2026-07-02, 11:22
Medlem
QuantumQuills avatar
Dataanalys har gått för långt när amatörer i poddar sitter och ger tips på hur man kan ställa in filtrena för att hitta de bästa och billigaste spelarna som ingen annan hittat...
Därför gillar jag att Bajen tonar ner dataverktygens betydelse i dessa tider av "vi är bäst på datadriven scouting". En sportslig avdelning med nätverk, erfarenhet och tydlig strategi att förhålla sig till är fortfarande A och O när det handlar om att bygga en trupp.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Smidig lösning, flyger man så är det tack vare Jonestown, gör man det inte så är det på grund av bristande efterlevnad!
Lite så jag läste det också. Helgarderingar är bäst, för hur det än blir så vinner man typ.
Citera
2026-07-02, 12:45
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Lite så jag läste det också. Helgarderingar är bäst, för hur det än blir så vinner man typ.
Fast i det här fallet så kastar han ju Djurgården under bussen för att rädda Jonestown..
Citera
2026-07-02, 13:35
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Önsketänkande med andra ord.

Djurgården tillhör en exklusiv skara med tillgång till fotbollens giftigaste analysverktyg.
Vem är mest trovärdig, fotbollsarbetare med insyn eller ett troll på FB? Avdelningen önsketänk.
Citera
2026-07-02, 13:35
Medlem
MDMF! Är så trött på analys och datascouting. Finns nog fan inget tråkigare att läsa om på detta forum. Men trenden är väll att lekmän i pojkrummet spelar FM och tror sig va experter i just dessa områden… rent ut sagt så spyr jag på Diffens tyska professor kalkyl och Von Heijne och våran jävla Steele.. saknaden av att finna glädjen i det lilla är enorm. Gå på matcher och stötta sitt lag osv. Idag verkar hela tråden lida av skyhöga kortisolnivåer så hispiga som folk är här inne!
Citera
2026-07-02, 15:11
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
MDMF! Är så trött på analys och datascouting. Finns nog fan inget tråkigare att läsa om på detta forum. Men trenden är väll att lekmän i pojkrummet spelar FM och tror sig va experter i just dessa områden… rent ut sagt så spyr jag på Diffens tyska professor kalkyl och Von Heijne och våran jävla Steele.. saknaden av att finna glädjen i det lilla är enorm. Gå på matcher och stötta sitt lag osv. Idag verkar hela tråden lida av skyhöga kortisolnivåer så hispiga som folk är här inne!

Word 👆

RIP Bosse.

Får försöka ta mig an framtiden likt min mor tog sig an mobilt BankID. Den är här för att stanna.
Citera
2026-07-02, 15:29
Medlem
En profilerad djurgårdare på Twitter tror Bosse snackat skit om nya ledningen med spelarna.

Citat:
Bosse lovar guld och gröna skogar för att locka över Mike, trots att han gjort det som bäst i ett helt annat spelsystem och roll. När Hampus kommer in och Bosse vägrar acceptera en ny roll, eller någon form av förändring iöht, så startar ett otroligt bittert avslut. Jag tror att Bosse på olika sätt svartmålat nya ledningen inför spelare, vilket såklart inte heller stärkt Mikes känsla av att vilja vara kvar.

https://x.com/leifthedog/status/2072619542686097419?s=61
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Dataanalys har gått för långt när amatörer i poddar sitter och ger tips på hur man kan ställa in filtrena för att hitta de bästa och billigaste spelarna som ingen annan hittat...
Därför gillar jag att Bajen tonar ner dataverktygens betydelse i dessa tider av "vi är bäst på datadriven scouting". En sportslig avdelning med nätverk, erfarenhet och tydlig strategi att förhålla sig till är fortfarande A och O när det handlar om att bygga en trupp.
Är väl mer charlatan som när alla andra också skaffat en fin datamaskin försöker skryta om att han är bäst på att hantera datamaskinen. Förut när han var övertygad om att ingen annan hade maskinen så lät det annorlunda.
Citera
2026-07-02, 16:31
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Vem är mest trovärdig, fotbollsarbetare med insyn eller ett troll på FB? Avdelningen önsketänk.
Aftonbladets Simon Bank har t.ex. skrivit krönika om Jamestowns förträfflighet. Det är därtill allmänt känt att Jamestown är exklusivt för Djurgården. Att vi sedan inte betalar för PL-nivå av scouting är inte heller någon hemlighet.

"Trovärdighet" är ovidkommande när fakta finns på bordet.
Citera
2026-07-02, 16:36
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
En profilerad djurgårdare på Twitter tror Bosse snackat skit om nya ledningen med spelarna.

Är väl mer charlatan som när alla andra också skaffat en fin datamaskin försöker skryta om att han är bäst på att hantera datamaskinen. Förut när han var övertygad om att ingen annan hade maskinen så lät det annorlunda.
Jag går trackrecord och inget annat.

Det går att läsa artiklar i MSM ang Jamestown. På flera olika språk. Motsvarande finns ej att tillgå bajens eller Malmös motsvarighet. Nu kommer iofs bajarna förneka detta, men bajen och Malmö blivit nekade att använda just Jamestown, vilket ytterligare spär på dess förmodade överlägsenhet.
Citera
2026-07-02, 17:06
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Aftonbladets Simon Bank har t.ex. skrivit krönika om Jamestowns förträfflighet. Det är därtill allmänt känt att Jamestown är exklusivt för Djurgården. Att vi sedan inte betalar för PL-nivå av scouting är inte heller någon hemlighet.

"Trovärdighet" är ovidkommande när fakta finns på bordet.
Exklusivt tillsammans med Grimsby och Shelbourne m.fl. Swansea anslöt nyligen såg jag.

Vad är faktan egentligen? Att en poddare häver ur sig att bajen och mff fick nobben?

Men skitsamma, vi har föga förvånande olika uppfattning om saken.
Citera
2026-07-02, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

”Profilerad djurgårdare”…
Citera
2026-07-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
”Profilerad djurgårdare”…
På Twitter är han väl det iallafall?
Citera
2026-07-02, 17:57
Medlem
MFF har ny tränare, ny spelare och får tv-tid i TV4 på lördag borta mot Degerfors mitt i VM-et. Är Ali med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in