2026-08-15, 08:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Nu stänger vi kapitlet om bajens femte europaspel på sju år eller vad det är. Derbyfokus

And just like that, crickets.
När Bajen inte är i fokus blir det tyst.

Iom att Allmänna Idrottsklubben Fabege inte ska vara ett hot så vill man ha Dif förlust, men som vanligt kommer man väl sitta och hoppas på lika.
Tror dock att lillebror i grandgården kommer rufsas till ordentligt i morgon, tyvärr.
Senast redigerad av QuantumQuill 2026-08-15 kl. 08:50.
Citera
2026-08-15, 09:32
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Nu stänger vi kapitlet om bajens femte europaspel på sju år eller vad det är. Derbyfokus

Enig, det är fan dags att återta kronan! Bajen pratar man om som den där byfånen, inget annat.

Vill se Geiger och Dino från start på mittfältet tillsammans med Hove. Då kanske vi kan stänga till mittfållan. Ser gärna att vi dubblar Hegland då det är han som kan skapa något för mittbenorna. Hoppas på att Carlstrand rider på självförtroendet och smäller in iaf ett mål

Död och hat som Teu skulle säga.
Citera
2026-08-15, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Enig, det är fan dags att återta kronan! Bajen pratar man om som den där byfånen, inget annat.

Vill se Geiger och Dino från start på mittfältet tillsammans med Hove. Då kanske vi kan stänga till mittfållan. Ser gärna att vi dubblar Hegland då det är han som kan skapa något för mittbenorna. Hoppas på att Carlstrand rider på självförtroendet och smäller in iaf ett mål

Död och hat som Teu skulle säga.
Fast eftersom Aik förstörde ett BRA läge så det blev ekonomisk kris, som räddades av Yohanna, Isak och militärpengar,
protesterar mycket avundsjukt på Hammarbys HTFF efter att ha försökt liknande själv innan Hammarby och MISSLYCKATS,
borde det väl vara AIK som är byfånen...

((Då vi mötte Aik då jag var i tonåren, tyckte jag de var ok,
men efter BlackArmy-slagsmål-istället-för-fotboll, och traditionen med grova internmobbningen med sexuella övergrepp mot nya spelare kommit fram, har Aik skjunkit som en sten. Och det blir ju inte bättre av Teus onyanserade påståenden haha
Citera
2026-08-15, 13:04
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Fast eftersom Aik förstörde ett BRA läge så det blev ekonomisk kris, som räddades av Yohanna, Isak och militärpengar,
protesterar mycket avundsjukt på Hammarbys HTFF efter att ha försökt liknande själv innan Hammarby och MISSLYCKATS,

((Då vi mötte Aik då jag var i tonåren, tyckte jag de var ok,
men efter BlackArmy-slagsmål-istället-för-fotboll, och traditionen med grova internmobbningen med sexuella övergrepp mot nya spelare kommit fram, har Aik skjunkit som en sten. Och det blir ju inte bättre av Teus onyanserade påståenden haha

Väldigt osammanhängande alltihop, förstår knappt vad du säger. Sen är det ju peak byfåne att hävda sig likt England år efter år utan att vinna.

Och BA-slagsmål är ju knappast något som förekommer längre, inte ens de senaste vadå, 20-25 åren?
Citera
2026-08-15, 17:07
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Osannolikt, dels dålig förm och dessutom europaspel. Sirius har ett par riktiga förstärkningar på gång också.

Sist, men inte minst. De har ett jätteavstånd ner. De kommer inte att tappa.

Är du lika säker nu?
Citera
2026-08-15, 17:12
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
And just like that, crickets.
När Bajen inte är i fokus blir det tyst.

Iom att Allmänna Idrottsklubben Fabege inte ska vara ett hot så vill man ha Dif förlust, men som vanligt kommer man väl sitta och hoppas på lika.
Tror dock att lillebror i grandgården kommer rufsas till ordentligt i morgon, tyvärr.
Livet utanför FB alltså, en avlägsen myt för vissa
Brukar alltid gnugga att båda lagen förlorar när det är derby utan AIK.
Citera
2026-08-15, 17:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Är du lika säker nu?
Sveriges Rakow väntar nu och det är fucking 12 pinnar upp. Det är supermycket och Sirius har ju inte fallit ihop, mer att de behöver lära sig att behålla ledningar.
Citera
2026-08-15, 18:30
Medlem
Citat:
Sveriges Rakow väntar nu och det är fucking 12 pinnar upp. Det är supermycket och Sirius har ju inte fallit ihop, mer att de behöver lära sig att behålla ledningar.
Ja. Kalmar är mycket svåra hemma. Även utan tröttande europaspel för några dagar sedan skulle det varit troligast att Kalmar vinner.
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Väldigt osammanhängande alltihop, förstår knappt vad du säger.
Det är inte mitt fel att du inte klarar av att förstå längre meningar
Citera
2026-08-15, 18:32
Medlem
eternussermos avatar
Kan ni inte sluta diskutera tvillingderbyt, börjar bli tröttsamt nu.
Citera
2026-08-15, 19:36
Medlem
Naturligtvis regerande mästarna som till sist blev första lag att tvåla dit Sirius.

Förstår inte hur Mjällby redan har sex torsk, när jag kollar dem brukar jag tycka att de ser ganska bra ut.

Med det sagt så är det ju för svagt av Sirius att komma in till andra halvlek mot laget som har Johanssons pokal och tro att man är så jävla mycket bättre. Sånt som förtjänar att straffas.
Citera
2026-08-15, 19:40
Medlem
Valvantos avatar
Citat:

9p efter vinst imorrn, 6p efter vi mött dem hemma. Upp med tuttarna!
Citera
2026-08-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Förstår inte hur Mjällby redan har sex torsk, när jag kollar dem brukar jag tycka att de ser ganska bra ut.
Med en bättre målvakt hade vi gjort en mycket bättre säsong. Det är tajt i Allsvenskan och man vinner de flesta matcher med bara ett mål och då blir det tungt om målvakten släpper in två enkla.

Men det är inte hela förklaringen. Det gamla gardet i laget som var så bra förra året har underpresterat grovt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in