2026-08-05, 22:41
Medlem
Mats Knutson visar här att han inte är en neutral journalist.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skadar-akessons-ambition-att-visa-sds-regeringsduglighet
Han har uppenbara personliga problem med Jomshof.
Vad anser ni ?
Senast redigerad av arnbar 2026-08-05 kl. 22:44.
Citera
2026-08-05, 22:41
Moderator
Meijis avatar
Lite citat

Citat:
Analys. Det är inte de politiska sakfrågorna som orsakat mest debatt hittills i valrörelsen. Nej, det är att SD-profilen Richard Jomshof kallat politiska motståndare för quislingar, dvs landsförrädare.

[---]

Richard Jomshofs språkbruk riskerar att skada Sverigedemokraternas ambitioner inför valet att framstå som ett regeringsdugligt parti, som är berett att axla regeringsmakten.

[---]

Varför gör då Richard Jomshof detta? ... i ett läge när SD-ledaren Jimmie Åkesson gör allt han kan för att framstå som pragmatisk och regeringsduglig kan Jomshofs utfall tjäna ett annat syfte, nämligen att mobilisera väljare långt ut på högerkanten. Väljare som kanske annars skulle strunta helt i att rösta eller kanske rösta på något av uppstickarpartierna till höger om SD.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/skadar-akessons-ambition-att-visa-sds-regeringsduglighet

/Moderator
Citera
2026-08-05, 22:44
Medlem
HipToBeSquares avatar
Kom du på att SVT inte är neutrala nu?
Citera
2026-08-05, 22:48
Medlem
Oj, du är snabb på bollen…not.
Citera
2026-08-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Vad anser ni ?

Jag ser inget uppenbart vinklat i inslaget.
Citera
2026-08-05, 22:55
Avstängd
Nähä, vad kommer härnäst? Vatten är inte torrt?
Citera
2026-08-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arnbar
Vad anser ni ?

Merparten av de som jobbar på SVT och TV4 är miljöpartister. De bryr sig inte ett dugg om det vanliga folket.
Citera
2026-08-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Jag ser inget uppenbart vinklat i inslaget.

Ts antar väl att folk tycker det är normalt att folk på Jomshofs position kallar politiska motståndare för landsförrädare.
Citera
2026-08-05, 23:02
Medlem
Klandalfs avatar
Nähä? Är påven katolik?
Citera
2026-08-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Ts antar väl att folk tycker det är normalt att folk på Jomshofs position kallar politiska motståndare för landsförrädare.

Jag förstår inte ens vad TS är upprörd över? Att man berättar vad Jomshof har sagt? Att man förklarar vad som händer inom politiken? Jag uppfattade inte att man värderade eller la fram någon åsikt mer än vad olika politiker har sagt och gjort, samt förklara lite vad quisling betyder osv.
Citera
2026-08-05, 23:04
Medlem
TELAVIV91s avatar
Men de är obundna, de stödjer vem de vill
Citera
2026-08-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Jag förstår inte ens vad TS är upprörd över? Att man berättar vad Jomshof har sagt? Att man förklarar vad som händer inom politiken? Jag uppfattade inte att man värderade eller la fram någon åsikt mer än vad olika politiker har sagt och gjort, samt förklara lite vad quisling betyder osv.

Jag förstår inte heller även om jag förstår att många vill utmåla SVT som partiska. Dock blir det ju enbart löjligt när man ska hugga på sånt här och man undrar ju lite vad folk tycker att en politisk reporter ska pyssla med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in