2026-08-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Mats Knutson visar här att han inte är en neutral journalist.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skadar-akessons-ambition-att-visa-sds-regeringsduglighet
Han har uppenbara personliga problem med Jomshof.
Vad anser ni ?
Han sammanfattar ju bara vad kontroversen kring Jomshof handlar om. Det är en neutral analys analys där han inte tar personlig ställning till uttalandet eller värderar de olika sidornas hållning. Du är lättkränkt och skapar dessutom en tråd vars poäng (att SVT motarbetar högerpartier) redan drivs flitigt i 2/3 av alla aktuella flashbacktrådar.
Citera
2026-08-05, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Jag förstår inte heller även om jag förstår att många vill utmåla SVT som partiska. Dock blir det ju enbart löjligt när man ska hugga på sånt här och man undrar ju lite vad folk tycker att en politisk reporter ska pyssla med.

Ja precis. Jag uppfattar SVT som ibland som partiska men det här var ju inte ett sådant fall. Självklart är det en nyhetshändelse de ska täcka.
Citera
2026-08-05, 23:12
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Och Atlanten är fortfarande blöt.
Citera
2026-08-05, 23:54
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Jag ser inget uppenbart vinklat i inslaget.
"Inte uppenbart vinklat...."?
Du ser inte att han INTE nämner att Lars Ohly 2007 gjorde exakt samma utspel och kallade meningsmptståndare för Quislingar, med samma argument som Jomshof, men då var det inte ett "problem"?
🤔
Citera
2026-08-06, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
"Inte uppenbart vinklat...."?
Du ser inte att han INTE nämner att Lars Ohly 2007 gjorde exakt samma utspel och kallade meningsmptståndare för Quislingar, med samma argument som Jomshof, men då var det inte ett "problem"?
🤔

Nä man behöver inte nämna tidigare politiska händelser när man beskriver en som sker nu.

Om du kollar på nyheterna så är det kanske rimligt att de nämner en pågående skogsbrand men de behöver inte nämna alla skogsbränder som hänt de senaste 20 åren för det. Att SVT var vinklade 2007 kanske är sant.
Citera
2026-08-06, 01:09
Medlem
Onanikrems avatar
De allra flesta journalister är politiskt vinklade vänster. Hur mycket det lyser igenom deras opolitiska nyhetsberättelse är olika. Måste faktiskt säga SVT har bättrat sig de senaste tio åren, men intefan är det opolitiskt alltid det som de rapporterar om. Av slaskmedia skulle jag ändå säga de är bäst (vilket inte innebär de är bra)

Brukar läsa nyheterna från SVT, Expressen, SVD, Fria tider och Samnytt. Därigenom bilda mig en egen uppfattning om vad som hänt. Ingen sida ger entydigt oberoende uppgifter. Sammanslaget blir så nära sanningen man kan komma i svensk media.

Börjar oftast med SVT och fördjupar mig sedan i ämnet om det intresserar mig.
TV4 och Aftonbladet går bort. Senare mest för de knappast fokuserar på nyheter längre utan mest på kändisskvaller vilket är helt oviktigt för mig. Liksom skiter i vem Carola är ihop med eller om kungen släppt en fjärt, eller är döende. Bryr mig inte.
Citera
2026-08-06, 12:11
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skadar-akessons-ambition-att-visa-sds-regeringsduglighet
Han har uppenbara personliga problem med Jomshof.
Vad anser ni ?
Mats Knutsson beskriver ett händelseförlopp och ger en korrekt politisk analys som är hans jobb att göra. Är du infantil?
Citera
2026-08-06, 22:52
Medlem
Jag håller med er alla.
Tråden är skit och jag upptäckte det för sent.
Men nu är ju detta flashback och moderatorerna kan bara ta bort trådar och inlägg som bryter mot någon regel.
Ja...vad ska man säga
Citera
2026-08-07, 20:33
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Men de är obundna, de stödjer vem de vill
Det är på pappret, det ja. Ledningen är av hävd och tradition (samt inavel) Socialdemokratisk. Dock ska det tilläggas att det är den liberala falangen av sossarna som isterbukarna på SvT tillhör.
Citera
2026-08-09, 19:20
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Valet 2026 --> Medier och journalistik
/Moderator
Citera
2026-08-09, 20:08
Medlem
Problemet är egentligen inte SVT. Problemet är väl snarare att det finns de som fortfarande refererar till dem som en trovärdig nyhetskälla. Annars tycker jag att Mats Knutson är rätt okej att lyssna på.
Citera
2026-08-09, 20:53
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:

Den här trådstarten strider mot alla människors lika värde, och SVT tar därför avstånd från den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in