Citat:
Ursprungligen postat av
danieldahlstrom369
Det må hända att historien inte återgetts korrekt, men i stort så innebar denna revolt och andra revolter att arbetare sakta fick bättre villkor i Sverige
Så kan man kanske ursäkta det. Men det var den attityden som gav oss dagens Sverige där man inte längre kan starta företag eller absolut inte kan anställa någon (speciellt inte som småföretagare som inte har tillgång till alla jurister som krävs). Jag var tvungen att vänta halva livet innan jag kunde emigrera till USA där jag nu driver framgångsrik näringsverksamhet som hela landet gagnas av.
Miljonbostadsprogrammen du nämner har bara lett till att alla kriminella samlades på samma plats. Det hade varit bättre om bygglovspolitiken hade förneklats så att folk kunde göra som de gjort i alla tider - smälla upp en koja så fort de behöver mer utrymme, sedan när de har råd kunde de förbättra den. Nystartade näringsverksamheter t ex är av ruckel-kvalitet, även större fabriker faktiskt. Vi behöver ingen förståsigpåare som tvingar undersåtarna att "men såhär fult kan du inte bo förstår du, bo i det här superhuset istället med 25 våningar, då syns det att politikerna satsat pengar på att packa in undersåtarna i ordentliga containers".
Allt detta är dock en spinoff som, som sagt, inte har med sakfrågan att göra - vad som egentligen ligger bakom "Ådalen 1931, uj uj uj".