .