2026-08-06, 17:10
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du beskrev Miljöpartiet som "ett en punkts-parti".

Ett en punkts-parti har ett (1) ändamål. Partier med bara ett (1) ändamål är mycket obehagliga partier.

Ty med bara ett (1) ändamål, så följer det automatiskt, att ändamålet helgar medlen för sådana partier.
De ser inte till helheten utan enbart fokus på miljön.
Miljö är viktigt anser jag men det finns fler sätt att utveckla miljön till att bli bättre.
Att ha som måla att höja priset på bensin och diesel är vansinne anser jag. Skapa mer alternativ så kommer folk välja detta och det gäller mer än just bilar.
Exempel. Mer närproducerade livsmedel. Mindre transporter och troligen betydligt bättre mat.
Citera
2026-08-06, 17:11
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Vad är det för "kostnader som kommer drabba oss om klimatsituationen förvärras mer och mer"?

Vad är det för klimatsituation som man ändrar med skattenivån?
Senast redigerad av Africagonzo 2026-08-06 kl. 17:15.
Citera
2026-08-06, 17:13
Medlem
Well i hope they have a f-in hard time get around too!
Citera
2026-08-06, 17:15
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Tror man på allvar att vad vi i lilla Sverige gör för klimatarbetet globalt så är det en piss i rymden. För det andra så har vi redan stränga klimatmål och har t.o.m. sänkt utsläppen mednuvarande regering än föregående. Vad får dig att tro att intäkterna från befolkningen skulle öka om vi alla får betala mera?
Man kan ju lägga sig på någon form av medelväg, vi behöver ju inte ha billigast bensin i Europa. Tycker nog sänkningen var lite onödigt stor med tanke på omständigheterna. Och ja, totalen byggs upp av alla marginaler. Så varje strå till stacken är värdefull!
Citera
2026-08-06, 17:15
Medlem
Alltså dom flyr sina egna länder för deras lagar men vill att vi ska anpassa oss efter deras?!!
Makes no fucking sense at all man.
Hatar dom! ut.

I mean why even come here if you guys hate us so much, makes no fucking point.

Stay!
Senast redigerad av Freedom46 2026-08-06 kl. 17:19.
Citera
2026-08-06, 17:16
Medlem
AlanGarners avatar
Om Romina Pourmokhtari (L) är vänster så undrar jag vad som är höger för dig? Svenska Nynazistiska partiet?

Citat:
Ursprungligen postat av EnRosaHamster
Romina Pourmokhtari är en islamist och det är en tragedi att hon har makt i sverige. Jävla tokvänstermuppar och era sjuka fantasier.

Hålet har ni ju själva skapat med 1 miljon analfabeter som lever på livstidsförsörjning.
Citera
2026-08-06, 17:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Vad är det för "kostnader som kommer drabba oss om klimatsituationen förvärras mer och mer"?
Förstår du inte det är det nog illa med dig. Menar du allvar med den frågan?
Citera
2026-08-06, 17:18
Medlem
Steinarrs avatar
Jag kunde inte bry mig mindre om "klimatförändringar".

Varför ska man göra det för? Klimatet ändrar sig med eller utan människors hjälp.

Helt ointressant. Jag tänker inte anpassa mig för något så meningslöst.
Citera
2026-08-06, 17:21
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Förstår du inte det är det nog illa med dig. Menar du allvar med den frågan?

Ja, jag menar allvar med den frågan.

Givet, att det skulle ha noll (0) inverkan på klimatet, om man utplånade Sveriges befolkning, så undrar man, vilka föreställningar som du och likasinnade har.
Citera
2026-08-06, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jag kunde inte bry mig mindre om "klimatförändringar".

Varför ska man göra det för? Klimatet ändrar sig med eller utan människors hjälp.

Helt ointressant. Jag tänker inte anpassa mig för något så meningslöst.
Håller med värmen ändrades totalt i Dinosauriernas tid, tror inte dom körde runt i bilar lixom.
Senast redigerad av Freedom46 2026-08-06 kl. 17:25.
Citera
2026-08-06, 17:23
Medlem
Hur kan ni vara nöjda med att betala såna sjuka elpriser som ni drivit fram med ert miljömuppsnack?

Är folk så korkade, i inlägg efter inlägg ser jag folk som förmodligen har väldigt mycket pengar över till elräkningar. Fascinerande.

Om man säger såhär då.

Du hade fått 5000 spänn extra i plånkan per månad om du röstat grönt. Då har man råd med dyrare bensin.
Citera
2026-08-06, 17:24
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Man kan ju lägga sig på någon form av medelväg, vi behöver ju inte ha billigast bensin i Europa. Tycker nog sänkningen var lite onödigt stor med tanke på omständigheterna. Och ja, totalen byggs upp av alla marginaler. Så varje strå till stacken är värdefull!

Moderna bensin och dieslar ger väldigt lite miljöpåverkan då dessa drar rejält mycket mindre än tidigare. Men öka gärna incitamenten för elbilar när vi har fått elen och infrastruktur på plats!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in