2026-08-06, 10:24
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hög press, snabba återerövringar, högt tempo och styra spelet.
Ni har verkligen revolutionerat fotbollen. Ni får hoppas ingen annan kommer samma unika taktik…
Framförallt ser ert Europaspel ut som det brukar göra.

Inte bara för er utan för svenska lag i allmänhet. Även andra lag som lyckats kvalificera sig till gruppspel brukar inte lyckas särskilt bra i själva gruppspelet. Därför förblir de oseedade inför nästkommande säsonger.

Jag hade räknat med avancemang efter lottning mot Rakow och Split. Er trupp är högre värderad och ni är kraftigt bättre än oss enligt oddsen. Min gissning är att ni inte ser avancemang till både gruppspel och direktavancemang till slutspel som någon självklarhet. Spekulationerna handlar snarare om det stundande fiaskot för er del.

Frågan är alltid: varför är det så?
Citera
2026-08-06, 10:28
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Anderlecht är ett lag ni ska köra över på hemmaplan. 3-1 med bud på mer. I verkligheten kvitterade ni till 1-1 efter deras röda.

Så här vill Max Hahn att DIF spelar fotboll:

Detta är extremt effektivt mot icke-samspelta lag som förlitar sig på individuell finess över taktisk disciplin.

Problemet ligger inte hos spelarna utan hos tränare eller t o m sportslig ledning.
Skitsnack som vanligt från dig. Dels så är inte Anderlecht ett lag vi BORDE slå med 3-1 då de dels har ett truppvärde tre gånger högre än oss och dessutom kom väl förberedda med flera träningsmatcher med bra resultat. Om du såg matchen hemma så borde vi dessutom ha vunnit den.

Så fortsätt att skryta över att ni förlorade med 4-1 mot Chelsea, stort grattis!
Citera
2026-08-06, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Skitsnack som vanligt från dig. Dels så är inte Anderlecht ett lag vi BORDE slå med 3-1 då de dels har ett truppvärde tre gånger högre än oss och dessutom kom väl förberedda med flera träningsmatcher med bra resultat. Om du såg matchen hemma så borde vi dessutom ha vunnit den.

Så fortsätt att skryta över att ni förlorade med 4-1 mot Chelsea, stort grattis!

Anderlecht är absolut ett lag som bajen ska slå ut, oaktat truppvärde och dylikt strunt.
Citera
2026-08-06, 10:38
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

https://dif-tv.se/diftv/watch/highlights-djurgarden-kaa-gent-4-2-uefa-europa-conference-league-2022

5-0 vinkades av för offside på Holmberg som skymde målvakten. Detta är returen under gruppspelet och Gent kan ej skylla på ringrost.

Jag säger ju exakt det - ni borde vunnit övertygande mot Anderlecht.
Citera
2026-08-06, 10:43
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Framförallt ser ert Europaspel ut som det brukar göra.

Inte bara för er utan för svenska lag i allmänhet. Även andra lag som lyckats kvalificera sig till gruppspel brukar inte lyckas särskilt bra i själva gruppspelet. Därför förblir de oseedade inför nästkommande säsonger.

Jag hade räknat med avancemang efter lottning mot Rakow och Split. Er trupp är högre värderad och ni är kraftigt bättre än oss enligt oddsen. Min gissning är att ni inte ser avancemang till både gruppspel och direktavancemang till slutspel som någon självklarhet. Spekulationerna handlar snarare om det stundande fiaskot för er del.

Frågan är alltid: varför är det så?
Jag räknar också med avancemang men vad hade detta med eran revolutionerande spelstil att göra?
Citera
2026-08-06, 10:44
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Anderlecht är absolut ett lag som bajen ska slå ut, oaktat truppvärde och dylikt strunt.
Smickrande men nej, bara nej…
Citera
2026-08-06, 10:46
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Jag hade räknat med avancemang efter lottning mot Rakow och Split.
Du var även säker på att ni i princip redan var i semifinal i cupen inför kvarten mot oss.
Citat:
Klass i stora lass.

Djurgår'n i praktiken vidare till semifinal.
Citera
2026-08-06, 10:48
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Jag hade nog Anderlecht som 60-40 favoriter inför. Absolut görbart men krävs att man är på topp. Vi är bättre spelmässigt i tre halvlekar och borde definitivt varit mer effektiva så vi vann hemmamötet. Sen är andra halvlek i Bryssel ett jävla haveri. Men att säga att Anderlecht är ett lag "vi ska slå ut" är väl inget jag helt håller med om även om det naturligtvis finns tuffare motstånd i Europa League.
Citera
2026-08-06, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Smickrande men nej, bara nej…

Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Jag hade nog Anderlecht som 60-40 favoriter inför. Absolut görbart men krävs att man är på topp. Vi är bättre spelmässigt i tre halvlekar och borde definitivt varit mer effektiva så vi vann hemmamötet. Sen är andra halvlek i Bryssel ett jävla haveri. Men att säga att Anderlecht är ett lag "vi ska slå ut" är väl inget jag helt håller med om även om det naturligtvis finns tuffare motstånd i Europa League.

Belgiska ligafyran, som dessutom är ur säsong? Ni överskattar kvaliteten på Jupiler Pro League. Om man tittar till de faktiska matcherna återspeglas verkligheten dessutom, ni är mycket bättre lag och ska egentligen göra minst tre mål på Anderlecht i hemmamötet. Att bajen däremot har institutionaliserat att vara sämst när det gäller, det är något annat.
Citera
2026-08-06, 11:00
Medlem
Damacys avatar
Ni som kanske har lite bättre koll på Sirius: ponera att Ure och Bjerkebo försvinner närmsta veckorna, finns det då faktiskt en reell chans att de missar guldet eller är serien redan avgjord?
Citera
2026-08-06, 11:29
Medlem
Irmschers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damacy
Ni som kanske har lite bättre koll på Sirius: ponera att Ure och Bjerkebo försvinner närmsta veckorna, finns det då faktiskt en reell chans att de missar guldet eller är serien redan avgjord?
Svårt med bjerkebo, men Ures ersättare finns redan i truppen, dock är han skadad vilket såklart ger upphov till en del orosmoln. Sen är det ju 11 spelare och inte bara 2 st i ett lag.
Citera
2026-08-06, 12:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Belgiska ligafyran, som dessutom är ur säsong? Ni överskattar kvaliteten på Jupiler Pro League. Om man tittar till de faktiska matcherna återspeglas verkligheten dessutom, ni är mycket bättre lag och ska egentligen göra minst tre mål på Anderlecht i hemmamötet. Att bajen däremot har institutionaliserat att vara sämst när det gäller, det är något annat.
Märks om inte annat i denna debatten.

Tanken på framgång är direkt plågsam för dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in