2026-08-06, 13:46
Medlem
Av tidigare citerad artikel från Expressen att döma har de varit på ön tillsammans i några dagar innan det hände. Också något att lägga till som en central omständighet.
Citera
2026-08-06, 13:47
Medlem
knors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur400
Gillar denna teori och svartsjuka snubbar finns det fan så det räcker och blir över.

Ja, "landet" betyder det ställe man själv eller någon närstående äger. Man säger inte "landet" om något som en kompis äger. Dvs han betraktade stället som "deras".
Citera
2026-08-06, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Vad kommer detta ryckte om att det skulle vara en person med första bokstav T ifrån? Det verkar ju vara helt taget ur luften. Allt vi vet är ju ålder, sen kan det va vem fan som helst.
Svar ; ”Ryktet” kommer ifrån att Polisen gick ut med info att mannen ,även kallad pv eller mgm är en man som är 57 år
BO :s Fb - Vänner gav vid handen 2 manliga vänner , båda vid namn Tomas. Båda 57 år
Bara ett konstaterande att BO har 2 manliga vänner som är 57 år , bland en massa kvinnor i varierande ålder !
Plus kanse flera manliga vänner . Dock är ingen av dem 57 år !
Så endast ett kallt konstaterande - 2 manliga vänner, båda heter Tomas och båda är 57 år .
Citera
2026-08-06, 13:50
Medlem
Citat:
Det är egentligen ren slump, släpp bokstaven T. Det var en annan T i det skedet. Idag var det kommit information som att gärningsmannen är 57 år och bor i centrala Sthlm. TN har då via Facebook varit den enda rimliga kandidaten. BO har inte så många vänner på FB så det är en ganska smärtfri genomgång.

Så bara för att det finns en i hennes vänlista som är 57 och bor i innerstan så tror man att det är han?

Fullt möjligt? Ja. Absolut. Men kan också vara exakt vilken annan 57-årig man bosatt innanför tullarna som helst.
Citera
2026-08-06, 13:51
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Han hade skrivit att han skulle till "landet" Jag antar att han tyckte det var hans ställe ? Annars skriver man väl "Ön" eller "Å*as lantställe" eller nåt mer opersonligt. Det skavde nog rejält att hon ägde det ihop med sitt ex.
Tror inte att man mördar för en sådan sak.
Mest troligt att kvinnan ville göra slut eller hade klagomål på honom.
En mycket farlig situation om mannen inte är normal.
Citera
2026-08-06, 13:52
Medlem
Citat:
Så bara för att det finns en i hennes vänlista som är 57 och bor i innerstan så tror man att det är han?

Fullt möjligt? Ja. Absolut. Men kan också vara exakt vilken annan 57-årig man bosatt innanför tullarna som helst.

Upp till var och en att bedöma sannolikheten för att metoden leder till rätt svar. Jag lutar åt det men är såklart inte 100.
Citera
2026-08-06, 13:55
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Upp till var och en att bedöma sannolikheten för att metoden leder till rätt svar. Jag lutar åt det men är såklart inte 100.

Det som talar emot är att han har en rätt öppen fb, men det finns inte ett enda inlägg från henne där. Ingen av dem verkar särskilt aktiva, så det behöver inte betyda något iofs.
Citera
2026-08-06, 13:56
Medlem
Citat:

Man måste ju väga in lite annat i det också såklart.

Ser det ut som en rimlig partner? Ja, kanske. Är man oftast FB-vän med sin partner? Ja, absolut oftast. Speciellt folk i den åldern.
Skulle hennes partner kunna sakna FB-konto? Ja, möjligt, men de flesta har Facebook.

Jag landar i att det är troligt eftersom hon har en Facebook-vän (bland totalt drygt 100 vänner) som stämmer in på alla kriterier som offentliggjorts. Min andra tanke är att hon annars borde ha en till manlig vän som uppfyller kriterierna, då jag antar att hon skulle vara FB-vän med sin partner.

Men man kan ju komma till olika slutsatser beroende på hur man bevarar frågorna ovan, och med vilken sannolikhet man bedömer att var och en stämmer.
Citera
2026-08-06, 13:57
Medlem
Citat:

Absolut. Kan mycket väl va så. Men det hade varit intressant med mer matnyttigt. Kanske någon som sett var polisen kan ha gjort ett inträde i city? Eller personen som är arbetsbekant med omnämnda TN kan ta och sluta tramsa och göra lite efterforskningar.
Citera
2026-08-06, 13:57
Medlem
Citat:
Vad kommer detta ryckte om att det skulle vara en person med första bokstav T ifrån? Det verkar ju vara helt taget ur luften. Allt vi vet är ju ålder, sen kan det va vem fan som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Som jag förstår det är det för att hon har två vänner på fb som är 57 år, varav den ene stämmer överens med det media rapporterat om den misstänkte. Men det behöver ju inte vara han för det.

Förutom detta även något löst rykte om att någon i tråden tipsade om någon med det förnamnet igår kväll. När jag frågade om detta inlägg och om man frågat om varför det tipsades om någon med det namnet fick jag inget svar. Har försökt se efter i tråden men inte hittat det inlägget.
Citera
2026-08-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Tror inte att man mördar för en sådan sak.
Mest troligt att kvinnan ville göra slut eller hade klagomål på honom.
En mycket farlig situation om mannen inte är normal.
Det finns säkert mkt annan svartsjuka inblandad. Tror han kanske började ställa ultimatum och det blev tjafs!
Citera
2026-08-06, 13:58
Medlem
Citat:
Man måste ju väga in lite annat i det också såklart.

Ser det ut som en rimlig partner? Ja, kanske. Är man oftast FB-vän med sin partner? Ja, absolut oftast. Speciellt folk i den åldern.
Skulle hennes partner kunna sakna FB-konto? Ja, möjligt, men de flesta har Facebook.

Jag landar i att det är troligt eftersom hon har en Facebook-vän (bland totalt drygt 100 vänner) som stämmer in på alla kriterier som offentliggjorts. Min andra tanke är att hon annars borde ha en till manlig vän som uppfyller kriterierna, då jag antar att hon skulle vara FB-vän med sin partner.

Men man kan ju komma till olika slutsatser beroende på hur man bevarar frågorna ovan, och med vilken sannolikhet man bedömer att var och en stämmer.

Vill också tillägga att hon inte har en tydlig koppling till denna man på nåt annat sätt, som att de skulle komma från samma håla, vara arbetskamrater eller liknande. Det bevisar inget, men stärker caset. Om det hade stått Krokom på honom också så hade jag avskrivit honom direkt som en gammal bekant, så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in