2026-08-06, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Är det det här du menar med att du ställer frågor?
Gällande Visbyfalltet har jag skrivit det ett flertal gånger tidigare.

Frågan jag ställe i inlägget du replikerade på. Du vet väl förhoppbingsvis vad du replikerar på. Dock noterar jag att du spammat med exakt samma "replik" till 3 användare rakt av.

Är det utifrån det rimligt att anta att du hellre spammar din propaganda än att sakligt diskutera ämnet?
Citera
2026-08-06, 09:24
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Frågan jag ställe i inlägget du replikerade på. Du vet väl förhoppbingsvis vad du replikerar på. Dock noterar jag att du spammat med exakt samma "replik" till 3 användare rakt av.

Är det utifrån det rimligt att anta att du hellre spammar din propaganda än att sakligt diskutera ämnet?

Den frågan var inte ställd till mig.
Citera
2026-08-06, 09:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Jag tycker faktiskt att det är jag av oss två som sakligt försöker diskutera och ställa frågor kring samtyckeslagen.

Du fick nyss 8 frågor som jag tycker är väldigt relevanta att fundera kring gällande samtyckeslagen.
Skulle vara intressant att se dina svar på frågorna.
Citera
2026-08-06, 10:00
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Det skulle också vara intressant om du tittade på videon jag bifogade några inlägg tidigare och se vad dina reflektioner kring den är. Jag tycker det var en sak som stack ut och var extra intressant. Får se om du tänker likadant.
Citera
2026-08-06, 11:16
Medlem
Citat:
Jag har skrivit att när man tar initiativ och litar på sin uppfattning så tar man en risk, man kan inte vara helt säker. Du säger att man kan vara 110% säker.
Det du inte har förstått är att även om en tjej är kåt och villig och har haft frivilligt sex i låt säga 25 minuter så riskerar killen att hamna 3 år i fängelse om han en bit in i akten initierar en sexuell handling som tjejen efteråt säger att hon inte frivilligt deltog i.
Ja säger jag! Man kan vara 100% säker.

Eller 80%.
Eller 10%.

Jag tar ingen risk. Min gräns går vid vid 100%. Annars får det vara.
Citera
2026-08-06, 11:20
Medlem
Citat:
Jag skrev att du kunde titta på en minut av videon. Men till och med det var för mycket begärt tydligen.
Om du kan citera vad i videon som kan få mig att tveka på om min partner var 110% kåt och villig härom natten lovar jag att titta.
Citera
2026-08-06, 12:08
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Om du kan citera vad i videon som kan få mig att tveka på om min partner var 110% kåt och villig härom natten lovar jag att titta.

Fortfarande bara en massa nonsens från dig.
Citera
2026-08-06, 13:09
Medlem
Citat:
Det skulle också vara intressant om du tittade på videon jag bifogade några inlägg tidigare och se vad dina reflektioner kring den är. Jag tycker det var en sak som stack ut och var extra intressant. Får se om du tänker likadant.

Tre svar på samma fråga. Dock saknas fortfarande svar på min fråga. Bra duckat.
Citera
2026-08-06, 13:10
Medlem
Citat:
Jag tycker faktiskt att det är jag av oss två som sakligt försöker diskutera och ställa frågor kring samtyckeslagen.

Du fick nyss 8 frågor som jag tycker är väldigt relevanta att fundera kring gällande samtyckeslagen.
Skulle vara intressant att se dina svar på frågorna.

Nej, att konsekvent vägra att svara på frågor är inte att vara saklig.
Citera
2026-08-06, 13:14
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Tre svar på samma fråga. Dock saknas fortfarande svar på min fråga. Bra duckat.

Jag skrev ju till dig att frågan om andra lagar inte var ställd till mig. Dessutom är det väl samtyckelagen den här tråden handlar om. Är du intresserad av andra lagar så kan du väl starta trådar om dem?
Citera
2026-08-06, 13:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej, att konsekvent vägra att svara på frågor är inte att vara saklig.

Ställ några konkreta frågor kring samtyckeslagen då?
Citera
2026-08-06, 13:44
Medlem
Citat:
Jag skrev ju till dig att frågan om andra lagar inte var ställd till mig. Dessutom är det väl samtyckelagen den här tråden handlar om. Är du intresserad av andra lagar så kan du väl starta trådar om dem?

Du valde att svara på det inlägget. Då är det väl tämligen logiskt att man svarar på frågan i inlägget men lämnar replik på.

Visst är det i allra högsta grad relevant ämnet att fråga om du är principielt emot alla lagar som fått kritik av lagrådet och/eller advokatsamfundet.

Eller om du bara är emot just lagen som begränsar din möjlighet att begå övergrepp mot någon du har sex med utan att det får konsekvenser.

I förlängningen handlar det om vilket styrelseskick vi vill ha. Vill vi leva i en demokrati? Eller i någon sorts autokratiskt politiskt envälde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in