2026-08-06, 07:23
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Ja, o andra sidan så gick folk förr i tiden på publika avrättningar och liknande. Då kan jag nog kanske tycka att glo på ett par äckliga videos inte är någon större sak.

Men visst jag hade föredragit om dessa inte existerade och tvivlar på att de har någon positiv funktion att fylla.

De publika avrättningarna hade dock ett viktigt pedagogiskt syfte, inte minst avrättningen av Jesus Kristus som vi talar om än idag...

Jag har svårt att se hur två kvinnor som skiter i en mugg skulle få samma intellektuella och pedagogiska genomslag - men verkligheten har ju nästan motbevisat mig där.
2026-08-06, 07:33
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Det är ett klassiskt klippt, varför undvika en klassiker?
2026-08-06, 07:36
Medlem
Jag såg fram tills att de började slicka på bajset. Sen stängde jag av. Det var nyheter att det var choklad.

När denna typ av videos kom tittade man på det mesta från Rotten.com etc (vem minns ratemypoo.com) för det bara blev så. Numera väljer jag bort allt sånt eftersom man inte längre bryr sig.
2026-08-06, 07:50
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Det är ett klassiskt klippt, varför undvika en klassiker?

Intressant synpunkt, att den skulle tillhöra nån slags kanon. Hehe. Jag gillart!

Själv undviker jag det mesta som är "klassiskt" i bemärkelsen mainstream, eftersom det ofta är ren skit - i detta fallet bokstavligt.
2026-08-06, 08:33
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Shit, du kan verkligen inte släppa det 😆 hen är ett annat ord för HAN ELLER HON, pucko.

Om du tror jag kallar mina kompisar för hen är du verkligen en idiot, eftersom jag vet könet på alla jag umgås med.
Du ger dig tydligen inte. Ha det bra hen och tack ändå för att du bjöd på underhållning.
2026-08-06, 08:39
Medlem
Carpedijems avatar
Detta fick mig att tänka på en annan video.

1 GUY 1 JAR

https://www.meatspin.com/shock-sites/1-man-1-jar/
2026-08-06, 08:40
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Du ger dig tydligen inte. Ha det bra hen och tack ändå för att du bjöd på underhållning.

Nej jag kommer inte ge mig gällande amvändandet av ordet hen som ett substitut för "han eller hon". Det är numera allmänt vedertaget, inga konstigheter över huvud taget.

Däremot tror jag att du och jag är helt eniga gällande användandet av ordet hen som ett nytt pronomen för könsförvirrande människor. Det går jag absolut inte heller med på. I min värld finns det två kön, och jag kommer aldrig gå med på att kalla någon för "hen" pga att hen (dvs HAN eller HON) anser sig vara icke-binär. Tror dock att det här resonemanget vida överstiger din fattningsförmåga. Tyvärr.
2026-08-06, 09:24
Medlem
sfrges avatar
TS frågar som att alla i hela Sverige har hört talas om filmen. Som att koprofoli är normen för gemene man.
Jag kan förstå om han hade frågat:
Är det bara jag som inte sett "Det sjunde inseglet"?
Senast redigerad av sfrge 2026-08-06 kl. 09:40.
2026-08-06, 10:39
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
TS frågar som att alla i hela Sverige har hört talas om filmen. Som att koprofoli är normen för gemene man.
Jag kan förstå om han hade frågat:
Är det bara jag som inte sett "Det sjunde inseglet"?

Nej men alltså jag trodde verkligen att "alla" hade sett det, eftersom det blev så trendigt och man hörde om det överallt.

Det var en stor lättnad för mig att så inte var fallet!

Men... jag kan nog äta min hatt på att fler personer under 30 har sett "2 girls" än Sjunde inseglet. Det är väl en svartvit film som är hyfsat mossig vid det här laget? Jag är 50+ och har inte ens sett den, för jag tycker den verkar urtråkig.

Tror faktiskt aldrig jag har sett en Bergman-film, förutom möjligen Fanny och Alexander. Gamla gubbar blir snabbt omoderna vet du - likaså gamla kärringar, fast de har ju stor draghjälp av feminismen tyvärr.
2026-08-06, 11:17
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Hehe jag såg någon uttala sig på nätet som sett den "den går inte att O-se och efteråt önskar jag att jag kunde tvättat mina ögon med klorin" så jag förstod att det inte var något för mig. Så jag har inte sett den. Men titeln lever för alltid kvar i mig som exempel på Internets destruktiva sidor.
2026-08-06, 11:54
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Nej jag kommer inte ge mig gällande amvändandet av ordet hen som ett substitut för "han eller hon". Det är numera allmänt vedertaget, inga konstigheter över huvud taget.

Däremot tror jag att du och jag är helt eniga gällande användandet av ordet hen som ett nytt pronomen för könsförvirrande människor. Det går jag absolut inte heller med på. I min värld finns det två kön, och jag kommer aldrig gå med på att kalla någon för "hen" pga att hen (dvs HAN eller HON) anser sig vara icke-binär. Tror dock att det här resonemanget vida överstiger din fattningsförmåga. Tyvärr.
Vi är helt överens om att det finns två kön och jag hållee med dig i det. Tror dock att vi pratar om samma sak men inte når fram till varandra så fattningsförmågan är helt ömsesidig.
Förslagsvis enas vi om att vi lämnar detta nu då det egentligen inte tillför tråden något.
Ha det!
2026-08-06, 13:13
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag har inte heller sett den, för jag fick uppfattningen om att det var något äckligt involverat, och den här tråden bekräftar att det har med bajs att göra. Då är jag glad över att jag inte har sett skiten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in