2026-08-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jag funderar på om han var irriterad på att Å*a ägde lantstället ihop med sitt ex ?? Han kanske krävde att hon skulle köpa ut honom men hon kanske inte ville det och hade ett bra kompisförhållande med JEB och det gjorde TN väldigt arg, kanske ? En spekulation.

Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Kan ju ha varit att Åsa ville göra slut o lämna honom, kanske till o med göra en polisanmälan mot honom, pga någon form av hot/misshandel?

Om det är TN som är MGM så får jag en känsla av att de kan vara rätt olika som personer och att skillnaderna kommer upp till ytan när den värsta nyförälskelsen lagt sig. Hon hög jurist på bank, med bakgrund bl.a på Lidingö och tills nu boende i Vasastan - han tekniker i konstvärlden, boende på Söder.
Citera
2026-08-06, 13:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karaff
Kan ju ha varit att Åsa ville göra slut o lämna honom, kanske till o med göra en polisanmälan mot honom, pga någon form av hot/misshandel?
Ja, oftast är det sådana här saker som ligger bakom när en man mördar en kvinna.
Citera
2026-08-06, 13:40
Medlem
Citat:
Bland annat genomfördes en insats på mannens hemadress i centrala Stockholm.

Där hittades bland annat en kalender där det stod att mannen skulle befinna sig ”på landet” för tillfället, enligt samma uppgifter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pXeV2/pojkvannen-jagades-i-33-timmar-efter-mordet-pa-skargardson?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2026-08-06, 13:41
Medlem
Citat:
Jag funderar på om han var irriterad på att Å*a ägde lantstället ihop med sitt ex ?? Han kanske krävde att hon skulle köpa ut honom men hon kanske inte ville det och hade ett bra kompisförhållande med JEB och det gjorde TN väldigt arg, kanske ? En spekulation.

Svartsjuka?, en snubbe med kontrollbehov, men se det gick inte med henne då flippade han, möjligen så?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Om det är TN som är MGM så får jag en känsla av att de kan vara rätt olika som personer och att skillnaderna kommer upp till ytan när den värsta nyförälskelsen lagt sig. Hon hög jurist på bank, med bakgrund bl.a på Lidingö och tills nu boende i Vasastan - han tekniker i konstvärlden, boende på Söder.

Ja, och hon är troligtvis mycket omtyckt och uppskattad, av både män och kvinnor.
Citera
Medlem
Från Expressen.
Så han har förmodligen stulit en kajak han försökt gömma undan för att sen hitta ett rimligt tillfälle att sticka? Eller hur ska man tolka det?

Citat:
I går kväll, när hon kom hem från jobbet, tog hon ett varv runt ön för att se om hon såg något misstänkt – men allt såg ut att vara i sin ordning.

Sen fick hon höra av en gäst som bor hos henne på ön att hen hade hittat en kajak. Då anade Rebecka oråd.

– Så vi gick ner dit och så var det inne i skogen. Där låg en kajak gömd under ett träd, mitt i skogen. Och då ringde jag 112 direkt, säger hon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, oftast är det sådana här saker som ligger bakom när en man mördar en kvinna.
Han hade skrivit att han skulle till "landet" Jag antar att han tyckte det var hans ställe ? Annars skriver man väl "Ön" eller "Å*as lantställe" eller nåt mer opersonligt. Det skavde nog rejält att hon ägde det ihop med sitt ex.
Citera
2026-08-06, 13:42
Medlem
Vad kommer detta ryckte om att det skulle vara en person med första bokstav T ifrån? Det verkar ju vara helt taget ur luften. Allt vi vet är ju ålder, sen kan det va vem fan som helst.
Citera
2026-08-06, 13:43
Medlem
Citat:
Han hade skrivit att han skulle till "landet" Jag antar att han tyckte det var hans ställe ? Annars skriver man väl "Ön" eller "Å*as lantställe" eller nåt mer opersonligt. Det skavde nog rejält att hon ägde det ihop med sitt ex.

Gillar denna teori och svartsjuka snubbar finns det fan så det räcker och blir över.
Citera
2026-08-06, 13:44
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper
Vad kommer detta ryckte om att det skulle vara en person med första bokstav T ifrån? Det verkar ju vara helt taget ur luften. Allt vi vet är ju ålder, sen kan det va vem fan som helst.

Som jag förstår det är det för att hon har två vänner på fb som är 57 år, varav den ene stämmer överens med det media rapporterat om den misstänkte. Men det behöver ju inte vara han för det.
Citera
2026-08-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronny.von.pepper

Det är egentligen ren slump, släpp bokstaven T. Det var en annan T i det skedet. Idag var det kommit information som att gärningsmannen är 57 år och bor i centrala Sthlm. TN har då via Facebook varit den enda rimliga kandidaten. BO har inte så många vänner på FB så det är en ganska smärtfri genomgång.
Citera
2026-08-06, 13:46
Medlem
-Dizzy-s avatar
Han hade alltså paddlat kajak till en närliggande ö efter mordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in