2026-08-06, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom46
Ja tjuvar 🤣
Jag har haft mer i plånboken senaste åren,
Jag kommer få det MYCKET sämre
Citera
2026-08-06, 15:49
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du glömmer de kostnader som kommer drabba oss om klimatsituationen förvärras mer och mer. Det kommer bli mångdubbelt kostnadsdrivande.

Vad är det för "kostnader som kommer drabba oss om klimatsituationen förvärras mer och mer"?
Citera
2026-08-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Från Aftonbladet

"Helldén: Högre bränslepriser så snart som möjligt"

Bra att MP går ut med detta i tid inför valet så de som röstar på vänsterblocket vet vad de kommer ställa till med.

Kommer givetvis drabba de med låg inkomst och de med hög inkomst klarar av höga bränslepriser och de har råd med att ha elbil.

citat
"Det är för billigt att tanka i dag.

Det anser Miljöpartiet, som vill driva igenom en höjning av bränslepriserna ”så snart som möjligt”."

En röst på Socialdemokraterna kommer troligen ge detta resultat att MP får igenom sina krav på detta.
Vi hade tidigare reduktionsplikt på över 30% med mål om 60% till år 2030.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1485305

En riktig Quisling..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunegbg
Jag har haft mer i plånboken senaste åren,
Jag kommer få det MYCKET sämre
Ah jag tänkte på folk som kommer och snor plånboken ur fickan när man är ute och går.
Är arg och på skämt humör samtidigt så tänkte inte, hoppas din situation blir bättre.
Im really sorry.
Citera
Medlem
[quote=InteMuhammed|95610718]
Sveriges territoriella utsläpp av växthusgaser uppgick 2024 till cirka 47,5 miljoner ton koldioxidekvivalenter, vilket motsvarar omkring 4,6 ton per capita.

Alltså Sverige har nästan 0,1 procent utav det hela!

Borde inte herr Helldén rikta in sig på de andra länderna och inte Sverige?

Mindre än 0,1 procent är ju nästan inte en fis i rymden!

Kina startar två kolkraftverk per vecka! Borde inte herr Helldén flytta sin MP-politik dit?
Citera
2026-08-06, 15:52
Medlem
Kaenkelberries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du glömmer de kostnader som kommer drabba oss om klimatsituationen förvärras mer och mer. Det kommer bli mångdubbelt kostnadsdrivande.

Tror man på allvar att vad vi i lilla Sverige gör för klimatarbetet globalt så är det en piss i rymden. För det andra så har vi redan stränga klimatmål och har t.o.m. sänkt utsläppen mednuvarande regering än föregående. Vad får dig att tro att intäkterna från befolkningen skulle öka om vi alla får betala mera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Betala EU för utsläppsrätter och stänga ned kärnkraften pga av torkan vill MP inte vara med om.

Vill du?
Citera
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Vilken idiot parti, vem fan röstar på ett sånt parti?

dom som vill ha högre bensinpriser?
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Pensionärer kommer få ställa bilen.
Barnfamiljer kommer få prioritera om de har råda att skjutsa sina barn till träning.
Semesterresor med bil kommer många inte ha råd med om de inte har en elbil.
De med låg inkomst har oftast inte råd att köpa en dyr elbil.
Matpriserna kommer gå upp.
Alla transporter blir dyrare.

Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Utmärkt. Gör det dyrt för Svensson att förflytta sig. Det ska krampa i plånboken att tanka. Att äga och köra bil är ingen mänsklig rättighet. Inte heller att röra sig över stora avstånd. Det finns kollektivtrafik om man vill resa. Höj till minst femtio kronor litern. Slå undan benen på medelklassen.

Bra. Äldre behöver inte åka runt och ta upp plats och okynneskonsumera. Barnfamiljer får prioritera. Man kanske inte ska skaffa barn om man inte har råd med dem? Semester är onödigt och en lyxkonsumtion. Stanna hemma. Låginkomsttagare bör inte ha dyra fordon. Går maten upp får folk laga mer från grunden och äta billigare. Folk folk handla och resa mindre, helt enkel

Tack för illustrationen av att Miljöpartiet är människofientligt.
Citera
2026-08-06, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom46
Ah jag tänkte på folk som kommer och snor plånboken ur fickan när man är ute och går.
Är arg och på skämt humör samtidigt så tänkte inte, hoppas din situation blir bättre.
Im really sorry.

Sant det blir väl det med i och med att vi får mer folk som vill sno plånboken
Citera
2026-08-06, 15:55
Medlem
Kaenkelberries avatar
Jag tycker att man helt enkelt skulle förbjuda MP då dessa är ett hot mot Sveriges välstånd. Vore verkligen en bra lösning så vi slipper dessa jävla tomtar.
Citera
2026-08-06, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunegbg
Sant det blir väl det med i och med att vi får mer folk som vill sno plånboken
Ja...och blir arg när tänker på det. Vill slåss mot den som kommer försöka en mot en, men kommer väl bara få en kniv mot sig och tio andra runt så vad ska man göra.
Men jag tänker tokigt nu men om MP vinner kanske det blir så dyrt att ingen mer kan ta sig hit, haha, känns så jävla roligt i mitt huvud när dom vill ha hit fler och skjuter sig själva i foten samtidigt.
Inte för det löser våra problem här och nu. Men känner lite glädje i det.
Kommer aldrig rösta på dom däremot.

Why don’t we just... wait here for a little while... see what happens?
Senast redigerad av Freedom46 2026-08-06 kl. 16:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in